Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

clomit

02.06.2011 |

Heips!!!

Ollaan mieheni kans yritetty lasta yli 2v ja nyt saatiin clomit käyttöön ja ajattelin kysellä et kuinka pian ootte raskautunut?? Ja millaisia oireita teillä oli oviksen jälkeen?? Mulla turposi maha ja pieniä ns. kuukautiskipuja on ollu joka päivä..iltaa kohden kovemmat.Et enteileeko se alkavia kuukautisia liian aikaisin vai missä mennään??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen syönyt 2 kiertoon clomeja joista toisessa kierrossa tärppäsi, tosin myöhemmin tämä plussa osottautui tuulimunaksi. Jos vikaa ovulaatiossa, niin silloin clomit parantavat ovulaatiota ja ainakin itsellä säännöllistivät myös kiertoa. Lääkäri epäili, että minulla vikaa ovuloinnissa, koska joka toinen kierto oli pidempi eikä lasta ollut kuulunut 6 kk yrittämisen aikana ensimmäisen keskenmenon jälkeen.

Nyt aloittelin jälleen kaavinnan jälkeen clomeja uudelleen, aikaa tulla näiden avulla raskaaksi kesä ja jos ei tepsi, niin päästään elokuussa lapsettomuustutkimuksiin. Clomien aikana mulla oviskivut voimakkaamma ja ehkä jonkin verran yöllä hikoilutti clomien aikana, tai sitten se johtui vyöhyketerapiasta. Oviksen jälkeen alkoi noin viikon kuluttua menkkamaiset alavatsakivut molemmissa clomikierroissa ja toisessa sitten tuli se plussa, vaikka olin varma jo että ei ole tärpännyt.

Toivottavasti clomit auttavat niin teillä kuin meilläkin. Tosin lääkärin mukaan clomit lisäävät keskenmenon riskiä ollen n. 20 %:a ja minulla kun on jo takana kaksi keskenmenoa niin ilman clomeja tuo keskenmenon riski lienee n. 40 %:a + clomien tuoma lisäriski...

Vierailija
2/6 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ikävää kuulla et olet saanu tuulimunan,mut luulis et ainakin on mahkuja onnistuu myöhemmin.. toivottavasti onnistuu pian ja saatte oman käärön kainaloon ;) Ton hikoilun huomasin sillo ku söin pillerei.. ja koko alavatsa oli ihan sekaisin niihin aikoihin kans..mulla on periaattees ollu melko säännölliset kuukautiset..etten tiedä mikä mättää..clomeil mennään joku aika ja sitte varmaanki inssiin..mut tuu kertoilee miten teille käy ;) ja hyvää kesän odotusta ja plussa tuulia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin clomit aikoinaan keväällä 2008, elokuussa tein positiivisen testin ja poika syntyi huhtikuussa 2009. Aloitin uudestaan clomi-kuurin kun haaveissa oli toinen lapsi ja ehdin syödä reilun vuoden ilman mitään tulosta. Niinpä varailimme jo aikaa rankempiin hoitoihin, mutta niihin ei sitte tarvinu mennäkään kun kuuurin lopetettua tulinkin raskaaksi, nyt rv 27. menossa. Ihmeitäki voi tapahtua siis. En erityisemmin seurannut oviksiakaan esikoista "yrittäessä", testien mukaan mä en ovuloinu.. mutta niinhän siinä kuitenkin on täytynyt käydä :) Tsemppiä yritykselle! :)

Vierailija
4/6 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kanssa yksi joka yrittää clomifenin avulla raskaaksi. Olemme yrittäneet raskautta kaksi vuotta ja mitään vikaa kummassakaan ei pitäisi olla. Jotain pientä lievää endometrioosiin liittyvää löytyi tähystysleikkauksessa, mutta siinä kaikki. Clomeja siis nyt kolmas kuukausi menossa. Kuukautiset on säännölliset, ovulaatio tapahtuu, olen normaalipainoinen (ehkä ihan hiukan alipainoinen) ja miehellä kaikki oikein hyvin. Elämme lisäksi terveellistä elämää.

Olemme julkisella puolella hoidossa, mutta en koe saavani kovin yksilöllistä hoitoa. Esimerkiksi clomifenin aloittaminen tuntui itsestäni oudolta, koska olen aina ovuloinut eli siinä ei ole ollut ongelmaa. Sen verran kovat kivut on todistamassa asiaa.

Mitä mieltä olette asiasta? Syönkö turhaan clomeja vai voivatko ne auttaa silti? En enää tiedä.

Muutenkin julkisella tuntuu että kaikki tehdään saman kaavan mukaan, vaikka tietenkin olemme kaikki erilaisia. Olen harkinnut yksityiselle menemistä, mutta rahallinen puoli mietityttää. Muihin hoitoihin lähteminen pelottaa, clomit vielä olleet helppoja.

Olisi kiva kuulla muiden näkemyksiä asiasta, ja saada ehkä hiukan vertaistukea.

Vierailija
5/6 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi yrittäjä. En ole tosin vielä clomeja käyttänyt. Meillä on takana ensikäynti yksityisellä (väestöliitto) puolella ja koin, että meidät otettiin todella hyvin vastaan. Julkisesta puolesta ei kokemuksia. Itsekin tosin mietin tuota rahapuolta, että jos hoitoihin ryhtyy niin olisiko julkinen viisaampi vaihtoehto. Muttamutta, sen verran olen vakuuttunut nyt yksityisen puolen eduista, että en taida ainakaan heti olla vaihtamassa :)

Minulla myös on kuukausittaiset oviskivut ja joskus todella voimakkaat. Lääkärikin oli sitä mieltä, että ovulaatiossani tuskin tällöin on mitään vikaa. Meillä on kuitenkin se tilanne, että lasten hankkiminen onnistuu vain ivf-hoitojen avulla (koska siittiöiden liikkuvuus huono) ja ilmeisesti siinä on aika yleistä, että on clomit käytössä. Kaiken varalta, vaikka ovulaatio olis mitä parhain? Tiedä sitten.

Meillä olis nyt tarkoitus loppuvuodesta kokeilla ivf:ää. Pitäisi ottaa vielä selvää miten on noiden clomien laita, että suosittelevatko niitä vai miten edetään. Jännittää :)

Vierailija
6/6 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tällä viikolla vihdoin sinne yksityiselle puolelle. Sain heti ajan, jossa katsotaan onko Clomifenillä yleensäkään mitään vaikutusta. Oli heti sitä mieltä että se nyt ensimmäiseksi pitäisi katsoa. Julkisella en ole edes käynyt clomien aloittamisen jälkeen.

Nyt on neljäs kuukausi clomeja käytössä, ja viikon päästä aika sinne yksityiselle. Katsotaan mitä ne siellä ehdottaa jatkoksi.

Toivottavasti teillä helminä ivf tepsii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän