Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tämä AV olisi ollut olemassa jo 50-luvulla,

Vierailija
06.07.2011 |

millaisia kysymyksiähän sen ajan äidit tänne laittaisivat ja mitä keskusteluja täällä käytäisi?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi olisi parempi pienelle tytölle:

Ritva Anneli vai Ritva Kaarina?

Anoppi haluaisi tytöstä Elma Sofian. Uskallanko uhmata anopin tahtoa?

tv. nuori emäntä

Vierailija
2/73 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että kun annan 1,5 vuotiaalle lapselleni iltapäivällä kahviin sekoitettua pullamössöä ruuaksi niin hän alkaa jonkun ajan kuluttua itkeä ja aivan kuin hänen vatsansa olisi kipeä. Mikähän lapsella on?

Toinen kysymykseni: Oletteko te saaneet jo Osuuskauppaan banaaneja, ne olisivat kuulemani mukaan hyväksi lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi olisi parempi pienelle tytölle:

Ritva Anneli vai Ritva Kaarina?

Anoppi haluaisi tytöstä Elma Sofian. Uskallanko uhmata anopin tahtoa?

tv. nuori emäntä

Voi mikä ehdotus. Oletko ajatellu Pirkko Annelia? Pirjo on kaunis nimi myös. Tai voisiko anoppi päättää toisen nimen?

Oikeastikin muuten -50-luvulla syntyneen isäni ja sisarustensa nimet on päättänyt 1800-luvun puolella syntynyt isänäiti. Ovat tätä Pentti ja Ritva -linjaa, eli se on ollut vanhemmille ihmisillekin mieleen.

Vierailija
4/73 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti se väliliha pitäisi synnytyksen jälkeen ommella takaisin kiinni? Minulla se haava oli kaksi vuorokautta auki kunnes lääkäri lopulta huomasi asian ja ompeli sen kiinni. Paraneminen on ollut aika hidasta. Vertaistukea?

(tapahtui oikeasti mummolleni)

Vierailija
5/73 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksyksi lapsillenne? Kuinka monet sukat miehenne saa?

Vierailija
6/73 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies tuntuu vieraalta vuosien sodassa olon jälkeen ja on muuttunut mies sieltä palattuaan. En ole koskaan nauttinut synninteosta ja nyt kahden lapsen jälkeen lapsiluku on täynnä. Onko muita seksittömässä avioliitossa olevia?"

Vierailija
7/73 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta perheenjäsentä taloudessanne asustaa?

Miten monta sänkyä teillä on?

Onko teillä kaikilla tuvan lisäksi kammari?

Vierailija
8/73 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa lapsi syntyisi pian. (Suositeltiin terveellisinä odottaville.)

Vierailija
9/73 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minähän voin vaikka uupua jos joudun hoitamaan kahta lasta ja vauvahan saattaa olla vaikka koliikkivauva.

Vierailija
10/73 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli Olli-pojan ilme maireana ja kateellisia olivat Ritva ja Sirkka tuolla pihalla, kun Olli kantoi appelsiinin näytille. Terveisin Salme Tursunperän pitäjästä

Vierailija
11/73 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun esikoista ei saa hoitoon. Minun pitää kaivosta hakea vedet ja liiteristä puut keittiöön ja puuhellalla keittää vedet ja itse kuoria perunat ja käsin pestä pyykit. Miten kukaan jaksaa hoitaa itse kahta lasta. Minne te muut äidit viette esikoisenne hoitoon kun tulee uusi vauva taloon?

Itse asiassa äitini äiti lähti maalaistalosta lätkimään ja jätti äitini, pikkuveljensä ja isänsä hoitamaan maalaistaloa n. vuonna 1950. Mummon jäämistöstä löytyi juuri kirje, jossa n. 12-v. äitini valitti pitkälti tuohon tyyliin, tosin todeten, että tule äiti takaisin, kyllä minä lehmät hoidan, jos pidät huushollin pystyssä. No eipä tullut takaisin.

Että oma lapsuus 70-luvulla oli aika kevyttä keittoa niihin aikoihin verrattuna.

Vierailija
12/73 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä meidän nuoria vaivaa?

Pentti 16vuotta meni ostamaan taskurahoillaan (on apupoikana Arvin rautakaupassa,josta saa hieman palkkaa) Jameksen farmarihousut. Meille tuli riitaa näistä ja hän melkein huusi minulle "Sä et mutsi snaijaa! Ota lungisti älä aina skagaa kaikkee nyggii!"

Pirkko taas on tuhlannut omia taskurahojaan (hoitaa naapurin lapsia) kummallisiin liinoihin,joita pitää kaulassaan.

Vierailija
13/73 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulette, mitä sille Saaren tyttärelle kävi? Siis sille Kyllikille? Assmanista meidän kylillä huhutaan, mutta kun sillä on kuulemma alibi.

Vierailija
14/73 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi keskustelu käytäisiin ruotsiksi. Suomenkieliselle rupusakille olisi oma, vähemmän koristeltu palstansa jonne kukaan vähääkään arvoaan tunteva ei viitsisi mennä.

Vierailija
15/73 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taiteilija etsii nuoria tyttöjä alastonmalleiksi, myös yöpymismahdollisuus."

Vierailija
16/73 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan valitettaisiin, kuinka mies sotkee ruokapöydässä. Tai kyseltäisiin, kuinka muut organisoivat kotityöt ja lastenhoidon, kun miehelle pitää ollla ateria katettuna muutaman tunnin välein. Kaupunkilaismammat lesoilisivat, kuinka heillä syödään hedelmiä.

Vierailija
17/73 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/73 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorma Kalevi?

Jorma Antero?

Jorma Tapio?

Vai olisiko parempia ehdotuksia?

Vierailija
19/73 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhän mökin miniä ja ylimääräisiä kankaita ei ole paljoa saatavilla. Yhden vanhan lakanan olen leikellyt räteiksi, mutta ei ne oikein riitä.

Vierailija
20/73 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä pääse kahdestaan lomailemaan kun kukaan ei ota lapsia viikonlopuksi yökylään. Ero tulossa kun ei ole aikuisten kahdenkeskistä parisuhteenhoitoaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi