Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijan kesän toimeentulo? Mistä saada rahaa

Vierailija
09.06.2011 |

kun ei saanut töitä?

Olen päätoiminen aikuisopiskelija jolla ei kesän aikana töitä, eikä tuloja.

Mies töissä, ja meillä omistusasunto, saako toimeentulotukea?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa, että en ole kelan opintotukea saanut, vaan aikuiskoulutustukea, mutta sitä ei saa kesän ajalta, kun ei opiskeluita. Vasta taas 16.8 alkaen.

Ja olen opintovapaalla palkkatyöstäni, sinnekkään en saa mennä töitä tekemään.

Jotain keikkaa kaiketi voisi, mutta sivutuloina muutenkin matalapalkkaisella alalla silloin tällöin ei kannata, lapsen hoito maksaa jo enemmän.

Aika patti tilanne.

Vierailija
2/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkaa joku sairaus.Saat sairauspäivärahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) töiden hankkiminen, vaikka työkkärin kautta

2) sossun rahat.

Ite valitsin ykkösvaihtoehdon, eikä ole edes miestä elättämässä ku oon tavallinen 20v amis :)

Ja joo, töitä sai kyl ettiä ku oli eka työni kysees (hain n. 40 paikkaan kevään aikana ja pariin haastikseen pääsin ja lopulta tuli töit)

Vierailija
4/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläsi ole liian isot tulot, voit hakea kesätyöttömille opiskelijoille tarkoitettua kesätoimeentulotukea. Kysy sossusta.

Vierailija
5/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeutettu toimeentulotukeen, mikäli muita tuloja ei ole, ja jos miehen tulot eivät ole liian suuret. Huom: opiskelijalla on ihan samoin perustein oikeus toimeentulotukeen kuin muillakin.

Vierailija
6/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai jotain kämppistäkö tarkoitat, kun omia tuloja tarvit?

Vierailija
7/17 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideoita pieniin lisäansioihin voi lukea vaikkapa täältä: http://www.mistarahaa.net/

Vierailija
8/17 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ilmoitus seksitreffeihin ja myy revaa. Voit itse valita asiakkaasi. Pääset hyville tienesteille.

Vierailija
9/17 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2011 klo 18:16"]

jatkaa, että en ole kelan opintotukea saanut, vaan aikuiskoulutustukea, mutta sitä ei saa kesän ajalta, kun ei opiskeluita. Vasta taas 16.8 alkaen.

Jotain keikkaa kaiketi voisi, mutta sivutuloina muutenkin matalapalkkaisella alalla silloin tällöin ei kannata, lapsen hoito maksaa jo enemmän.

Aika patti tilanne.

[/quote]

Miksi ihmeessä olet opintovapaalla kesällä vakityöstäsi ja tuhlaat opintovapaa kuukausia? Sulla on työpaikka, miksi et mennyt sinne?

Itse olen aikuiskoulutustuella ja opintovapaalla, mutta vain silloin kun se on tarpeen. Pätkin opintovapaan siis siten, että kesän olin töissä ja sain tietty normaalin palkan, syksyllä jäin taas opintovapaalle. Näin pystyy opiskelemaan 2,5 lukuvuotta, kun lakisääteinen oikeus opintovapaaseen on 24kk.

Vierailija
10/17 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 13:55"]

Laita ilmoitus seksitreffeihin ja myy revaa. Voit itse valita asiakkaasi. Pääset hyville tienesteille.

[/quote]

miksi aina pitää ehdottaa tätä vaihtoehtoa. kaikki naiset eivät ole maksullisia ja haluavat itsekin saada aktissa eikä olla vain nussittavana. ymmärrätkö eron maksetun ja maksamattoman seksin välillä? jos et, niin turpa kiinni.

Vierailija
11/17 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tukea tuskin voi saada, kerta työpaikka kuitenkin on ja ap on omasta halustaan opintovapaalla.

Vierailija
12/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei saanut töitä?

miehen tulot on liian isot (summaa en muista).

Vierailija
13/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin et saa toimeentulotukea vaan sinun pitää elää opintolainalla.

Vierailija
14/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei saanut töitä?

Mitenkäs se nykyään menee? Voiko nostaa kesän ajalta opintotukea, vaikka ei varsinaisesti saisikaan kursseja suoritettua kesän aikana, mutta lukuvuoden ajalta kursseja tulisi kuitenkin tarpeeksi (eli ahkeroi sitten tarpeeksi kursseja muuten)? Aiemmin pystyi. Ja opintolainaahan voi nostaa kesän ajalta (se muuten varmaan lasketaan mukaan tuloiksi toimeentulotuen tarvetta laskettaessa, vaikka lainaa ei nostaisikaan).

Vierailija
15/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei miehellä ole poikkeuksellisen pienet tulot, niin toimeentulotukeen ei ole mahdollisuuksia.

Jos ei saa edes mitään henkilövuokratöitä, niin sitten mahikset on opiskella, ottaa lainaa tai kiristää vyötä.

Vierailija
16/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on oikeutettu opintotukeen. Nosta siis tukea ja/tai lainaa ja suorita opintoja. Koska kesätenttien ilmoittautumiset menivät jo aikaa sitten, täytyy yrittää sopia opettajan kanssa jostakin suorituksesta, josta saisit ne vaaditut kesän pisteet kasaan. Jos Kela siis vielä kesätukea myöntää.

Vierailija
17/17 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika patti tilanne.