Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mustikoilla taipumusta kovettaa vatsaa??

Vierailija
11.08.2011 |

Se on ainoa muutos tuon 8v lapsen ruokavaliossa nyt viimepäivien aikana eli syönyt mustikoita...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva tietää. Mutta mustikka tosiaan kovettaa vatsaa. Meillä ei nuorimmille ole voinut mustikkaa sisältäviä soseita ym. ruokia vauvana ja taaperona syöttää, kun heillä vatsa muutenkin kovalla...

Vierailija
2/11 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v vetelee mustikoita, ja nyt on kakkendaali tullut kovina kikkareina jotka on melkein mustia. Lapsi joutuu oikein tosissaan ähkimään niitä.

Yleensä ei mitään ongelmia vatsan kanssa, oikein hienoja notkeita pötkäleitä tuottaa normaalisti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustikkasoppaa ainakin minä nautin mahataudissa,eli kyllä siinä jotain perää on.

Vierailija
4/11 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanha kansa tietää:

Mustikka:Käyttö

Mustikka on vatsavaivoja helpottava rohto; tuoreet mustikat vaikuttavat ulostavasti, kuivatut parantavat ripulia.

Mustikkaa käytetäänkin ripulin, ummetukseen, vatsavaivoihin, mahahaavoihin, suolistovaivoihin ja suoliston käymistiloihin.

Mustikka myös alentaa kuumetta, on antiseptinen ja supistaa limakalvoja ja sitä käytetään ulkoisesti ientulehduksiin.

Mustikan lehtiä käytetään diabeteksen tukihoitona sillä lehtien inuliini, antosyanit ja väriaineet alentavat verensokeria.

Hae googlaamalla enemmän tietoa.

Vierailija
5/11 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle on kyllä pokerina väitetty että mustikka autaa vatsaa toimimaan oli se sitten liian kova tai vetelä.

Itse kyllä syön mustikoita jos on ripulia.

Vierailija
6/11 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta mulle on kyllä pokerina väitetty että mustikka autaa vatsaa toimimaan oli se sitten liian kova tai vetelä.

Itse kyllä syön mustikoita jos on ripulia.

Nythän on näin, että KUIVATTU mustikka lopettaa ripulin (se imee nestettä suolistosta), mutta TUORE mustikka puolestaan aiheuttaa ripulia.

Vierailija
7/11 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovettaa. Muistan lapsuuden mökkikesistä että mustikka teki aina ummetusta minulle.

Vierailija
8/11 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas mustikat auttaa ja suoli alkaa taas toimimaan. On se jännä juttu.

Vierailija
9/11 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos vinkistä! Nyt tiedän, miksi on viime päivinä pitänyt istua pöntöllä niin pitkään

Vierailija
10/11 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitujahan siinä pitäis olla joten ei sen perusteella pitäis ainakaan. Mutta ehkä joillain on näin. Värjää ainakin tummaksi kakan ja ehtii jo säikähtää onko verta kunnes helpottuneena muistaa ai niin ne on ne mustikat.

Vierailija
11/11 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee paska mustaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi