Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvojen painoarviot loppuraskaudessa?

03.08.2011 |

Hei,paljonko teidän vauvojen painoarviot olivat viimeisillä viikoilla? Me käytiin eilen viimeisessä ultrassa (viikkoja tällä hetkellä 36+6) ja sanoi että vauva painaa tällä hetkellä 3250g. Lääkäri sanoi että noin nelikiloinen ehkä tulee olemaan. Musta se tuntuu hirveen isolta :D Nyt alkoikin sitten jännttämään synnytys,olen nimittäin erittäin huono kestämään kipua ja vielä jos sattuis vaikka yli nelikilonen vauva olemaan tulossa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 36+1 painoarvio 3600g (ei ole ns sokerivauva)..kontrolliin menen 38+0 ja si mahdollisesti käynnistellään, koska neljä kiloa menee todennäköisesti sitten jo rikki. Esikoinen synty vko 38.

Ihan sillai normireippaan kokoiselta vauvasi vaikuttaa..kipua ei niin kannata pelätä - ei vauvan paino välttämättä aiheuta yhtään sen tukalampaa synnytystä varsinkin jos on myös pituutta reilummin.

Ja tietysti on muistettava että arvio on aina arvio.. voi olla lähellä totuutta, mutta voi heittää paljonkin vähän riippuen mittaajasta ja vauvan kulmasta.

Tsemppiä jokatapauksessa!

Vierailija
2/4 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii just mietin että kuinka paljon ne painoarviot heittää,siskollakin oli arvioitu esikoisen paino noin neljä kiloa mutta painoi loppujen lopuksi vaan 3300g. Että ei vissiin välttämättä pidä aina paikkaansa nekään? No,ei tää meijän vauva sit kovin isolta enää tunnukaan jos teillä on ollu noin iso samoihin aikoihin :D niin tiedän että se vauvan paino ei vaikuta välttämättä synnytykseen,mutta se voi olla mulle muutenkin hankalaa.

Sen siitä saa ku on sokerivauva ja mieskin on syntyessään painanu reilu 4000g :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 37+0 painoarvio oli 3300g, seuraavassa ultrassa rv 40+1 oli 4400-4800g, korjaus tuli vatsanympäryksestä. Vauva syntyi seuraavana päivänä painaen 4600g. :)

Meillä kun molemmat vanhemmat ovat syntyessään olleet 4,5 kiloisia ja lapsetkin 4,2 - 5,3 kg (osa oli sokerivauvoja), niin eipä voinut kovin pientä tästäkään odottaa.

Painoa enemmän murehdin pään kokoa. Sehän kaikkein eniten vaikuttaa. Mulla synnytyksissä muu vartalo on vain tullut kätilön käsiin, kun pää on syntynyt.

Vierailija
4/4 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niinkään vauvan paino. Mulla yksi lapsista syntyi, että päänmitta oli 38cm. Huh huh. Muistan,että sitä jouduin ihan koko kropalla punnertamaan ulos, vaikka syntyikin sitten nopeesti uudelleen synnyttäjänä. Mutta kun vertaa 34cm päähän, niin kyllä sen huomasi. Onneksi oli sentään puudutus. Oisin kai kuollut kipuun...Oon yhen 4950g lapsen synnyttänyt ja sekään ei tuntunut niin kauhealta, vaikka esikoinen olikin. Mut päänympärys tosiaan vaikuttaa...elkää pelätkö sitä kokoa niinkään...