Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ujo lapsi ei saa olla ujo päiväkodissa?

Vierailija
12.08.2011 |

Miksi pitää väkisin tehdä lapsesta jotain mitä hän ei ole?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse päiväkoti-iässä ujo ja herkkä. Siinä tarvittaisiin taitoa ohjata lasta hänet samalla hyväksyen. Toisaalta ei sekään hyvä ole kun minun annettiin leikkiä aina vain yksin kun en uskaltanut ottaa muihin kontaktia. Hoitajan pitäisi antaa ensin rauhassa omaa seuraansa ja sitten kaikessa rauhassa miettiä kenen lapsen seuraan voisi ujoa ohjata alussa tukena ollen, että oppisi niitä sosiaalisia taitojakin, sentään olin jo 5 vuotias silloin. Oman tyttären tutustutin ihan pienestä riittävästi sosiaalisiin tilanteisiin. nyt kahdeksan vuotiaana ujous on karissut ja on itsevarma tyttö. Ei siinä tarvinnut eikä saa painostaa mutta paljon paljon tilanteita missä voi totutella omassa rauhassaan toisiin lapsiin. kuten päiväkoti

Vierailija
2/8 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä ujoutta mitenkään huonona piirteenä. Itse olen kyllä siitä kärsinyt mutta vain sosiaalisten taitojen puutteiden vuoksi lapsena

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että lapsi viihtyy enimmäkseen yksin ja haluaa olla tarkkailijan roolissa. Mutta voi olla, että hän haluaisi mukaan, eikä vaan osaa mennä ja ottaa kontaktia.

Minusta päiväkodissa ei kenestäkään väkisin yritetä tehdä rämäpäätä. Sen sijaan kannustetaan menemään leikkiin mukaan, koska useinmiten kyse on tuosta jälkimmäisestä. Saa siellä olla yksistäänkin, jos haluaa!

Vierailija
4/8 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 ovat niitä rohkeita, puheliaita, ulospäinsuuntautuneita ja vieraankin syliin tulevia lapsia. Minun lapseni taas on ujo. Olin itsekin lapsena. Nyt ujous korostuu, kun muut ovat toisenlaisia luonteita ja päivähoitaja on alkanut leimata lastani erityiseksi.

Vierailija
5/8 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koulukiusaaminen ei tee ujoksi, vaan ujous tekee koulukiusatuksi."

Vierailija
6/8 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päiväkoti ei yritä rauhoittaa rämäpäätä?

Totta kai ylenpalttisen metelöivää, vilkasta ja kaveririippuvaista lasta hillitään päiväkodissa ja koulussa koko ajan.

Ryhmässäolo ja sosiaalinen toiminta ovat taitoja, ja niitä juuri harjoitellaan päiväkodissa. Molemmat ääripäät - äärimmäinen vilkkaus ja äärimmäinen ujous - ovat tietyllä tavalla hankalia, koska ne vaikeuttavat ko. lapsen kykyä tulla toimeen ryhmässä ja toisaalta myös muun ryhmän toimintaa. Siksi niitä hienovaraisesti pyritään oikomaan lähemmäs keskiarvoa.

Mikä ei silti minusta tarkoita - jolleivat hoitajat ole täydellisiä törppöjä - sitä, etteikö lapsi saisi olla vilkas tai ujo.

Vierailija
7/8 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi viedä hengen tai kaikkien verorahoja.

Miksei vain voida hyväksyä, että ihmiset ovat erilaisia?

Vierailija
8/8 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaamisen uhrit kyllä ovat syrjäänvetäytyviä ja arkoja, eli ujoja.

Ja ujous ei ole mikään syy koulukiusaamiselle. Kiusaamisen uhriksi voi joutua kuka tahansa, eikä syntipukiksi auta koskaan leimata uhria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme