Halla-aho ja johan Bäckman, kaksi samanlaista
pienten lasten isää, jotka suoltavat vihakirjoituksia.
Mistä se tulee?
Kommentit (6)
kannattaa katsoa ympärilleen euroopassa ja ottaa opiksi, miten tää integroituminen ja kotoutuminen ei oikeen onnistu.
ja suomessa on onneks vielä pakkoruotsi, ei riitä, että somalit puhuu suomea, pitää vielä ruotsikin taitaa.
:D
Dailymailissa on jonkun tutkijan kirjoitus aiheesta josta olen yrittänyt puhua jo monta vuotta. Siis että sana pahuus pitäisi poistaa sanavarastosta ja ruveta puhumaan asioista ihan toisilla termeillä, esimerkiksi empatiakyvyn puutteena, synnynnäisenä tai puutteellisen kasvuympäristön aiheuttamana. Näin saataisiin huomattavasti enemmän työkaluja sekä ymmärtämiseen (mikä ei ole sama asia kuin hyväksyminen) että erilaisten asioiden ehkäisemiseen - hyödyttömän pahuudesta puhumisen sijaan.
Hassua vaan, että olen ehtinyt tässä välissä itse jo muuttaa mieleni :). Olin ennen sitä mieltä että kaiken "pahuuden" alle kuuluvan taustalla on jonkinlainen pelko tai psyykkinen haava. Ja näin koen että on tilanne myös Halla-aholla. Hänen teksteissään on hyvin voimakas vihan ja koetun vainon pohjavirtaus joka jää huomaamatta vain ihmisiltä, joilla on itsellään jäänyt muutama palikka puuttumaan työkalupakista. Tässä mielessä Halla-aho tai muut vastaavat ei olekaan tavallaan niin huolestuttavia, koska tuollaiselle on järjellinen syy ja sille voi tehdä jotain.
Enemmän mua huolestuttaa tää ilmiö mikä on tullut rasistisen vihakirjiottelun myötä esiin, ja se on ihmiset joille vihakirjoittelu on HUPIA. Sieltä taustalta ei paista minkäänlainen ahdistus mitä puretaan vihakirjoitteluun (kuten Halla-aholla), se on puhdasta hupia ja samanlaista kuin hiirellä leikkivä kissa. Mitä sellaiselle kissalle saa? Kun sillä on liikaa älyä ja liian hienoa teknologiaa? Kyllä mä olen valmis ottamaan sanan pahuus uudelleen käyttöön omassa ajattelussani. Sitä nyt vaan on, ja nyt se on löytänyt kavereita netistä.
että tavallaanhan tää huvin vuoksi harrastettu vihakirjoittelu menisi osaston empatiakyvyn puute alle, mutta kun siinä on jotenkin vielä oma sivumakunsa. Mulla on sukulaisissa yksi ihminen joka saattaa hyvinkin olla tällainen tapaus, jolta puuttuu päästä mahdollisesti synnynnäisesti empatiakyky. Mutta hänen itsekkäälle, muille tuskaa aiheuttavalle toiminnalleen on löydettävissä aina hyvinkiin SUORA henkilökohtaisen eduntavoittelun aspekti. Hänenkään toiminnastaan ei tavallaan paista pahuus, hän ei vain oikeasti tajua mitään muitten ihmisten tunne-elämästä ja on itsekäs ihminen. Mutta sellainen perkele kuin hänkin käytännössä on, en ole koskaan saanut hänestä sellaista puhtaan pahuuden fibaa kuin osasta netin vihakirjoittelua. Enkä pysty näkemään häntä roikkumassa netissä ja pitämässä hauskaa tällä asialla.
Halla-aho sentään puhuu asioista faktojen kautta ja totuudenmukaisesti.
bäckman suoltaa pääsääntöisesti valheita.
Koska Halla-aho on puhunut isänmaastaan vahingoittavaan sävyyn?
toisin kuin tämä yksi...joten ero on valtava.
Suomi on yksi harvoista maista tällä menolla jossa isänmaallisuutta pidetään vikana jossei jopa sairautena
tappouhkauksia yms?
miks et niistä puhu?