Mitä jos Norjan ABB onkin oikeassa?
Mitä sitten tapahtuu jos huomataan 50 vuoden päästä hänen olleen täysin oikeassa? Asioiden korjaaminen ilman sotaa on sitten enää mahdotonta, mutta Eurooppa on aina sotinut ja niin tulee varmaan käymään jatkossakin.
Kommentit (12)
Tällainen keskustelu ei sovi tänne!!
Toivottavasti olet joku provo. Ellet ole niin nyt kiiruusti hoitoon siitä.
Ilmoitan viestisi poliisille, koska tällainen kirjoittelu saa nyt loppua. ABB:n kaltaisen terroristin kannattaminen on minusta vihapuhetta jo tuollaisenaan.
Mitä kannattamista AP:n viestissä oli? Kysyi, että mitä JOS?
Jos-sana ei muuta mitään. Lienet itse ap, kukaan muu ei kykene ajattelemaan noin nurinkurisesti. Että muka ABB:n hullun vision toteutuminen tekisi murhista hyväksyttäviä? Sitähän jos-sanaan viittaamisella tarkoitat.
En hyväksy tuollaista ja teen oman osani terrosismin vastaisessa työssä.
mutta ei se silti murhaajan toimista hyväksyttäviä tee.
Jos-sana ei muuta mitään. Lienet itse ap, kukaan muu ei kykene ajattelemaan noin nurinkurisesti. Että muka ABB:n hullun vision toteutuminen tekisi murhista hyväksyttäviä? Sitähän jos-sanaan viittaamisella tarkoitat.
Siis kuka nyt ajattelee hullukurisesti? Jos ABB:n manifestin ennustukset toteutuvat, siitä oli puhe, ei mistään ampumisista tms.
osasi jossain vitun "terrorismin vastaisessa sodassa" on täysin turha.
Ap vain halusi herättää keskustelua siitä millainen Eurooppa on kymmenien vuosien päästä. Hän ei siis millään tavalla puolustellut viattomien ihmisten murhaamista.
Kaltaistesi tekemiä "ilmiantoja" tulee varmasti viranomaisille runsaasti. Kaikki menevät mappi ö:hön saman tien...
Itseänikin huolestuttaa, että ihmiset eivät mieti, mitä kirjoittavat. Olisi hyvä, jos useammasta tulisi ilmoitus poliisille. Esim. ABB:n murhat olisi saatu estettyä jos joku olisi viitsinyt ilmoittaa virkavallalle. Sinä joku, tee se ihmeessä. Mitään haittaa siitä ei ole, vaikka aloittaja yrittääkin kaikkensa ettet tekisi. Tällaisena aikana kaikki ilmot eivät suinkaan mene mappi-ö:hän. Juurihan poliisi perusti lisää virkoja, jotka tutkivat nettiä!
Miten se menikään, että liian myöhäistä kun löysät on jo housuissa. Kannattaisi miettiä tekojaan etukäteen, oli ne mitä tahansa.
mappi ööhön, vaan kaikki tutkitaan. Onneksi.
jos ei itse ole samaa mieltä. Tuo "Jos" on vain kosmeettinen lievennys jolla oikeuttaa asiasta kirjoittamisen. Sen alla voisi kirjoitella vaikka .... mutta en nyt viitti laittaa esimerkkiä, koska silloin olisi aivan varmasti poliisit ovella.
Mutta ap:n kirjoitus on hänen oman näkemyksen esilletuontia myös, ei pelkkä ilmassa oleva kirjoitus. Vastuu siitä on ap:lla.
Kannattaa lukea sunnuntai-osion juttu fundamentalismista, se kannattaa sun ja kaltaistesi lukea.
Jos et tilaa lehteä, käy ostamassa irtonumero.