Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 1-veellä olla kynsisieni tms? Apua kaivataan!

02.11.2005 |

Olen viime päivinä ihmetellyt lapseni pottuvarpaiden kynsiä...molempien isovarpaiden kynsi on muuttunut ruskeahkoksi toisesta kulmastaan ja isovarpaita reunustava iho on kuivaa ja kovettunutta. Hyvin vaikea selittää...

Onko kenenkään pikkuisella ollut vastaavaa? Mitähän mahtaa olla? Pienistä tai painavista kengistä ei pitäisi olla kyse, olen kenkien suhteen tarkka. Yhdet ulkoilukengät saattoivat olla hivenen ahtaat alkusyksystä, mutta olemme kyseiset kengät ottaneet pois käytöstä aikaa sitten ja kynnet näyttävät vaan pahentuvan. Ajattelin myös, että tyttö olisi kolauttanut varpaansa jonnekin, mutta tuskin siitä kyse, sillä molemmissa varpaissa sama juttu...en tiedä.

Saattaapi olla väärä palsta kysellä, mutta apua kaivataan...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö se kynsisieni tee kynnen valkoiseksi/kellertäväksi ja hauraaksi..

Oisko tartunta mahdollinen siis onko teillä perheessä jollain? Tarttuu pesutiloissa..

Varmaan se ei ikää katso jos sieni on tullakseen mutta tartunnan se vaatii!

Vierailija
2/4 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varma en oo, mutta juuri kyseltiin samaa asiaa kynsisienestä. Miehelläni on kysisieni ja patistin häntä hoitamaan jalat kuntoon kun olemme saaneet perheenlisäystä, jottei vain tarttuisi pieneen... Häneltä otettiin näyte kynnestä ja sieni siinä oli ja sai siihen lääkityksen. Mieheni oli kertonut, että minä olin patistanut lapsen takia asiaa hoitamaan ja terveydenhoitaja oli vastannut tähän että ei tarvitse olla lapsen takia huolestunut sillä lapseen ei sieni tarttua kun hänellä on niin hyvä vastustuskyky sitä kohtaan. Se on kuulemma vasta kolmekymppisten vaiva... Mutta jos kynsi pahenee niin ilman muuta sitä kannattaa näyttää ainakin neuvolassa. Kynsisieni kyllä vaatii tartunnan kuten edellinen kertoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistan että laitoksella hoitaja varoitteli, etten antaisi lapsen jalkojen koskettaa lavuaaria pyllypesun aikana. En muista oliko kyseessä sieni vai joku muu tartuntavaara. Sanoi tosin ettei kotona ole asialla väliä, sillä siellä tutut bakteerit ym..

Ilmeisesti sairaaloissa siis voi olla joitakin lavuaarista tarttuvia juttuja. Onkohan lapsesi jalat olleet jonkun vastaavan kanssa kosketuksissa? Toisaalta tuntuu kyllä varmaan aika epätodennäköiseltä tämä vaihtoehto. Jos asia sinua vaivaa niin kannattaa varmaan pistäytyä terveyskeskuksessa.

Vierailija
4/4 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieni voi tarttua lapsellekin.

Tyttäreni sai kynsisienen 1.5v iässä.