Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansiosidonnainen ja Opiskelu

Vierailija
01.08.2011 |

Nyt on erittäin todennäköistä että minut irtisanotaan (T&T syyt) kun palaan hoitovapaalta töihin. Nyt kartoitan vaihtoehtoja mitä teen sen jälkeen, uuden työpaikan haku ei tällä hetkellä nykyiseltä alalta kiinnosta.

Vaihtoehtoja ovat:

- Jatkan hoitovapaata (Taloudellisesti "haastavaa", kun olen jo vuoden ollut, mutta laillista ja oikein). Työnhaku tulee eteen ennemmin tai myöhemmin

- Ilmoittaudun työttömäksi ja nostan ansiosidonnaista, ilman että on minkäänlaisia työllistymishaluja, käytännössä siis hoitaisin lapsia kotona.

- Mieluiten olisin ansiosidonnaisella ja opiskelisin iltaisi tutkintoon tähtäävässä koulutuksessa. Onko käytännössä mahdollista saada ansiosidonnaista jos iltaopiskeluna opiskelee tutkintoon tähtäävässä koulutuksessa (alan vaihto)?

Olen 35V enkä ole koskaan ollut työttömänä, jos sillä on jotain merkitystä.

Netistä löytyy todella vaihtelevia vastauksia ansiosidonnaisesta ja opiskelusta.

Mille kursseille työkkäri heti alkuun pistää, kun työttömäksi ilmoittautuu. Kaveri oli joillain työnhaku ja CV:n tekokursseilla, onko muuta? Vaikuttaa siihen milloin otan lapset päivähoidosta pois. :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri antaa varmaan olla melko rauhassa?

Vierailija
2/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitostasi tai työkkäristä omaehtoisen opiskelun aloittamisesta. Tarkalleen en muista mitkä alat tämän edun piiriin kuuluvat. Ansiosidonnaisen lisäksi muutaman euron päiväraha päälle per päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hoiton ansiosidonnaiselle ei pidmemän päälle (yli 1-2 kk) käytännössä onnistu, koska ainakin pääkaupunkiseudulla työtön ansiosidonnaista nostava työnhakija ohjataan jo muutaman kuukauden työttömyyden jälkeen koulutukseen tai työharjoitteluun. Kannattaa siis ehdottomasti pitää lapset päivähoidossa ainakin muutaman päivänä viikossa ja nostaa heti tarpeen tullen hoitopäivät viiteen, jotta pääsee itse opiskelemaan tai uuteen työhön. Jos haluaa hoitaa lapsia kotona, on siihen tarkoitettu kotihoidontuki, ei ansiosidonnainen.

Työtön voi tietyissä tapauksissa opiskella ansiosidonnaisella (työvoimapoliittinen koulutus tai työttömän omaehtoinen koulutus), tähän pitää erikseen saada lupa omasta työvoima- ja elinkeinotoimistosta. Esim. Kelan sivuilla on asiasta tietoa.

Vierailija
4/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisesta vastauksesta, kuulostaa melkein työkkäri ihmisen kirjoittamalta. Mutta onko toi nyt ihan faktaa että parissa kuukaudessa muka ohjataan työharjoitteluun?

Jotenkin tuota on erittäin vaikea uskoa? Onko se ihan todellisuutta?

Tuota lupaa opiskella olen kauhulla netistä selvitellyt, vaikutta sillä että niitä ihan arvalla vedetään.

Vierailija
5/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse ottaa vastaan kuin oman alan töitä? Opettajia on pilvin pimein kesäisin työttömänä, eikä kukaan sano yhtään mitään. Mulla on kokemusta asiasta jo neljältä kesältä.

Mutta joitakin aloja voi opiskella ansiosodonnaisella. Yliopistossa ei voi.

Vierailija
6/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse ottaa vastaan kuin oman alan töitä? Opettajia on pilvin pimein kesäisin työttömänä, eikä kukaan sano yhtään mitään. Mulla on kokemusta asiasta jo neljältä kesältä. Mutta joitakin aloja voi opiskella ansiosodonnaisella. Yliopistossa ei voi.

Virossa opiskelee suomalasia ansiosidonnaisella.

Vierailija
7/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille haetaan ja usein eivät kaikki halukkaat edes pääse. Voit alkaa opiskella vaikka samana päivänä, kun työttömyys alkaa. Työvoimatoimiston kautta en ole vielä koskaan saanut työpaikkaa, joten rauhassa saa sieltä taholta olla.

Vierailija
8/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska silloin saat varmasti työttömyyskorvauksen. Ilta-ja monimuoto-opiskelussa se ei ole itsestäänselvää.

Vierailija
9/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ansiosidonnaisella. Päivät olen kotona ja teen omia juttuja ja koulussa käyn iltaisin 1-2 kertaa viikossa. Voi ihan itse päättää haluaako päiväkouluun 8-16 VAI opiskella iltaisin suht itsenäisesti. Ansisidonnaisella ammatin opiskelu tuli mahdolliseksi 2010.

Vierailija
10/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voivatko opinnot alkaa aika pian Ansiosidonnaisen alkamisen jälkeen?

ansiosidonnaisella. Päivät olen kotona ja teen omia juttuja ja koulussa käyn iltaisin 1-2 kertaa viikossa. Voi ihan itse päättää haluaako päiväkouluun 8-16 VAI opiskella iltaisin suht itsenäisesti. Ansisidonnaisella ammatin opiskelu tuli mahdolliseksi 2010.

Vierailija
11/11 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkäri pistää vielä kursseille tai työharjoitteluun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi