Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin uusi suhde eron jälkeen?

Vierailija
12.07.2011 |

Kuinka pian erilleen muutttamisen jälkeen on "tervettä" aloittaa uusi suhde? Entä lapset? Minkälainen aika heille olisi annettava toipumiseen (lapset alakouluikäisiä, alle kymmenen)?

Ero oli aika äkillinen, muutamassa kuukaudessa harkinnasta tekoihin. Vanhemmat asuvat samassa kaupunginosassa, lapset vuoroviikoin vanhemmillaan.

Onko puoli vuotta tarpeeksi pitkä aika?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pakko niin ainoastaan seurustelusuhde.

Vierailija
2/16 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erosta toipuminen vie 2-3 vuotta.

Minulla on erosta 9 kk. Nyt on tapahtunut käänne, ehkä voisinkin tapailla jo jotakuta. Enää en vatvo menneitä päivittäin. Mutta lapsilleni en näyttäisi sitä miestä vielä vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ehtii käydä kaikki läpi existä, exien nyxien ja nyxien exien jonoon! Lapsetkin oppii heti tavoille:(

Vierailija
4/16 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja opettele elämään itseksesi. Muuten menneet seuraa uuteen suhteeseen. Ajattele lapsiasi. Onko suhde varmasti kestävä vai saavatko lapset puolen vuoden päästä uuden erokokemuksen? Tapailisin niillä viikoilla kun lapset ei ole läsnä, kunnes olet aivan varma miehestä. Mulla erosta 3,5 vuotta ja sinkkuna edelleen, voisin tapailla jotain mutta ei ole tullut ketään fiksua vielä vastaan...

Vierailija
5/16 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli uusi suhde ennen kuin oltiin edes erilleen muutettu. Mutta en minä mitään toipumisaikaa edes tarvinnut, kun itse halusin erota ja eroa olin käynyt läpi pääni sisällä jo vuosia.

Vierailija
6/16 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ERotyötä on voinut tehdä vaikka jo vuosia suhteen sisällä. Mutta ap:n tapauksessa niin on tuskin käynyt.

Toki hoitoja voi olla jo puolen vuoden jälkeen, mutta seurusteluksi sellaista tuskin vielä voi kutsua, eikä lapsille kannata heti ensimmäistä tarjokasta esitellä. Useimmilla on eron jälkeen muutamia karille meneviä yrityksiä ennen kuin seuraava pitkäaikaisempi kumppani löytyy. Sanoisin, että 2-5 vuotta pitäisi varata etsimiseen.

Ja sitten kun löytyy, yhteen muuttamista kannattaa harkita todella pitkään ja vakavasti. Uusperhe on vaativa yritys ja voi olla helpompaa elää kahdessa taloudessa.

Vierailija
7/16 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidempään odottelet, sitä korkeammaksi kynnys nousee.

Tuolla http://bit.ly/elamankumppani on hyvä systeemi minkä avulla suhteelle saa paremmat onnistumismahdollisuudet persoonallisuustestien avulla.

Vierailija
8/16 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ehtii käydä kaikki läpi existä, exien nyxien ja nyxien exien jonoon! Lapsetkin oppii heti tavoille:(

Mahtava vastaus. Harmi ettei ole exää edeltävää exää, jota yrittää takaisin ;)

En minä ole alkamassa suhteeseen. En toki vielä. Eropäätöksestä mullakin se n. 10kk, erilleen muuttamisesta melkein sama aika.

Exä kylläkin löysi jo muutama kuukausi sitten uuden, lasten nähden eivät seurustele, mutta ovat villisti veikkaan, että ainakin meidän vanhin (11v.) on jo asianlaidan tajunnut. Ja siksi tätä mietin kovasti.

AP

Vierailija
9/16 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologit selittävät tätä sillä, että useimmilta miehiltä puuttuvat naisystävät ja miesystävien kanssahan ei puhuta tunteista ja suhdeasioista. Siksi miehillä on tarve uskoutua jollekin naiselle eroonsa liityvistä asioista. Uskoutuminen taas syvenee helposti suhteeksi.

Niin että kyllä sinä ap olet tukevasti mukana kolmantena pyöränä siellä exäsi uudessa suhteessa :D

Vierailija
10/16 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ERotyötä on voinut tehdä vaikka jo vuosia suhteen sisällä. Mutta ap:n tapauksessa niin on tuskin käynyt. Toki hoitoja voi olla jo puolen vuoden jälkeen, mutta seurusteluksi sellaista tuskin vielä voi kutsua, eikä lapsille kannata heti ensimmäistä tarjokasta esitellä. Useimmilla on eron jälkeen muutamia karille meneviä yrityksiä ennen kuin seuraava pitkäaikaisempi kumppani löytyy. Sanoisin, että 2-5 vuotta pitäisi varata etsimiseen. Ja sitten kun löytyy, yhteen muuttamista kannattaa harkita todella pitkään ja vakavasti. Uusperhe on vaativa yritys ja voi olla helpompaa elää kahdessa taloudessa.

T:uusperheenäiti 6 vuotta, mutta en uskaltaisi ketään tolla tavalla neuvoa, mitä nuo neuvot takaa?? Johan ensimmäiset avio/avoliitotkin kestäis hienosti hautaan, jos ne tollasia "X ja Y -vuotta harkitsemalla" voitais tehdä eron karkoittaviksi. Naurettavaa tekstiä. Jotkut ihmiset ei tule kypsiksi aikuisiksi vaikka harkitsisivat 20vuotta. Kehotan, ap, sua kuuntelemaan itseäsi hyvin tarkasti.

Vierailija
11/16 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologit selittävät tätä sillä, että useimmilta miehiltä puuttuvat naisystävät ja miesystävien kanssahan ei puhuta tunteista ja suhdeasioista. Siksi miehillä on tarve uskoutua jollekin naiselle eroonsa liityvistä asioista. Uskoutuminen taas syvenee helposti suhteeksi.

Niin että kyllä sinä ap olet tukevasti mukana kolmantena pyöränä siellä exäsi uudessa suhteessa :D

Onneksi tämäkään ei minua haittaa, niin kauan kuin lapsilla on hyvä olla. Uskon olevani myös ex-appivanhempien ja exän sisarusten puheissa vielä. Toivottavasti ajan kanssa vähemmän negatiiviseen sävyyn puhuttuna.

Vierailija
12/16 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minulla on uusperhe ja olen 24/7 äitipuoli yli 10 vuoden kokemuksella. Kaikki antamani neuvot perustuvat sekä omaan kokemukseen että siihen, mitä olen muiden uusperheellisten kassa jutellut. Olen myös uusperheellisten keskustelupalstojen aktiivikävijä. 11:n kommentti jäi minulle käsittämättömäksi. Mikä neuvoissani hänelle mahtoi vetäistä herneen nenään?

Vierailija
13/16 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten tähänkin asti.

Kokemuksia olisin kaivannut enemmänkin. Mietin, kuinka vakaalla pohjalla voisi toivoa exän uuden suhteen olevan. Ennemmin tai myöhemmin heidän on kuitenkin lapsille kerrottava. Jo nyt mielestäni salailu on hassua/väärin. Mutta haluan, että toimivat kuten parhaaksi näkevät. Ja itse myös korjaavat sadon.

Esikoisemme on aika herkkä valehtelulle, joten jos exä jää siitä kiinni, lapsi voi menettää luottamuksensa.

ap

Vierailija
14/16 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommenteissa on harvinaisen paljon järkeä.

11 varmaan veti herneen nenään sen vuoksi, että itse oli ryhtynyt äitipuoleksi suin päin.

Kyllä, minulla on uusperhe ja olen 24/7 äitipuoli yli 10 vuoden kokemuksella. Kaikki antamani neuvot perustuvat sekä omaan kokemukseen että siihen, mitä olen muiden uusperheellisten kassa jutellut. Olen myös uusperheellisten keskustelupalstojen aktiivikävijä. 11:n kommentti jäi minulle käsittämättömäksi. Mikä neuvoissani hänelle mahtoi vetäistä herneen nenään?

Vierailija
15/16 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et toivu edellisestä erosta/suhteesta tms. noin lyhyessä ajassa.

Monet kyllä aloittavan suhteen todella nopeasti ja tekevät lapset heti uuteen suhteeseen. Se voi onnistua - aina ei...

Vierailija
16/16 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..suhteen voi aloittaa ilman, että siihen tarvii heti ne lapset kylkeen tehdä? 8)