1½- vuotias vuorokauden äidistä erossa, liikaako?
Eli. Tänään olisi eräässä baarissa/ravintolassa sellainen "tapahtuma " minne haluais mennä katsomaan. Pitäisi tietenkin laittaa 1½ vuotias yöksi ja näkisin hänet vasta huomenna klo 18:00 kun viettää isänsä kanssa sitten päivän. ( ollaan erottu) . Minulla olisi nollalinja koska odotan toista rv 18. Olen lapsen kerran antanut yöksi ( meni klo 20:00 ja hain aamulla 07:00 kun lapsi oli hereillä) muuten olen ympäri vuorokauden hänen kanssaan. Itselläni tekee pahaa ajatella miten kauan lapsi on luotani pois. Meno ei ole pakollinen todellakaam, olisihan se ollut ohan mukavaa päästä kerranki jossain käymää. ( en ole baareissa yma käynnyt kertaakaan) . Mielipiteitä?
Kommentit (12)
Mun 11kk ikäinen on isänsä kanssa seuraavat kaksi vuorokautta mummolassa. On siis isänsä kanssa viettänyt ihan alusta asti aikaa todella paljon. Että...
Voit aivan hyvällä omalla tunnolla lähteä vähän tuulettumaan. Lapsesi kyllä pärjää. Hauskaa iltaa.
mutta kannattaisko sen lapsen isänkin tutustua lapseensa... eli ehdottomasti enemmän isällä oloa kanns
Taapero kyljessä kiinni koko sairaala-ajan?
Löysää hihnaa ja anna isällekin vastuuta.
ehditte sitten nähdä vielä aamulla ennen isälleen menoa.
että max niin monta yötä erossa kuin lapsella ikävuosia. Tämä oman periaatteeni mukaisesti voit ihan hyvillä mielin olla erossa lapsesta yhden vuorokauden.
Ja samaa mieltä olen kuin tuossa joku aikaisempikin. Eli kun kyseessä on lapsen isä, niin kyllä se on hyvä että lapsi saa olla hänen kanssaan myös vähän pidempiä aikoja.
meneekö lapsi siis isälleen yöksi vai jonnekin muualle ja sitten aamulla isälleen? mene ihmeessä jos lapsi hoidossa isällään tai jollain muulla luotettavalla hoitajalla.
onko muuten tulevan vauvasi isä sama kuin taaperon isä vai eri?
nää ihmiset vaan nopeita liikkeissään...
1,5-vuotiaan isästä erottu ja uusi raskaus melkein puolessa välissä. Ja sitten vielä pohditaan näinkin yksinkertaista asiaa. Eli joissain asioissa on harkintakykyä, toisissa ei.
Mä lähdin toiselle paikkakunnalle viikoiksi töihin, kun esikoinen oli 1,5-vuotias. Nykyään 17-vuotias, ihan normaalisti kasvanut nuori nainen, jonka en usko saaneen pysyviä traumoja tuosta ajasta.
on menossa mummulaan koko viikonlopuksi kun isi ja äiti lähtee kaveriporukalla mökille. Mummula on tuttu ja turvallinen paikka lisäksi seurana 3v sisko. On ekaa kertaa kaksi yötä ja muakin vähän jännittää...
Hyvä nyrkkissäntö on, että vuorokausi per ikävuosi.
Tottakai elämäntilanteet on yksilöllisiä, äiti voi sairastua jne. eli en ala ketään tuomitsemaan.
Mutta siis jo tuon nyrkkisäännön perusteellakin lapsesi voisi hyvin olla hoidossa tuon ajan.
Ja eikö isä kuitenkin ole lapselle tutumpi ja turvallisempi kuin joku muu hoitaja?
Meillä lapsi oli 1 v 3 kk iässä ekaa kertaa yö yli hoidossa ja vasta iltapäivällä ehdittiin häntä hakemaan. Kieltämättä oli meille ensin hieman vihainen, mutta toinen kerta menikin jo hienosti.
Ikuiset traumat jää...