Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin katkera äidilleni joka poltti raskauden ja imetyksen ajan

Vierailija
04.05.2011 |

Tuntuu pahalta miksen minä ansainnut savutonta sikiö ja pikkuvauva-aikaa? Auttakaa pääsemään asian yli.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä on epäilys, että esimerkiksi lapsettomuusongelmat johtuvat tästä. Eihän sille mitään voi enää ja näillä korteilla on elettävä.

Vierailija
2/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielstä on OK polttaa raskauden ja imetyksen aikana. MENE ITSE HOITOON..ei ole saatana oikein altistaa puollustuskyvytöntä sikiötä tai lasta myrkylle. Ei kannata tehdä lapsia, jos muut mieliteot on mukavampia. Ei siinä kyllä äiti paljon lastaan ajattele ja siitä saakin olla katkera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ole onnellinen. Jos olet jo aikuinen, niin ehkä on jo aika päästä asian yli...

Vierailija
4/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin vielä 70-luvulla ihan normaalia ja yleistä? Eikä kaikki niihin aikoihin syntyneet ole lapsettomia. Silloin ei vielä kaikista vaaroista tiedetty, joten vähän turhaa syyttää äitiä ja olla katkera.

Ja itse en polta, ettei kenenkään tarvitse tulla kalikan kalahduksista jauhamaan.

Vierailija
5/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein paljon ajatella asiaa. Menee aikuiselämäkin pilalle.

Vierailija
6/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielstä on OK polttaa raskauden ja imetyksen aikana. MENE ITSE HOITOON..ei ole saatana oikein altistaa puollustuskyvytöntä sikiötä tai lasta myrkylle. Ei kannata tehdä lapsia, jos muut mieliteot on mukavampia. Ei siinä kyllä äiti paljon lastaan ajattele ja siitä saakin olla katkera.

hitsi mikä sisälukutaito! Ei kai kukaan tässä ketjussa sanonut, että jee ihanaa, äitini poltti raskaana. Asiasta katkeroituminen ei vaan oikein edistä mitään asiaa. Siinä vain oma mieli myrkyttyy ja sitä kautta myös omien lasten.

Vierailija
7/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen lisäksi vanhenpani polttivat autossa ikkunat kiinni melkeinpä ketjuna, kun pitkiä matkoja autolla ajtettiin. Ja sisällä kotonamme. Ja voi että se lapsesta haisi pahalle!! Heillä tuskin aski riitti päivässä. Ja kuuleman mukaan takapenkillä heiluttiin vauvasta asti ilman mitään turvavälineitä...

En ole katkera. Olen täysin terve keuhoista, iho on erinomainen, hiukset vahvat, jaksan juosta 5 km putkeen läkähtymättä, ei ole sairauksia, ei ole allergioita, ei ihottumaa, hampaissa ei ole koskaan ollut reikiä, vaikka olen päälle 30-vuotias jne. Lääkärissä ja tk:ssa ei tarvii juosta juuri koskaan...

Terveyteni on erinomainen, vaikka passiivisesti tupakoinut lapsena ihan hirveesti!

Onneksi ajat ovat muuttuneet. Tupakka on niin typerä juttu, ettei sitä kannattaisi kenenkään polttaa. Koukuttaa, rahat menee, haisee pahalle ja on aika typerän näköistä touhuakin nykyään.

Ole onnellinen, että osaat itse olla viisaampi. Turha olla katkera. Ajat on erit nykyään.

Vierailija
8/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on allergiaa ja astma.

Mutta minkä sille voi, se oli silloin sallittua ja monien vanhemmat tupakoivat ihan surutta.

Vierailija
9/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poltti koko raskauden ajan kun odotti mua, eipä ole vaikuttanut mun lapsensaantiin! nyt tulossa nelonen !:)

Vierailija
10/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

salittua. Esim linja autoissa yms poltettiin, jo pasiivinen tupakointi siihen aikaan oli todella runsasta!

Syttely ei enää auta.

Vierailija
11/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetti vasta kuultuaan että tupakointi vanhentaa ihoa.

Siihen aikaan lääkärit pitivät tupakainti pienempänä haittana kuin sen luopumiesta aiheutuvaa stressiä. Äitini pakottautui myös juomaan konjakkia päivittäin kun se kuulemma suojasi keskenmenolta. Ja joka päivä ennen imetystä äitiraukka joi nenästään kiinnipitäen ja oksua pidätellen pullon olutta, kun sitäkin lääkärit olivat suositelleet.

Sinun parastasi äitisi vaan on ajatellut ja lääkäreiden ohjeita seurannut.

Vierailija
12/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla katkeria!

Olet jo aikuinen. Get over it! Ainahan voit syyttää äitiäsi kaikesta mahdollisesta, mutta eiköhän sikiöaikaiset jutut voi jättää jo :) Kuten moni on maininnut, 70-luvulla oli ihan tavallista poltella joka paikassa. Tuskin silloin tiedostettiin, että se ei sovi sikiölle.

Vierailija
13/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sisällä ja autossa polttivat kyllä. Siitä kärsineenä olen ollut koko elämäni 100% varma etten ikinä itse ala polttamaan. Joten kiitos äidin ja isän, olen savuton.

Vierailija
14/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomaksi, luustossa virheasentoja sekä keuhkojen tilavuus on alentunut. Olen todellakin helvetin katkera ja siitä ette mua voi syyttää että tunnen näin!

Vierailija
15/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtien varsin paljon.

Oma isänikin lopetti sisällä tupakoimisen kun äitini tuli raskaaksi vuonna -71. Ja tuo lopetus tuli äitini aloitteesta koska neuvolassa oli asiasta saarnattu.

Ihan turha väittää etteikö muka 70-luvulla asiosita vielä tiedetty. Toki julkinen tupakointi oli yleisempää mutta haitat tiedettiin silti.

Vierailija
16/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

salittua. Esim linja autoissa yms poltettiin, jo pasiivinen tupakointi siihen aikaan oli todella runsasta!

Syttely ei enää auta.

Vierailija
17/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsuudestaan 10 vuotta sisällä.

Miehen pikkuveljiä 10 vuoden päästä odottaessaan lopetti.

Mieheni on todella lyhyt, astmaatikko, pahasti allerginen, herkästi sairasteleva ja useasti keuhkokuumeessa, myös masennusta epäilen.

Pikkuveljet sensijaan 10-20 senttiä pidempiä, terveitä, urheilullisia ja energisiä.

Arvatkaa aiheuttaako se katkeruutta miehessäni?

Ei suurempaa syyttelyä tai ahdistusta, mutta kyllä siitä välillä puhutaan. On se miehelle kuitenkin kova paikka olla pätkä.

Ja miesten isä on pitkä, kookas ja urheilullinen, kaikista povattiin reilusti yli 180 senttisiä.

Vierailija
18/18 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei äiti olisi polttanut, niin miehet poltti kuitenkin sisällä, vaikka tietysti se on pienempi paha kuin polttaa itse. 70-luvulla annettiin 3 viikon ikäiselle tuoremehua ja imetystä pidettiin huonona jne. Ne oli sen ajan tietoon perustuvia toimintatapoja. Turha niitä on märehtiä jälkikäteen.

Mieheni äiti on polttanut odotusajan. Meillä oli lapsettomuusongelma ja pääsyy oli kyllä mussa, mutta miehenkin tuotokset heikkoa laatua. Muuten mies on yli 180cm, kuuden ällän yo, allergiaton jne. Hyvä niin, isompaa vahinkoa ei ole tullut.