Ei helkkari tätä lihomista
Vielä 6v sitten mahduin vaatekokoon 36, nyt tarvitsen jo koon 42. Viime kesänä ostamani shortsit eivät mahdu jalkaan (silloin koko 40 oli vielä ok). ASlan tuskastua. Vuosi on ollut rankka. Uusi työpaikka on ollut pettymys ja vienyt paljon energia. Itseinho katossa enkä edes jaksa vetää itseäni liikkeelle. Toisaalta inhona nykyistäkin olotilaani. Siideriä lipitän ja kaikki tuntuu turhalta. Auttakaa ja kertokaa, miten pienin askelin saisin itseni tästä koottua takaisin.
Kommentit (11)
En tiedä vaikuttaako se suoraan vai lohtusyömisen kautta, mutta minä olen aina lihonnut silloin, kun elämässä on vaikea jakso.
Yleensä olen aina laihtunut/laihduttanut takaisin, mutta nyt kohta kolmatta vuotta jatkuva frozen shoulder -oireyhtymä vuorotellen kummassakin olkapäässä on tehnyt liikkumisesta niin kivulloista ja vaikeaa, että valaaksi taidan tällä kertaa jäädäkin.
Että jos lohduttaa, niin täällä on kohtalotoveri. Ja minä sentään juon jo valmiiksi sitä valkkaria.
jotka päästävä itsensä lihomaan?
että itse voin syödä mitä vain lihomatta kuten 30-vuotiaaksi asti pystyinkin. Sen jälkeen alkanut tämä alamäki. Ikää koha 40v. Muiden lihomisista en ole huolta kantanut.
ap
Kiloni ovat varmaan jo tulleet jäädäkseen. Koko talvena en oikein jaksanut liikkua - on tuki- ja liikuntaelinongelmia. Uima-altaaseen en enää halua mennä jostain syystä. Kävelylenkeille joudun pakottamaan itseni - kamalaa pakkopullaa.
Koko 42 noin pitkälle ei kyllä vielä ole katastrofi, jos vuosia on tullut lisää. Luultavasti aniharva pystyy pitämään nuoruudenlaihuuden kun tulee kypsempään ikään. Se tikkulaihuus kuuluu nuoruuteen. 36 koko tuskin on 175 senttiselle se "ikuinen". Se on todella pienikokoisten naisten koko, harva aikuinen nainen on sentään kokoa 30. Jos 175 senttinen olisi sitä niin meikäläisen tarttis jo olla alle 36.
Syökää pieniä annoksia ja harrastakaa hyötyliikuntaa, vaikka se olisi rankkaa ja epämiellyttävää. Sit tulee todella tehtyä jotakin. Mulla esim. ei ole autoa ja kauppamatkat on ihan hirveitä. Käyn ostoksilla vanhuksille.
Mä olen nyt aikeissa pakottaa itseni noin tunnin lenkille joka päivä koko kesän, ja sama sataako vai paistaako?
mutta lähde sieltä huonosta työpaikasta..?
pitäisi olla jo alle 30 kokoa! HUOH?!
mä olen 49 v enkä ole ikinä ollut paremmassa kunnossa fyysisesti kuin nyt. urheilen paljon ja olen tyytyväinen elämääni. ja pystyin (ihme kyllä) lopettamaan karkin syönnin viikko sitten.
ei se ikä, vaan se sun stressi ja väärät juoma- ja ruokailutottumukset. et sä mitään kiloklupia tartte, vaan alat liikkua ja etsiä uusia haasteita ja et anna itsellesi tulla nälkä, vaan syöt jo ennen sitä. ja sen siiderin vois jättää, sillä sekin varmaan lisää ruokahalua.
kyllä se siitä, usko pois!
Olen hiukan kärsimätön ihminen eli jotenkin oletan, että tuloksia pitäisi tulla heti. Toisaalta ymmärrän, että kilot ovat tulleet usean vuoden aikana, joten laihduttaminenkin vienee aikaa. Pitäisi löytää ne pienet askeleet joilla edetä. Siiderin juonnin lopettaminen voisi olla ensimmäinen, makean syönti toinen jne. Tämä on vaikeaa.
Alkoholissa on turhia kaloreita ja se kait hidastaa ruoansulatusta. Mulla on vielä sellanen juttu että alkoholi panee haluamaan jotain suolasta syötävää ja jos on ottanut jonkun drinkin niin itsekuri puuttuu ja sen sitten ottaa.
syö terveellisiä annoksia 3 h välein ja juo paljon vettä ja vihreätä teetä.
jätä pasta, riisi ja peruna ja valkoinen leipä.
liiku, eli kävelä nopeasti 1 h päivässä tai hölkkää hitaasti.
koita saada muuta ajateltavaa ja aseta itselles joku kiva uus päämäärä.
tsemppiä!
Juon yleensä kuivaa omenasiideriä, joten siinä ei niin paljon sokeria. Paha ja turha tapa silti. Makeanhimo on välillä aivan mahdoton. Nyt tosin olen huomannut, että se on hiukan hellittänyt, kun lopetin ehkäisyrenkan käytön. Lieneekö niillä ollut jokin yhteys. Kotipaikkakunnalla alkaisi ensi viikolla joku kiloklubi. En tiedä, tohdinko sinne mennä, kun en mikään valtava "metuusa" vielä ole. Pituutta 175 ja painoa 76. Liikunta tuntuu pakkopullalta.
jotka päästävä itsensä lihomaan?