Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maanantaita HUHTImammat!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

KellojensiirtämisenvaikutusrytmiinGALLUP: Moneltako teillä on herätty?

Meillä tänään nahkavekkari herätti vartin yli 6. Ou jee. Yleensä herätys on vasta seiskalta. Yritettiin eilen pitää tyttöä pidempään hereillä, mutta eipä auttanut.

Tämän aamunavauksen jälkeen lähden santsaamaan kahvia. Sitten taas siivoamaan... Me siis muutettiin vähän puolivalmiiseen asuntoon, tämä on yli satavuotias talo, johon on remontoitu asunto (melkein valmis). Täällä siis pitää tehdä ihan täydellinen remonttisiivous sekä mm. jynssätä kaikki vanhat keittiönkalusteet vuosikymmenten p****sta, ennen kuin voi purkaa omia kamojaan mihinkään. Aika paljon ollaan saatu aikaiseksi, mutta edelleen on miljoona muuttolaatikkoa purkamatta ja sitä myöten kaikki tavarat hukassa. Tänään ois ohjelmassa saattaa keittiö loppuun, että sais keittiötavarat purettua :)

Viikonlopun virret: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5486791&p=1&tmode=1&smode…

Vierailija
2/10 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kirjoittelen näin aamutuimaan :) On aivot vielä ihan unessa... ajatus ei kulje. Ja mä en edes pysty juomaan kahvia näin aikaisin. On se niin väärin et nyt ei millään jaksais nousta ja toinen pirteä kuin peipponen; 15 vuoden päästä itse ei saa nukuttua yli aamukahdeksan ja ne on ne lapset joita saa väkisin yrittää sängystä ylös edes ennen puolta päivää.

Me ollaan nyt annettu Aleksille perunaa ja porkkanaa ja hienosti menee alas. En tiedä johtuuko noista kiinteistä, että maito sitten taas ei aina meinaa maistua. Taidan kokeilla niin, että imetän ensin ja sitten vasta tarjoan perunaa jokun ajan päästä. Jos päästäis helpommalla.

Aleksi nukkuu aika levottomasti. Tai siis heräilee vähän väliä ja rauhoittuu kun saa tutin. Olis kiva kun olis joku taikatemppu tuohonkin ongelmaan. Se taitaa olla ongelma monilla muillakin?

HiusG on ollut menossa jo kauan. aleksilla on tukka kasvanut ihan hirveesti. Tumma syntymätukka vaihtui vaaleaan hapsutukkaan, joka kasvaa suoraan pystyyn. On hauskan näköinen pehko.

Nyt pitää alkaa keskittyä leikkimiseen. Ja jos päästäis unille vielä pian :)

Mukavaa päivää kaikille!

D ja A 22.4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa olen taas täällä. Minulla on kuin onkin muutakin elämää kuin netissä roikkuminen :) Ilman suurempia vierotusoireita olen tietoisesti pysytellyt pois koneen ääreltä!

Meillä meni kellonsiirto ihan mutkattomasti. Itse asiassa typykkä vieläkin on yöunillaan. Nukkumaan hän kävi illalla ihan samaan kellonaikaan kuin ennenkin eli siis periaatteessa tunnin tavallista myöhemmin. Eilen aamullakin hän heräili vasta kahdeksan jälkeen.

MInusta tuntuu että meidän tyttömme ei niinkään elä kellon mukaan vaan sen mukaan kuinka aamulla alkaa kuulua elämisen ääniä ympäriltä. Eli jos itsekin nukumme pitkään jolloin kämppä on tietysti hiljainen, niin tyttökin nukkuu helpommin pitkään. Ja jos taas itse alamme aikaisin aamulla kolistella keittiössä tai jutella normaaliäänellä, niin kohta on tyttö pää pystyssä hihkumassa sängyssään.

Reilun viikon kuluttua meillä vietetään jo 7-kuukautissynttäreitä. Aika on rientänyt aivan valtavan nopeasti. Tuntui todella hurjalta käydä jättämässä päivähoitohakemus viime viikolla (aion palata töihin jo ensi keväänä maaliskuussa). Toisaalta tuntuu haikealta ajatella, että vain muutama kuukausi enää kotonaoloa pienen kanssa, mutta toisaalta kovasti jo kaipaan töihin älyllisten haasteiden pariin. Esikoinen oli pari kuukautta vanhempi aloittaessani työt ja hänen kanssaan hoitoon sopeutuminen meni ihan mutkattomasti. Saa nähdä kuinka tämän pikkukakkosen kanssa käy. Alkuun meinaan tehdä lyhyempää päivää, jos työnantaja vain siihen suostuu. Näin ei hoitopäivän pituus veny niin pitkäksi kuin jos tekisin normaalia 8-tuntista päivää. Meillä on onneksi joustava työaika ja ehkä käytän sitäkin hyväkseni niin, että lähden aamulla töihin jo klo 7:ksi ja mies saa viedä lapsen tarhaan kun lähtee töihin tunnin myöhemmin. Itse pääsen sitten jo varhain iltapäivällä hakemaan lapsen pois.

Miten teillä muilla sujuvat yöt? Meillä tyttö edelleenkin heräilee öisin syömään. Kotona ollessa on menty yhden syötön taktiikalla (noin klo 3-4), mutta reissussa ollessamme hän heräili jopa kolmekin kertaa. Ensi viikonloppuna aion aloittaa unikoulun, sillä en usko että tyttö heräilee nälkäänsä. Kiinteitä meillä on syöty jo pitkään ja tyttö syö 4-5 kunnollisen kokoista kiinteää ateriaa päivänä aikana: aamu- ja iltapuuro hedelmäsoseen kera, lounaalla liha-kasvissose, välipalalla hedelmää, ja päivällisaikaan kasvissose. Unikoulun ajattelin toteuttaa niin, että kun tyttö herää, en nosta häntä pois sängystä vaan taputtelen ja silittelen selästä (hän kääntyy itse aina unissaan mahalleen), kunnes rauhoittuu. Esikoisen kanssa tämä taktiikka toimi hyvin. Mielenkiinnolla odotan, toimiiko nytkin.

Mutta nyt kuuluu jokeltelua makkarista. Täytyy lähteä hakemaan tyttö pois sängystä ja alkaa hänen kanssaan aamutoimet.

Hyvää päivää ja viikkoa kaikille huhtikuisille!

Vierailija
4/10 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa meilläkin ollaan ihan ihmisten aikaan jo noustu, eikä edes pahemmin väsytä, mikä on ihmeellistä. Muutamana aamuna ei olis millään jaksanut nousta ja kahvit on täällä tulossa, että saatais aivotkin käyntiin:)

Miialla on ollut vähän unien kans ongelmia, hampaita tuli nyt vähälle aikaa 2 kpl, alaetuhampaat, ja niitä on kiukuttu illalla. Eilen viimeksi, ei meinannut nukahtaa millään, vaikka oli ihan väsynyt. Itseäkin ihan hamittaa, kun pieni on niin kiukkuinen ja väsy:( Nyt siis kumpikin hammas jo " pinnalla" . Vielä ei onneksi(*koputtaa puuta*) ole käynyt tissiä pureskelemaan, mutta kaikkea muuta, mitä saa kiinni niin pitää hampaita koettaa.

En tiiä vaikuttiko kellojen siirto mihinkään, oisko ollut klo 22-22.30 kun Miia nukahti ja yöllä n.2 aikaan heräsi jo ekan kerran, sit joskus aamulla seuraavan kerran ja tuossa 8 maissa sit noustiin, alkoi sen verran kova jokeltelu olla, et pelkäsin että mieskin herää siihen. Mies ollut siis yön töissä.

Taas mulla vauvakuume nostelee päätään, mut miehen kans ollaan sovittu, et vasta joskus kun Miia on lähempänä vuoden alettaisi toista yrittämään. (Ellei tuu mitään yllättävää eteen)Eli on vaan kärsittävä, onneksi on tuo ilopilleri ilostuttamassa päivää sillä välin. Mutta se, mikä tässä vauva-ajassa yllätti, oli se että vauva kasvaa niin nopeesti!

Tulee taas näköjään romaani tästäkin, pitäisi varmaan jättää palstatilaa muillekin ja jättää höpöttelyt vähemmälle..Nyt kahvin juontiin!

-Milenna ja Miia s.27.4-

Vierailija
5/10 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Olen lueskellut Huhtikuisten juttuja jo tuolta odotuspuolelta lähtien, kun pojan ensimmäinen la oli 30.4. No laskettu aika siirtyi ultrassa toukokuulle, mutta olin jo niin kiinni teidän jutuissanne, etten enää voinut vaihtaa toukokuisten puolelle :) Jaakko syntyi 3.5.05. Ja kun nämä pinot pienenevät jatkuvasti, niin ajattelin tulla kasvattamaan niitä omalta osaltani.

Ensinnäkin haluan kiittää kaikkia kirjoittajia, sillä tämän matkan varrella olen saanut monet kerrat huomata, että en ole yksin tuntemuksineni ja on ollut ilo huomata, että meillä Jaakko tekee jotain ihan samalla tavalla kuin jossain muuallakin joku lapsi tekee. Monet kerrat olen myös itsekseni tuntenut myötätuntoa jotakuta teistä kohtaan.

Ja sitten ne tärkeät asiat: Jaakon strategiset mitat syntyissään olivat 2970g ja 48,5 cm, pipo 33cm. Reilu kolme viikkoa sitten 5kk neuvolassa mitat olivat: 7300g, 68cm ja 44cm. Että kovasti kasvaa. Kakkaa tulee joka päivä ainakin kerran, yleensä pari-kolme kertaa. Ensimmäisen kerran Jaakko kakkaa melkein joka päivä heti aamulla herättyään, eli siinä 7 maissa. Hoh hoijaa.

Meillä kellojen siirtäminen ei tuntunut vaikuttavan rytmiin millään tapaa. Jaakko päätti tehdä eilen ennätyksen ja nukkui aamupäiväunia 2,5 tuntia ja siinä " kuluikin" eilisen ylimääräinen tunti..nukkumaan Jaakko meni klo 22, niin kuin melkein joka päivä. Jotain rytmin vaihdosta on kyllä menossa, sillä ennen pitkät unet (1,5) tuntia oli iltapäivisin ja nyt ne on aamulla. Iltapäivällä ja illalla unet jäävät n. 30-45 minuuttiin. No olen hyvin onnellinen näistä aamupäivän pitkistä unista, sillä Jaakko kuuluu entisiin pätkäpäikkärien nukkujiin.

Minä olen 26v (toissa viikolla tuli vuosi taas lisää) ja mieheni on 29v. Asutaan Keravalla rivitalossa eikä meillä ole kotieläimiä.

Imetyspuuhat alkavat olla meillä kohta ohitse, sillä Jaakko on alkanut vierottamaan itse itseään ja öisinkään ei oma maito tunnu enää riittävän. Tosin tässä taitaa olla kyse myös siitä, että Jaakko tekee ilmeisesti hampaita, kun lusikkaruoat ei meinaa maistua ja maitoa menisi sitten vaikka miten. Ja yöllä sitten heräillään monta kertaa...Tänään taidan laittaa päälle paidan, jossa lukee, että Äiti on vähän väsynyt. Muuten yöt kun ovat menneet vähän parempaan suuntaan kiinteitten alottamisen jälkeen. (Eli meillä herätään syömään vain 1-2 kertaa, mutta muuten rauhotellaan lisäksi vielä kerran, pari) Ruokaa on mennyt yleensä semmoisen pilttipurkin verran. Itse teen kaikki muut mössöt paitsi hedelmäsoseet. Olen kyllä yrittänyt opettaa Jaakkoa syömään myöskin kaupan kasvissoseita, että osaisi sitten syödä molempia. Ainakin tähän asti nekin ovat maistuneet. Ei ehkä niin hyvin kuin itse tehdyt mutta kuitenkin.

Jaha, kello pompahti 9.15, Sydämen asialla kutsuu..

Mukavaa maanantain jatkoa kaikille!

T: Hanna ja Jaakko 3.5.

Vierailija
6/10 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut kirjoteltua pääasiassa tonne msn:ään.

Meillä kellojen siirto ei juurikaan vaikuttanut, neiti heräsi 6.50. 7-8 maissa on herännyt ennenkin.

Tukkaa tytöllä on ihan kohtalaisesti, vaalentunut syntymätukasta monta astetta. Saisi nyt edes mun hiukset, muuten on niin isänsä näköinen. Isällään on ohut hento kuontalo, mulla taas paksua ja jäykkää karvaa tiuhaan. Jälkimmäinen kuitenkin parempi, ohennussakset on keksitty.

Me jätettiin kotimaiset viljat jäähylle, tuntuu että ohran myötä tuli lisää näppylöitä poskiin. Onneksi löysin tattari-ja riisihiutaleita, että saa puurot tehtyä mikrossa nopeesti. Ei mielenkiinto riitä liotella ja keitellä ryynejä tuntikausia.

Daffy: Mä imetän aina ennen soseateriaa, ei muuten huoli maitoa ja sen saanti on kuitenkin tosi tärkeää.

Errj:lle puhtia puunaukseen. Sitten on kiva kun on paikat siivottu kunnolla, ei vähään aikaan tarvii kuin pintapuolisesti siivoilla. Teidän neitikin taitaa vaan liikkua aika paljon ja ympärillä on tietty nyt kaikkea tosi mielenkiintoista!

mallu ja tytsy 26.4

Vierailija
7/10 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan joukkoon!

Vierailija
8/10 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Errj:lle tsemppiä puunaukseen. Minä se päätin, nyt kun koti laitettu vaihdankin keittiön kaappien järjestyksen... äly hoi minä.

Viime yö oli aivan tappo kamala. Anton nukkui yhteensä 4 tuntia. Tissi ei kelvannut, mikään ei kelvannut ja herätys oli 6.30. Meidän ehdoton ennätys, huoh.

Tänään pitäisi mennä rautakauppaan, siellä kiltti setä, joka auttaa minua, kysyy jossain vaiheessa sen kysymyksen, johon en osaa vastata. Ja verhot pitää hankkia, ei huvita.

Eipä tässä muuta, palailen kun olo muuttuu paremmaksi

T:Mareila+Anton

Vierailija
9/10 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi syyllinen on kyllä tässä !!!

Mäkin kirjoittelen nykyään ahkerammin tuolla huhtihippusissa ja sitten tietysti tuon vekaran kasvun myötä on myös päivät lähteneet kulumaan omaa hurjaa vauhtiaan. Illalla aina miettii, että mihinhän se taas hujahti ;-)

Joo Elmolta lähti kaikki vauvatukka ja nyt se on alkanut puskemaan sellaista hentoa tummanruskeaa tukkaa. Saas nähä : esikoinen oli melkeen kalju 1-vuotiaana, keskarilla hiukset oli leikattu jo kolmeen kertaan ennen 1-vuotis päivää. Tahti jatkuu muuten edelleenkin silleen: esikoisen hiukset voi lyhentää ehkä kerran vuodessa, kun keskarilla ne saa leikata ainakin sen pari kertaa vuodessa tai on ihan mettäläisen näköinen. Mutta isot pojat ovat olleet tälläisia kotisuomenmaantien värisiä niinkuin minä (jossen aina värjäisi ;-), mutta Elmo tuntuisi olevan tumma niinkuin mieskin.

Voi tätä horopäätä, just luin mitä olitte jutelleet ja jo nyt en muista. Milloinkohan tää loppuu ??? Never ???

Ai niin Elmo ei ryömi, konttaa eikä heitä volttia. Rakastaa hyppykiikkua, kävelytuolia ja sylissä oloa. Oma sänky on pyllystä- äidin kainalo hyvä. Soseet on ihania - mutta vatsa ei kaikkea kestä. Nukku-matti ei ole Elmon paras kaveri, mutta tutustutaan tutustutaan .

Sitten tiedoksi ! elmolla oli viikon nuha ja viime viikon yöunet oli suoraan jostain kauhuleffasta - ei huutanut suoraa huutoa, mutta ei nukkunut pitkiä ( edes 2 tunnin) pätkiä putkeen. Vein huumorilla perjantaina " varmuuden vuoksi" lääkäriin ja hups - KORVATULEHDUS !!

Nyt syönyt 4 päivää antibioottia ja olo huomattavasti iloisempi ja yöt parantuneet. Ei siis kuumetta eikä oikein muutakaan. Että kannattaa ehkä tarkistuttaa jos on vähänkin epävarma.

Uudet aina tervetulleita !!! :-)¨

Viikon alkua kaikille :-)

Vierailija
10/10 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Errj, tsemppiä siivoukseen! Inhottava homma edessä.. :/ Mutta niinkuin Mallu sanoikin, eipähän sun tartte sitten vähään aikaan puunailla.

Hanna ja Jaakko, tervetuloa huhtisten revohkaan! :)

Meillä Siirin sisäinen kello ei ole vielä siirtynyt talviaikaan. Illalla kuuden maissa neiti hermostui (samoin kuin eilen) kun on niin väsy, eikä typerät vanhemmat tajua että olis jo nukkumaanmenoaika! Normaalisti siis seiskalta käydään yöpuulle. Ja tänä aamuna tyttö heräsi klo 5 kakat vaipassa. Siirin vatsantoimitukseen me herätään normaalistikin, mutta kuuden-seitsemän maissa. VIISIHÄN ON VIELÄ YÖTÄ!! Eikö? ;) Ja kun oltiin vanhemmillani, piti heti aamusta lähteä kotia kohti..Sain hätäisesti otettua päikkärit ennen autokoulua. Pakko oli nukkua vähän, reaktiokyky ei tod. tuntunut olevan huipussaan väsyneenä.

HiusG: Siirille on vihdoin alkanut kasvaa tukkaa. Paksu, tumma vauvatukka katosi jossain vaiheessa, en enää edes muista milloin. Tässä välissä tyttö oli muuten lähes kalju, päälaella olleita 5cm hiuksia lukuunottamatta. Nyt on kauttaaltaan päässä vaaleaa tukkaa ja meidän vanhempien silmiin se näyttää tosi paksulta, vaikkei muut edes näe koko tukkaa ;)

Sain otettua itseäni niskasta kiinni ja tein isomman satsin kasvissosetta pakkaseen. Nyt on sekä kotona että mun vanhemmilla pakkasessa ruokaa, kun sielläkin kokkasin. Huomenna maistellaan sitten ekaa kertaa seitiä (sei, seiti..whatever..). Toi syöminen on kyllä vieläkin aika työn ja tuskan takana. Milloinkohan Siiri oppii syömään kunnolla..

No niin, nyt taidan lopetella..Yritän jaksaa tulla huomennakin kasvattamaan pinoa :)

-Vandelis