Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suu ei aukea kiinteille...

31.10.2005 |

Tai sitten kuolaa niin paljon, että kaikki valuu pois. Poika on iso kokoinen ja jo yli 7kk. Miten saan syömään? Olen tehnyt itse peruna-porkkana-kukkakaali-parsa sekoituksia. Hedelmiä ei ole maistanut vielä.

Pitäisikö yrittää monesti päivässä?

Tänään oikein kyllästy kun yritin syöttää ja syöttää...alkaa kitistä ja työntää lusikkaa pois ja kääntää päätä, vaikka pitäisi olla jo nälkä jne. Ei vain halua syödä...Maitoa kyllä menee :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jotain mietteitä joita mulla heräsi. Toivottavasti niistä on jotain apua.

Meneekö suuhun yleensä kaikki käsissä? Silloin voisi kokeilla helposti sulavia juttuja (maissinaksuja) niin että saa syödä itse samalla kun muutkin syövät.

Onko syönyt yksittäin jotain/joitain noista kasviksista? Olisiko siellö jokin aines mikä ei maistu?

Tai jos toisella ei yksin kertaisesti ole nälkä? Annatko maitoa ennen vai jälkeen ruokailun?

Voit myös malttaa mielesi ja pitää pienen tauon ja tarjota vaikka viikon-kahden päästä uudelleen.

mjy

Vierailija
2/4 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjat, hedelmät tms. Jos sellainen kelpaa, niin sitten vähitellen antaa myös muuta. Tai vaikka joka toinen lusikallinen herkkua ja joka toinen ei... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika pian ymmärtää mistä on kyse. Ja kyllä se suu sitten aukee... Makeet menee yleensä paremmin alas. Siirry sitten pikkuhiljaa vihanneksiin. Ja niitähän voi sekoittaa esim. porkkana-omenaa =)

Olen jossain lukenut että se vaatii 15 maistelukertaa kunnes vauva on tottunut johonkin makuun.

Fia

Vierailija
4/4 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti ei ole suutaan lusikalle avannut (muutamaa poikkeuskertaa lukuunottamatta). ja neidillä on ikää pian 1 v.

3 kk iässa aloitettiin kokeilut ja hetken aikaa sujui.. eli muutama lusikallinen meni suuhun tavaraa. Sit tuli stoppi ja hermot meni sekä äidiltä että lapselta. Olemme olleet kuukausia ilman lusikkaa ja tänään ajattelin taas yrittää ja sama tulos. Eli lusikkaa ei suuhun laiteta jos siinä on jotakin ruoka-ainetta. Jekovi tipat ottaa lusikasta kyllä kiltisti.

Sormiruokina on mennyt 7-8 kk iästä asti, raejuusto, maissinaksut, ruisleipä, savustettu ahven. 10kk iästä muutamia kertoja on syönyt perunaa, porkkanaa, kanaa ja lihanpaloja.

Katotaan nyt koska alkaa lusikka kiinnostamaan, vielä ei ole toivoakaan... :=/

Parempi vissiin antaa lapsen tottua siihen lusikkaan omaa tahtia, sinnikkyys ei tässä asiassa ole välttämättä kaikkein paras ratkaisu. Eli pidä tauko lusikkaruuasta ja yritä vähän ajan kuluttua uudelleen.