Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette hyppykiikusta?

29.10.2005 |

Voiko hyppykiikusta olla jotain haittaa jalkojen/selän kehitykselle?

Meillä tyttö 5kk ja ollaan ajateltu ostaa sellainen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sanoivat, että hyppykiikkuun voi turvallisesti mennä, kun vauva jaksaa itse nostaa oman painonsa jaloilla ylös. Meillä ainakin neiti jo 3kk vanhana pomppi sylissä omilla jaloillaan, joten olisi kai oinut niinkin aikaisessa vaiheessa aloitella.

Ei kiikussa varmaan kannata tuntikausia aluksi pitää. Meidän vauva viihtyy siinä ehkä 15min iloisena, sitten kaipaa jo vähän seuraa ja kaveria viereen, joten en usko tuollaisesta ajasta olevan edes mahdollista tulla haittoja.

Ystävättäreni tosin kertoi lapsestaan, jonka jalkaterä ei laskeutunut lattiaan suoraksi, vaan hän käveli koko ajan (vielä siis yli vuoden ikäisenäkin) kuin ballerina. Tässä tapauksessa oli lääkäri ollut tyytyväinen, kun ei tyttöä oltu hyppykiikussa pidetty. Olisi kuulemma voinut olla haitaksi.

Vierailija
2/3 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankimme hänelle hyppykiikun. Hän viihtyi siinä hyvin ja sai " purettua energiaansa" . =) Olin itse tyytyväinen hankintaan, mutta muutamia tärkeitä asioita täytyy kiikun kanssa ottaa huomioon.

Hyppykiikun ohjeissa sanotaan, ettei lasta saa pitää siinä kerrallaan kuin n.15 minuuttia eikä sitä myöskään suositella käytettäväksi moneen kertaan päivän aikana. Hyppykiikku täytyy myös asentaa sellaiselle korkeudelle, että lapsen koko jalkapohjat pääsevät koskettamaan lattiaa hänen hypätessään - jos lapsella koskettavat lattiaa pelkät varpaat, niin on suuri riski, että lapsi alkaa " varvastamaan" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minun listassani tuo tuote sijoittuu kohtaan " turhat tavarat" , mitä nykypäivänä on paljon. Mutta se vain oma mielipiteeni :)