Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako kukaan itse koulukyytejä?

Vierailija
16.05.2011 |

Sattuisiko kuulolle ketään, joka maksaa lapsen/lasten koulukyyditykset itse?

Harkitsemme muuttoa -> lasten lähikoulu muuttuisi. Lapset viihtyvät nykyisessä koulussa, on kivat kaverit ja ihanat opettajat joten haluaisimme että koulu pysyy samana. Matka sekä uuteen kouluun että nykyiseen olisi lähes sama, noin 20 km, mutta se ei kuulemma vaikuta asiaan vaan lähikoulu muuttuu, piste. Vanhaan kouluun saisi kyllä jäädä, mutta kyyti on hoidettava/maksettava itse. Reittiliikennettä ei ole mahdollista käyttää (=ei ole), joten ainoa vaihtoehto on käytännössä taksi. Jos taksiyrittäjän kanssa tekee vaikka vuodeksi sopimuksen, paljonkohan mahtaa kustantaa? Olisiko kellään tietoa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en osaa sanoa taksien hinnoista. Kannattaa kysyä tarjousta varmaan.

Vierailija
2/3 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulureitti sopi siis valmiisiin koulutaksireitteihin. Matka vain jäi alle tuon 5km kuljetusrajan. Maksoin alaluokilla kunnalle kuljetuksesta aamusin koluun päin. Kotiinpäin lapset kävelivät. Hinta oli 35,-/lapsi.

Kyllä se varmasti kalliiksi tulee, vaikka minkälaisen sopimuksen taksiyrittäjän kanssa tekisi, jos muita lapsia ei kyytiin saa kuluja jakamaan. Matkaakin on kuitenkin reilusti enemmän kuin meillä.

Mutta ajatellaan näin: Meillä lapsia taksissa ainakin noin kymmenkunta. Joillakin matkaa enemmän, joillakin vähemmän. Päälle 20km ei varmaan kenelläkään koko kunnan alueella. Keskimäärin hinta varmaankin tuo meiltä vanhemmilta laskutettava 35,-/suunta.

Yhden taksireitin hinta siis kuussa 10x35x2=700,-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, tuo on kyllä aika iso summa ja meidän matkoilla tulisi varmasti olemaan vielä paljon enemmän.

Tässä kohti hieman harmittaa, että bussiliikennettä on karsittu niin kovalla kädellä. Vielä 10 vuotta takaperin lapset olisi päässeet matkan reittibussilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän