Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Jos laihtuu nopeasti, niin suurin osa on vaan nestettä ja lihaksia"

Vierailija
17.06.2011 |

Tämä niin usein kuultu mantra.

Minä en totta puhuen ymmärrä tota paasaamista että kun "lihakset lähtee". Eh, sori, mut - MITKÄ LIHAKSET??! :D Mun kehonkuva ei todellakaan muodostu millään tavoin näkyvästä lihaksesta, kyllä se on pläski mikä määrää. Ja kunhan sitä painoa lähtee, niin ihan sama vaikka lähtee nopeastikin (suotavaa onkin!), ei minusta mitään fitnessmallia sukeudu vaikka kuinka hitaasti laihdutan. Että kunhan vaan sulatan hiiitaaasti nämä läskit tästä päältä, niin sitten pääsee alta piirtymään lihaksikas vartaloni... :) Tai neste. No kuka sitä nyt haluaisi kehoon varastoidakaan, sehän pöhöttää! Hyvä vaan että nestettä lähtee!

Joo, ei se laiha läskikään ole mikään kaunis näky, mutta kun pääsis nyt siihen ensin niin katotaan sitten mitä lihaksista on jäljellä. :p Priorisointia katsos...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hauskaa on sekin, että jos olet VHH:lla ja kerrot laihtuneesi, niin "se on vaan sitä nestettä, joka lähtee". Juu...13kg nestettä...;)

Vierailija
2/10 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ne kyllä pienene tuolla keinolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankalampi on taas laihduttaa. surullista kun niin moni nainen ei tätä tiedä ja sitten ollaan kaikenmaailman kitukuureilla. Hankkisitte sitä lihasta niin painonhallintakin olisi helpompaa.

Vierailija
4/10 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankalampi on taas laihduttaa. surullista kun niin moni nainen ei tätä tiedä ja sitten ollaan kaikenmaailman kitukuureilla. Hankkisitte sitä lihasta niin painonhallintakin olisi helpompaa.

Vähän kieli poskessa tuo aloitus oli kirjoitettu. Ei tässä nyt valtavasti ole ylipainoa (7 kg), ja kai lihaksiakin on olemassa, kun kuitenkin pyöräilen ja jkv juoksenkin. Mutta totuus on, ettei se lihas näy mihinkään tämän pehmeyden alta, ja totuus on sekin, että vaikka laihdun (hitaasti, valitettavasti, joten kitukuuria en harrasta), niin en minä mikään lihaksikas ole sittenkään. Lihasten hankkiminen salilla taas ei ole mun juttu.

Mutta kun mä HALUAISIN laihtua nopeasti, mutta se edellyttäisi luopumista niin paljosta, joten nyt tässä käyn jatkuvaa taistelua sen välillä, kumpi voittaa: halu saada tuloksia nopeasti, vai halu syödä kuitenkin hyvin. Laiska ja ahne tappeli, kumpi voitti!? :p

Kuitenkin ilahdun joka kerta, kun vaa'alla huomaan painon pudonneen vähänkin. Mulle on ihan sama, onko se näistä vähäisistä lihaksistani, onko se nestettä vai onko se ehtaa ihraa. :)

ap

Vierailija
5/10 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kieli poskessa tuo aloitus oli kirjoitettu. Ei tässä nyt valtavasti ole ylipainoa (7 kg), ja kai lihaksiakin on olemassa, kun kuitenkin pyöräilen ja jkv juoksenkin. Mutta totuus on, ettei se lihas näy mihinkään tämän pehmeyden alta, ja totuus on sekin, että vaikka laihdun (hitaasti, valitettavasti, joten kitukuuria en harrasta), niin en minä mikään lihaksikas ole sittenkään. Lihasten hankkiminen salilla taas ei ole mun juttu.

Mutta kun mä HALUAISIN laihtua nopeasti, mutta se edellyttäisi luopumista niin paljosta, joten nyt tässä käyn jatkuvaa taistelua sen välillä, kumpi voittaa: halu saada tuloksia nopeasti, vai halu syödä kuitenkin hyvin. Laiska ja ahne tappeli, kumpi voitti!? :p

Kuitenkin ilahdun joka kerta, kun vaa'alla huomaan painon pudonneen vähänkin. Mulle on ihan sama, onko se näistä vähäisistä lihaksistani, onko se nestettä vai onko se ehtaa ihraa. :)

ap

Vierailija
6/10 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MM-tasolla oleva bodari ehkä yltää tuohon, mutta minua jaksaa aina huvittaa kun kuulee mammojen juttuja kiinteytymisestä: "Paino on noussut 3kg kun alotin punttiksen, mutta sehän on vaan kato lihasta!"

Vierailija
7/10 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla laihaläski, se ei ole kaunista eikä mitenkään tavoiteltavaa, että puntarissa on tietty lukema, mutta koostumus ja ulkonäkö sitten kamala. Treenaan salilla, pelaan golfia ja rasvaprosentti on melko alhainen ja kroppa kiinteä. Herkuttelenkin kerran viikossa ja ei tarvitse kitkuttaa nälässä.

Vierailija
8/10 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lihasta ole, mutta ei myöskään läskiä, vaan lihaksiin kertynyttä nestettä. Tilanne tasaantuu, kun harjoittelua jatketaan, mutta tosiaan kun lihas yllättäen joutuukin töihin, siihen kertyy nestettä ja kokonaiskertymä voi hyvinkin olla 3 kg, jos yllättäen pistää kroppansa hommiin.

Vierailija
9/10 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden rasvakilon laihtuminen vaatii 7000 kalorin vajeen. Esim. siis viikossa laihtuu kilon, jos syö päivässä 1000 kcal vähemmän kuin kuluttaa. Niin iso energiavaje on hankala muodostaa, se vaatii paljon liikuntaa, ellei sitten halua olla nälkäkuurilla.

Nesteturvotuksen lähteminen ei tosiaan välttämättä huono juttu olekaan, mutta lihakset ovatkin eri asia. Kyllä meillä kaikilla on lihasmassaa, vaikkei mitään "näkyviä lihaksia" olisikaan. Lihasmassan menetys tekee kropasta löysän, pienentää energiankulutusta ja on tietenkin myös haitallista esim. tuki- ja liikuntaelimille. Luulen kuitenkin, että suurin syy miksi tuota nopean laihtumisen ihannoimista toppuutellaan, on muistuttaminen siitä, ettei itseisarvo ole painon nopea putoaminen vaan saavutetussa painossa pysyminen. Laihduttaminen on paljon helpompaa kuin painonhallinta. Jos muuttaa ruokavalionsa sellaiseksi, että samaa rataa pystyy jatkamaan loppuelämänsä, on suuri mahdollisuus pysyä hoikkana. Sen sijaan kitukuuri ja sen jälkeen mässäily johtaa huonoon tulokseen.

Sen myönnän, että alkuvaiheen nopea laihtuminen antaa kyllä intoa, uskoa ja energiaa jatkaa laihduttamista.

Vierailija
10/10 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et aikuinen nainen voi saavuttaa vuodessa kovalla treenillä noin 2 kiloa lihasta ja menettää korkeintaan 3 kiloa joten on aina huvittavaa seurata keskusteluketjuja jossa teilataan laihduttajien saavutukset kommenteilla "lihasta menetit etkä rasvaa" yms. =)

Nesteen kertyminen on vielä suurempi illuusio.Suurin osa ihmisistä ei luonnostaan kerää yhtään ylimääräistä nestettä ja turvotusta.Ne harvat joilla taipumus turvotukseen esim.kerran kuussa menettävät sen pari ylimääräistä litraa laihduttaessa.

Jos joku laihduttaa nutraamalla 20 kiloa siitä on lihasta ja nestettä korkeintaan 4kiloa ja sekin vain harvoilla,suurimmalla osalla korkeintaa 2kiloa.

Tuskin kukaan laihduttaa makaamalla 24/7 vaakatasossa joten normaali elämä rittää terveellä takaamaan lihasten säilymisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi