Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko päiväkoti tehdä ls ilmoituksen?

Vierailija
31.05.2011 |

Jos on epäilyksiä että toinen vanhemmista masentunut ja ei pääse masennuksesta eroon vaikkakin hoidossa?

Miten näissä menetellään? Lapsi aina hyvin puettu ja siisti ja käyttäytyy hyvin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laissa asetettu ilmoitusvelvollisuus.

Vierailija
2/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään syytä ls-ilmoon pk:n taholta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lapsella selkeitä psyykkisiä ongelmia, niin voi tehdä. En usko että "pelkän" vanhemman masennuksen takia lähdetään ilmoitusta tekemään. Vaikka toki on erittäin vakava asia!

Vierailija
4/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä ilmoitus jo epäilystä, että lapsella ei oo kaikki hyvin, siis henkilökunnalla ihan virkansa puolesta. Mutta onko vanhemman masennus syy tehdä ls-ilmoitus? jos siis lapsella kaikki muuten hyvin

Vierailija
5/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen vanhemmista hoitaa lapset ja tukee masentunutta niin en näe syytä ilmoitukselle päiväkodin toimesta.

Omaa itseäsi ajtellen mene hyvä ihminen puhumaan ammattilaiselle niin saat apua ja asiat etenemään.

Vierailija
6/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on epäilyksiä että toinen vanhemmista masentunut ja ei pääse masennuksesta eroon vaikkakin hoidossa? Miten näissä menetellään? Lapsi aina hyvin puettu ja siisti ja käyttäytyy hyvin.

Vierailija
7/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatetus ei yleensä ole kovin korkea kritteri tehdä ilmoitusta.

Näin tiedoksi teille jotka luulette, että pitää olla silityssaumat näkyvissä merkkivaatteissa...

Vierailija
8/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa kun kerran tiedät?

Vierailija
9/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa kun kerran tiedät?

Perustarpeiden huomiotta jättäminen, väkivaltaisuus tai väkivallan tai muun ikään sopimattoman näkeminen tai kokeminen.

Epäily siitä, ettei lapsen kotona kaikki ole hyvin.

Masennus itsessään ei ole syy, jos lapsista huolehditaan siitä huolimatta.

Vierailija
10/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä myöskään perustarpeita ole jätetty huomiotta. Hampaat pestään ja huolehditaan hygieniasta. Lapsilla myös kavereita. Itselläni vain masennusta ja ajoittain ahdistusta johon puhuminen auttaa.

ap

Vierailija
11/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä myöskään perustarpeita ole jätetty huomiotta. Hampaat pestään ja huolehditaan hygieniasta. Lapsilla myös kavereita. Itselläni vain masennusta ja ajoittain ahdistusta johon puhuminen auttaa. ap

Vierailija
12/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastan vaikeaa masennusta, sairastuin alun alkaen raskausajan masennukseen kuopusta odottaessa, joka muuttui vaikeaksi synnytyksen jälkeiseksi masennukseksi, ja nyt olen ollut vuoden päivät töistä sairauslomalla vaikean masennuksen vuoksi. Lapsemme käy päiväkodissa kokopäiväisesti, jotta iltaisin ja viikonloppuisin pystyisin keräämään edes hieman voimia heidän kanssa olemiseen. Mies sitten saa aika lailla vastata työnsä lisäksi kodin- ja lastenhoidosta.

Mutta meillä nyt siis tämä tilanne.

Päiväkodissa tietävät kaiken perheemme tilanteesta, olemme siis käyneet siellä juttelemassa ja kertomassa avoimesti sairaudestani. Ovat suhtautuneet asiaan ihanasti ja kannustavasti. Ja ennen kaikkea olen iloinen lasteni päivähoitopaikasta siksi, sillä siellä on ulkopuoliset ammattilaiset heti havaitsemassa, jos lapsemme esim. alkavat oireilemaan masennukseni takia tma. niin tällöin tilanteeseen voidaan puuttua mahdollisimman ajoissa.

Itse olen koulutuksektani ja ammatiltani lastentarhanopettaja, ja tiedän ettei masennus ole syy tehdä lastensuojeluilmoitusta. Tietenkin meillä on työmme puolesta ilmoitusvelvollisuus, mutta ilmoitustakaan emme saa tehdä ilman, että kerromme siitä vanhemmille. Vanhempien tulee olla aina tietoinen lapseensa liittyvistä asioista.

Itse olen käynyt nyt taas vuoden ajan kerran viikossa terapiassa, ja hyvien lääkkeiden ansioista masennukseni alkaa pikkuhiljaa olemaan voiton puolella. Mutta pitkä matka tässä on vielä edessä. Eli siitä ei ole vielä tietoa, missä vaiheessa pystyisin palaamaan työelämään. Eikä sillä ole niinhään väliä. Eniten odotan sitä, kun taas kykenen olemaan lapsilleni täysipäiväinen äiti.