Sopeudunkohan ikinä tänne rivitaloon?
2 kuukautta sitten muutimme tänne omakotitalosta. Tuntuu, että minusta on pikkuhiljaa tulossa ihan psykoottinen.
Onkohan naapureilla toimivaa palovaroitinta?
Mitä, jos tuo epäsiistin oloinen vanhapoika onkin sellainen himohamstraaja, joka ei vie edes roskia ulos? Jos siellä onkin vaikka torakoita?
Onkohan tuo toisen naapurin mummo kunnossa, kun verhot oli koko päivän kiinni? Mitä jos sille on sattunut jotain?
Kyttääkö joku minua?
Häiritseeköhän vauvan itku kovasti naapureita? Mitä ne ajattelee siitä?
Ja niin edelleen.
Kommentit (12)
t. 5 vuotta rivitalossa osakkaana asunut äiti, isä ja neljä lasta
kerrostalossa "häiriintyis"?
Ja niissäkin kuolee ihmisiä, ihan kun niissä ok-taloissakin.
Ja ja ja, ainoa mikä minua vituttaa ainakin tässä vuokra-rivarissa on se, että useimmat haluavat elää, kuin siat pellossa.
Säännöistä ei piitata, paloturvallisuutta joo riskeerataan pysäköimällä autoja pelastusteille ym ym.
Mutta muuten en ole valmis itse muuttamaan ok-taloon, niinpä katselemme rivaria omaksi.
Eläkää vain järjestys-sääntöjen mukaisesti ja vauvasta nyt ei kannata huolehtia. Jos ei naapurit ole asiaa tajuneet, voi siitä ilmoittaa, että nyt saattaa jokunen hetki olla hieman äänekkäämpi tärkeä asukas viereisessä asunnoss.
EIhän se vauva-aika kauaa kestä.
Ja oletettavasti lapsellenne on sitten kavereita lähempänä, kun kasvaa siihen ikään, kun ok-talossa.
kerrostalossa "häiriintyis"?
Ja niissäkin kuolee ihmisiä, ihan kun niissä ok-taloissakin.
Ja ja ja, ainoa mikä minua vituttaa ainakin tässä vuokra-rivarissa on se, että useimmat haluavat elää, kuin siat pellossa.
Säännöistä ei piitata, paloturvallisuutta joo riskeerataan pysäköimällä autoja pelastusteille ym ym.
Mutta muuten en ole valmis itse muuttamaan ok-taloon, niinpä katselemme rivaria omaksi.
Eläkää vain järjestys-sääntöjen mukaisesti ja vauvasta nyt ei kannata huolehtia. Jos ei naapurit ole asiaa tajuneet, voi siitä ilmoittaa, että nyt saattaa jokunen hetki olla hieman äänekkäämpi tärkeä asukas viereisessä asunnoss.
EIhän se vauva-aika kauaa kestä.
Ja oletettavasti lapsellenne on sitten kavereita lähempänä, kun kasvaa siihen ikään, kun ok-talossa.
kerrostalossa "häiriintyis"? Ja niissäkin kuolee ihmisiä, ihan kun niissä ok-taloissakin. Ja ja ja, ainoa mikä minua vituttaa ainakin tässä vuokra-rivarissa on se, että useimmat haluavat elää, kuin siat pellossa. Säännöistä ei piitata, paloturvallisuutta joo riskeerataan pysäköimällä autoja pelastusteille ym ym. Mutta muuten en ole valmis itse muuttamaan ok-taloon, niinpä katselemme rivaria omaksi. Eläkää vain järjestys-sääntöjen mukaisesti ja vauvasta nyt ei kannata huolehtia. Jos ei naapurit ole asiaa tajuneet, voi siitä ilmoittaa, että nyt saattaa jokunen hetki olla hieman äänekkäämpi tärkeä asukas viereisessä asunnoss. EIhän se vauva-aika kauaa kestä. Ja oletettavasti lapsellenne on sitten kavereita lähempänä, kun kasvaa siihen ikään, kun ok-talossa.
Kerrostaloon en kyllä ikinä enää pystyisi muuttamaan. Nuoruusvuosina niissäkin tuli asutta ilman mitään henkisiä ongelmia. Vuodet omakotitalossa ovat näköjään vaan tehneet tehtävänsä...
En minä tätä oikeastaan hirveän vakavasti ota. Lähinnä itseäkin huvittaa nämä ajatukset, vaikka ne siis totta ovatkin. Minä kyllä olisin aiemmin nauranut, jos joku ihan tosissaan olisi kertonut olevansa huolestunut naapurien palovaroitinten toimintakunnosta...
Ja silti itse mietin täällä tällaisia asioita. Ei vaan enää ole minun juttuni tämä rivitalo. Tuskin tulee enää koskaan olemaankaan. Pitänee siis ilmeisesti alkaa miettimään seuraavaa siirtoa näissä asuntoasioissa.
AP
Miettisin varmasti noita ja montaa muuta. Ihmiset eivät yleensä mieti mitän, tai mitä heidän teot aiheuttavat. Kaikki polskuttavat vaan menemään. ja joka toisessa kämpässä on home tai kosteusvaurioita.
ehkä rivari vapauttaa joissakin ihmisissä kaikki pimeät puolet esiin
Kaikkein ikävimmät naapurit on usein rivareissa juuri.
Naapurissa kävi tänään tuholaistorjuja.
AP
Asutaan rivarissa, koska omakotitaloon ei ole varaa.
Oikeastaan asutaan asossa.
Huonot puolet tässä:
Valitetaan kaikesta isännöitsijälle,
kytätään naapureiden tekemisiä,
juorutaan ja
koirat ja lapset on yleinen ongelma.
Halutaan omaa rauhaa ja naapuri on ikään kuin tiellä.
Monesti naapureille tulee jopa riitaa.
Pitää olla sosiaalinen ja tulla ihmisten kanssa toimeen.
Kesällä ongelmat on yleisempiä, kun ollaan liian lähellä toisiamme.
miksi juuri nuo ongelmat olisivat vain rivitalossa. Voihan omakotitalossakin viereisen talon asukkaat olla sarjamurhaajia, huumediilereitä tai kasvattaa taistelukoiria.
Miksi ihmeessä täällä aina viljellään jotain vastakkainasettelua. Aina pitää olla joku vastaan joku. Milloin on pommituksen kohteena pulloruokinta, milloin päiväkodit, milloin liikakilot. Nyt vissiin on sitten rivitalot julistettu kaiken mädännäisyyden konkretisoitumaksi.
Sivistys on sitä(kin), että ymmärtää ja hyväksyy monien eri elämis- ja asumismuotojen arvon ja kunnioittaa niitä.
Jos ap oikeasti ajattelet, että vika on siinä talossa, eikä omissa ajatuskuluissasi, ihmettelen.
Kannattaisko tutustua niihin kummallisiin naapureihin? Kutsu kahville. Voi olla, että itse oletkin porukan omituisin?
Asui vajaan puoli vuotta ja muutti takaisin omakotitaloon.