Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahdon alkaa kirjoittaa blogia!! Miten toimin viisaasti? Apua tarvitaan!

Vierailija
13.06.2011 |

Tuo blogimaailma aika vieras siis, mutta jatus kiva.

Trakoitus siis kirjoitella blogia ihan tuntemattomana, aiheina mielenterveys, perhe, lapset, fyysinen terveys...

Miten ja missä aloittaa? Miten saan lukijoita? Miten alan itse lukijaksi? Tajuan siis, miten kaikki tämä tapahtuu käytännössä, mutta mikä on etiketti bloggailussa? Mikä on oikeaa ja mikä tyhmää käytöstä?

Auttakaahan, jos täällä asiantuntijoita ois!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että mitä kauemmin blogia on pitänyt sitä vaikeampi keksiä uusia aiheita.

En ole tuosta ihan varma. Se riippuu vähän tilanteesta ja ehkä ihmisestä.

Itselläni on se tilanne, että blogi alkoi yhdestä suppealta kuulostavasta aiheesta, mutta tajusin tuon asian liittyvän kummallisella tavalla ihmisen kokonaiselämään ja blogissani on nyt niin kuin suunta tai painopiste vähän muuttunut mahdollisesti. Blogille kannattaa siis keksiä otsikko mikä on sen verran laaja, että voi kirjoittaa vähän laajemmasta aiheskaalasta ilman, että tuntee kirjoittavansa jostain ihan muusta kuin blogin alkuperäisestä otsikosta. Joten tässä on jotakin mitä kannattaisi mielestäni miettiä.

Vaikka kirjoittaisit ihan anonyymisti, niin kerro kuitenkin itsestäsi jotakin jossakin. On mahdollista että blogista tulee mielenkiintoisempi kun on joku kokonaisvaltainen "kirjoittajataiteilijatapaus" seurattavana eikä vain jonkun Mrs. Xn sisustukset tai ongelmat tms. Yleensä taiteilijoilla on koko persoona ja elämä, jotka kokonaisuutena muodostavat kiinnostavan kokonaisuuden. (Oletko ennen kuullut tästä näkökulmasta? Ymmärrätkö?) Minun mielestäni blogisti on myös jonkunlainen taiteilija ja ainakin minä seuraan blogisteja sillä silmällä. (Olenko hakoteillä ja väärässä?)

Ala vaan rohkeasti kirjoittaa. Jos siitä ei ole iloa muille, niin ainakin sinulle itsellesi. Saatat oppia paljon ja tulla paremmaksi havainnoijaksi ja kirjoittajaksi. Samalla teet itsellesi jostakin aiheesta päiväkirjaa, joka voi olla kiva muisto ja jos sinulla on joku ongelma, jonka kehittymistä seuraat niin se on hieno juttu. Se on varmaan aivan terapian veroista.

Jos valitset blogger.com-in (blogspot.com) niin siitä voi tehdä kirjan ilmaisella nettiohjelmalla BookSmart johon voi laittaa kuviakin. Näyttää mielenkiintoiselta. Tuo ohjelma toimii mahdollisesti muullakin kuin blogger.comilla.

Itse en ole saanut mitään ikäviä kommentteja jostain syystä blogiin. Kun liikkuu suomi24 palstalla ja ennen jossain muuallakin niin aiheeni aiheutti kaikenlaisia ikäviä hyökkäyksiä. Blogin puitteissa en ole kokenut sellaista ollenkaan, vaikka esiinnyn omalla nimelläni ja kännynumeroni ei ole salainen (ei siis tule mitään häiriösoittoja).

Kerro tänne mikä sun blogin osoite on niin tulen seuraamaan ja kommentoimaan oikein mielelläni.

Blogista saa myös pois artikkelit, jotka laittaa sinne ja jotka mahdollisesti ovat epäonnistuneita ja jostain syystä haluaisi poistaa. Itse siivosin vähän blogiani justiinsa.

Onnea matkaan!

T. Aborttibloggari

abortti.blogspot.com

Vierailija
2/10 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään kommervenkkejä tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/10 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustus kiinnostaa. Mutten kehtaa laittaa kodista kuvia, tutut tunnistais. Mutta hirrrrveästi haluttais.

Vierailija
5/10 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat kun ensin opettelet kirjoittamaan. Jos saat noin paljon virheitä lyhyeen tekstiin, ei kukaan jaksa lukea niitä, saati pidempiä kirjoituksia

Vierailija
6/10 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siis saan omalle blogilleni lukijoita? Ja voinko vain itse napsauttaa jonkun blogia ja ruveta sitä seuraamaan, sen suuremmitta seremonioitta?

Ja itsellä rohkeus riittää, koska aion olla nimetön:)

ap

Vierailija
7/10 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma blogini on toki helpompi sillä se on harrastusaiheinen ja sain lukijoita nopeasti itse seuraamieni blogien kirjoittajista ja muuten ko harrastuksen tiimoilta tapaamistani ihmisistä.

Ei blogittaminen edellytä mitään ihmeellistä. Hyvä on toki osata kirjoittaa sujuvasti ja ilman häiritseviä virheitä. Blogipalvelut ovat helppoja käyttää; ei tarvitse olla tekniikan ihmelapsi.

Muitten blogeja voi tosiaan vain ilmottautua lukemaan. Erikseen ovat sitten suljetut blogit, joitten lukijaksi kutsutaan tai pyydetään lupa niitä lukea.

Itse tykkään, jos omaa blogiani kommentoidaan ja siksipä kommentoin mieluusti myös muitten blogeja. Monta "blogituttua" onkin jo tullut - emme tuntisi osuessamme kadulla nenätysten mutta blogimaailmassa olemme "hyviä kavereita". :D

Vierailija
8/10 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/10 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wordpress on helppokäyttöinen, ja aluksi voit kirjoitella luonnoksia, jotka julkaiset hieman myöhemmin. Kirjoitusvirheet huomaa helpommin, kun antaa juttujen hautua yön yli.

Ennen ekan kirjoituksen julkaisemista, niin mieti raamit, eli

- mistä aihepiiristä kirjoitat

- millä sävyllä kirjoitat (optimistinen, realistinen, positiivinen, sarkastinen)

- kelle kirjoitat (itsellesi, vertaistueksi, jne)

- yksityisyys (onko valokuvia, miten "puhut" perheestäsi niin ettei heitä tunnisteta)

- kommenttipolitiikka, eli hyväksytkö kaikki kommentit (myös ne negatiiviset)

- kuinka usein aiot kirjoittaa

Aluksi aiheita on paljon, joten voit kirjoittaa vaikka niin, että julkaiset jutut automaattisesti hieman myöhemmin. Mitä pidempään blogia on pitänyt, sitä varmemmin uusi aiheita on vaikea keksiä.

Vierailija
10/10 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Blogipostauksessa linkki maksuttomaan koulutukseen

https://kohtiunelmiastar.blogspot.com/2019/03/miten-sina-saat-blogiisi-…?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän