Jokohan tämä nyt johtuu facebookin puhelinnumeron paljastamistoiminnosta?
Tuli tekstari vieraasta numerosta: "mitä sulle kuuluu?" Katsoin enirosta ja aivan vieras nimi (mies) löytyi numeron takaa. Ajattelin kuitenkin että ehkä se on kumminkin joku tuttu ja kysyin: "Kuka kysyy? t. xxx (oma nimeni)". Vastaukseksi tuli viesti: "Mikko. Tais mennä väärään numbaan. Kuka olet ja mistä?" Vastasin ystävällisesti, että kerrankos sitä numerosta erehtyy, minulla ollut sama numero kuitenkin jo viitisen vuotta, enkä tunnusta tuntevani ko. henkilöä. Vastaukseksi tuli "Mistä päin maailmaa? :)" Silloin vähän jo kiehahti! Eikö nyt tajua että mulla ei ole mielenkiintoa keskustella ventovieraan kanssa, vaikka pyrinkin olemaan ystävällinen. Vastasin sitten, ettei asia oikeastaan kuulu hänelle, jos hän välttämättä haluaa tietää niin olen kaupungista x, mutta varattu ja useamman lapsen äiti, joten voisiko hän jättää minut rauhaan. Lopultakin tuli sitten hiljaista. En tajua mistä on numero hänelle eksynyt, on prepaid, joten ei löydy esim. eniron hausta.
Kommentit (6)
fb:n? Lähinnä ihmettelen tätä hysteriaa numeroiden paljastamisesta. Ajattelin että ne on tulleet jostakin muista tiedoista sinne, koska omaani en ole fb:n laittanut, mutta ei minun numeroa siellä edes ollut.
Noi kysymykset on tosi outoja, ei tod ollut mikään muuten vaan väärä numero. Ei silloin aleta kysellä ihmiseltä mitään vaan sanotaan että sorry väärä numero. Onko facebookissa joku juttu, että tiedot näkyvät nyt kaikille, vai mikä toi paljastamistoiminto on?
Nyt on tullut uusi toiminto, joka paljastaa käyttäjien numerot. En siis todellakaan ole laittanut omiin tietoihini kännykkänumeroa, kuten en myöskään osoitteita ym. (sähköposti poislukien). Pitänee lopettaa mobiilifacen käyttö...
Niin ja minustakin tuo oli nimenomaan outoa. Että jää jankkaamaan mistä olen ja kuka, vaikka totesi jo että on väärä numero.
AP
joku reppana tai innokas nuori mies on laittanut vahingossa väärään numeroon viestin - tai sitten laittelee viestejä ihan summamutikassa josko vaikka tärppäisi.
Ei se mikään uusi toiminto ole. Vanha juttu, jokaisella käyttäjällä on siellä oma puhelinmuistionsa joka synkkautuu puhelimen kanssa.
puheluita ja viestejä. Se on niin yksinkertaista että yhden numeron näppäilet väärin ja puhelu menee väärään osoitteeseen.
Itsekin joskus mokannut.