Veljeni seurusteli alkoa kovasti käyttävän yh-äidin kanssa. Mistä ja miten apua?
Suhde meni jo poikki, ymmärrettävistä syistä, mutta minua jäi vaivaamaan lapsen tilanne. En naista tavannut koskaan, joten en itse oikein voi puuttua asiaan, mutta mitä kautta lähtisitte apuja etsimään. Naisella on 6-vuotias erityislapsi ja on ilmeisesti siitä todella väsähtänyt ja hoitaa sitten itseään juomalla itsensä sammuksiin lähes joka ilta. :(
Kommentit (10)
on veljesi, joka tuntee tilanteen. Jos hän siis yhtään välittää exästään ja ennenkaikkea tämän lapsesta.
Sinulle asia ei kuulu ja kaikki mitä tilanteesta tiedät on kuulopuhetta.
No joo, jos kaikki toimisivat tuolla periaatteella, niin maailma olisi aika ikävä paikka. Ei tämä juttu minua henkilökohtaisesti koskekaan, mutta sain sen käsityksen, että tämä nainen on yksinäinen ja kieltää ongelmansa. Toivoisin, että hän saisi apua tilanteeseen. Mietin kuinka he jaksavat ja mikä lapsen tilanne on. Anteeksi että välitän, voi helvetti sentään. En minä tätä ilkeyttäni pohdiskele!
Kuuluu jokaiselle aikuiselle, joka asiasta tietää. Tee ls-ilmoitus, oikeasti. En ole ennen sanonut näin, mutta nyt sanon. Hirveää ajatella, että erityislapsi on nalkissa juopon käsissä :(
Kuuluu jokaiselle aikuiselle, joka asiasta tietää. Tee ls-ilmoitus, oikeasti. En ole ennen sanonut näin, mutta nyt sanon. Hirveää ajatella, että erityislapsi on nalkissa juopon käsissä :(
nykyisin tämän kanssa tekemisissä mitenkään. Tilanteesta kuullut vain kuulopuheita. Joten hän ei tiedä lainkaan naisen ja lapsen todellisesta tilanteesta, esim. he voivat aivan hyvin olla jo lastensuojelun tai sosiaalipuolen tukitoimenpiteiden kohteena. Ap ei tiedä varmuudella, onko nainen esim. hakenut apua ja onko erityislapsi esim. lääkärin hoidossa.
jos ovat jo tukitoimien piirissä. Jos eivät ole, niin lapsi saisi apua.
nykyisin tämän kanssa tekemisissä mitenkään. Tilanteesta kuullut vain kuulopuheita. Joten hän ei tiedä lainkaan naisen ja lapsen todellisesta tilanteesta, esim. he voivat aivan hyvin olla jo lastensuojelun tai sosiaalipuolen tukitoimenpiteiden kohteena. Ap ei tiedä varmuudella, onko nainen esim. hakenut apua ja onko erityislapsi esim. lääkärin hoidossa.
tekopyhä luuska. Onko niin, etta itselläsi on ongelmia, joihin et jaksa paneutua, ja yrität etsiä ongelmia muualta.
Jos oikeasti välität, niin lähetä heille vaikka jotain kivaa, mitä voivat yhdessä tehdä, esim. joku seurapeli, liput huvipuistoon, kylpylään tms.
Ehkä veljesi ex on täydellinen äiti, jota katkera veljesi mustamaalaa, kun sai kenkää.
kyse on veljeni mustamaalaamisesta. Hän itse laittoi suhteen poikki ja on ollut asiasta aika surullinen, ei niinkään vihainen. Sataprosenttisen varma en tietenkään voi olla. Veljeni on myös itse lapseton, joten en usko, että hän tajuaa, kuinka vahingoittava tilanne voi lapselle olla. Minun pitänee ottaa asia vielä veljeni kanssa puheeksi. Totta puhutte, että hän on se, joka voi asiaan ehkä jotenkin vaikuttaa. Mutta sitä en allekirjoita, etteikö asiaan tulisi puuttua jotenkin, jos tilanne todellakin on noin paha. Jos on totta, että kyseessä on kovin yksinäinen ihminen, on mielestäni todella traagista, jos kaikki ihmiset, jotka tilanteesta tietävät, kääntävät vain päänsä. En mieti asiaa tosiaankaan ilkeyttäni. Mutta ajatelkaa, jos heillä vaikka kotonaan sattuu äidin juomisen takia jokin onnettomuus? Ja onnettomuus on jo sinänsä, että lapsi joutuu juomista todistamaan. Siinä tilanteessako sitten olisi vasta tarkoitus herätä pohtimaan, että olisiko heitä voitu auttaa jotenkin? Entä jos äiti ottaisi avun iloiten vastaan ja perheen elämä saataisiin raiteilleen? Entä jos äiti on liian sekaisin ja väsynyt hakeutuakseen itse avun piiriin?
tekopyhä luuska. Onko niin, etta itselläsi on ongelmia, joihin et jaksa paneutua, ja yrität etsiä ongelmia muualta. Jos oikeasti välität, niin lähetä heille vaikka jotain kivaa, mitä voivat yhdessä tehdä, esim. joku seurapeli, liput huvipuistoon, kylpylään tms. Ehkä veljesi ex on täydellinen äiti, jota katkera veljesi mustamaalaa, kun sai kenkää.
mitä voit edetä, sinulle tuntemattoman suhteen.