äippä, joka taitaa huolehtia vähän liikaa
Hei,
tällainen asia alkoi mieltä vaivata, saattaa kuulostaa ihan hassulta, että joku voi tällaistakin murehtia!! Mutta itse olen sellainen, että jos jokin asia alkaa vaivaamaan, niin sitten sitä tulee mietittyä.
Elikkäs, itselläni on pian puolitoista vuotias tyttö lapsi. Hän on tuosta parin kuukauden iästä lähtien juonut maitonsa tuttipullosta, nyt olen toki vähentänyt tuttipullon käytön ihan minimiin, että jo nokkamukista juodaan.
Mutta asia mikä huolestuttaa: Huomasin tuossa ihan äskettäin, että kun pesen tyttöni tuttipulloja, niin lorautan sitä fairia suoraan tuttipulloon ja tuttiosaan ja välillä sitä lorahtaa aika reilustiki. Tietysti huuhtelen pullon ja tuttiosan, mutta kuitenkin minua alkoi huolestuttamaan, että onkohan varmasti tullut huuhdottua niin hyvin, että se fairi on huuhtoutunut kunnolla pois, ku sitä suoraan laitan siihen pulloon, kun pesen niitä. Nyt olen sit murehtinut tätä asiaa mielessäni ja tuntenut, että olen huono äiti, ku en ole asiaa aiemmin ajatellut. Mutta sanokaapas muut äipät, että murehdinko ihan turhaan. Kysyin asiaa ihan lääkäriltä, niin hän totesi vaan, että jotkut pesee fairilla kuulemma hampaansakin (siis aikuiset).
Kommentit (4)
hei,
eipäs siinä mitään, kiva kuulla, ettei tarviis olla huolissaan. Omassa mielessäni vaan olen ajatellut, että, jos niihin tuttiosiin on jääny sitä fairia ja sit tyttö on juonu maitoa, niin et onko siitä jotai haittaa, mut kaipa mun pitäis lakata huolehtimasta, ku niin moni on sanonu, että älä murehdi ja et moni pesee pullot just toleen, että laittaa suoraan fairia. Mut sitä mie vaan murehdin, ettei vaan oo sit sitä fairia jääny niihin tuttiosiin ja tyttö sit ois saanu sitä fairijäämää maidon mukana jo pitemmän aikaa. Olenkohan mie ihan hassu?? Joskus tuntuu, että vois kyllä ottaa järjen käteen ja lakata murehtimasta kaikkea noin kovasti.
Mä olen pessy meidän pojan pullot (1v) koko ajan käsin ja käytän fairia just noin niinkuin säkin! Eli joko harjaan tai suoraan pulloon. Usein laitan pullot ensin likoomaan altaaseen fairyveteen ja pesen sitten.
Parempaa tai turvallisempaa tavaraa tuo fairy mun mielestä on kuin esim tosi jyty konetiskiaine, jos sitä sattuu pulloihin jäämään. Sen takia en nykyään enää pese pulloja tiskarissa niinkuin kahden ensimmäisen lapsen kohdalla.
Meidän poitsu söi just eilen puol tuikkua, yks päivä isompien lasten muovailuvahaa, eilen yhden vahaliidun ja pari viikkoa sitten kärpäsen :) Ja tuossa se vielä autolla päristelee.... hihi!!
Kiva oikeesti kuulla, että ei tarviis tuommosesta huolehtia. Mut joskus ku sitä alkaa funtsimaan ja huolehtimaan jotai asiaa, niin mielessä sitä kehittelee vaikka mitä...niinku toi fairiasia...mie jo ajattelin, että ettei vaan oo fairi jotenki sisuksia tuhonnut ja kaikkee....elikkä liikaa on ollut aikaa miettiä...
sitä mieki kyllä ajattelin, että en varmasti ole ainut joka näin niitä pulloja ja tuttiosia pesee ja että ei tuota fairia sais käyttää käsinpesuun, jos se ois niin vaarallista. Ja ainahan sitä kuitenki huuhtelee ne pullot ja tuttiosat..mut kuiteski ku sitä raaàlla fairilla on pessy, ni sitten jäi mieleen, että entäs jos ei olekaan kaikki huuhtoutunu pois.
Joku tuttavani sanoi, että keskieuroopassa on tapana, ettei astioita edes huuhdella vaan laitetaan suoraan kuivumaan,kun on käsinpesuaineella ensin pesty. Elikkäs kaipa sitä vois unohtaa koko asian pikku hiljaa eikä turhaan kuluttaa energiaa miettimiseen tommosen asian vuoksi.
ei syytä paniikkiin. olen kuullut jopa monesta pienestä jotka fairia juoneet vahingossa ja selvinneet. Sitä paitsi kun vielä huuhdot ne ni ei todellakaan mitään jää. Vastasin viestiisi koska olet melkein yhtä ylihuolehtiva lapsesi perään kun minäkin olen ja oon ollu koko 2 vuotta.Huomasin kuitenkin että kyllä ne lapset ihmeen paljon tekee semmosia et äidit haukkoo henkeä. Meidän pieni keksi sen iäsenä ku siun lapsi on nyt ni et maistaa sinitarraa ja tietty soitin myrkytyskeskukseen heti..ja mitä sain vastukseksi...no et ei haittaa noin pieni määrä. Joten tuon perusteella voi sanoa että vaikka fairia hieman maisteliskin niin ei kuole.