Keittiökysymys: kummin päin tiskiallas?
Kaksialtainen tiskiallas,jossa toinen isompi ja toinen pienempi allas, kumminpäin laittaisit?
iso vasemmalle vai oikealle puolelle...?
Onko sillä ees mitän käytännön merkitystä vai riippuuko siitä kumpikätinen on...
Kommentit (15)
isompi vasemmalle. Jotenkin tuo käsin tiskauksen kulkusuunta menee vasemmalta oikealle, ja astioiden pesussa tarvitaan enemmän tilaa kuin huuhtelussa.
isompi vasemmalle. Jotenkin tuo käsin tiskauksen kulkusuunta menee vasemmalta oikealle, ja astioiden pesussa tarvitaan enemmän tilaa kuin huuhtelussa.
vasemmalla puolella on lähellä "seinä" eli jääkaappi vastassa, sillä puolen ei ole paljon laskutilaa.Vaikuttaisiko asiaan?
T:ap
vain mahdollista ota kaksi isoa. Sillä padat ja pannut joita yleensä pestään käsin ei siihen pieneen mahdu hyvällä tahdollakaan.
Mutta vastaus kysymykseesi: tiskivesi vasemmalle, huuhtelu oikealle. Olen oikeakätinen. Joten iso vasemmalle.
Mutta vastaus kysymykseesi: tiskivesi vasemmalle, huuhtelu oikealle. Olen oikeakätinen. Joten iso vasemmalle.
jos sulla on tiskiharja oikeassa kädessä ja vaikka lautanen vasemmassa ja nostat sen lautasen tiskattuasi sen tiskiharjakäden yli oikean puolimmaiseen altaaseen odottamaan huuhtelua.
Onnistuu ihan miten päin vain, riippumatta kätisyydestä. Enemmän miettisin sitä, että kummalla puolella on paremmin tilaa kasata likaiset tiskit ja laittaisin isomman altaan tälle puolelle.
varsinkin jos seina on vasemmalla puolella lahella allasta.
Olen oikeakätinen ja pesuvesi menee vasempaan altaaseen.
Ei mun kädet ainakaan ristiin mene, oikea menee samaa tahtia oikealle kuin vasenkin.
mutta minä olen oikea kätinen, joten pitelen tiskiharjaa oikeassa kädessä ja astiaa vasemmassa. Sitten kun olen tiskannut astian on luonnollista siirtää se siitä vasemmasta kädestä vasemmalla puolella olevaan huuhtelualtaaseen. Jos huuhteluallas olisi oikealla joutuisin laittamaan kädet ristiin kun siirtäisin astian tiskiharjaa pitelevän käden yli tai laskemaan tiskiharjan pois ja ottamaan astian oikeaan käteen ja siirtämään oikealle puolelle.
Iso allas koneen puolelle (ja konehan pitäisi olla oikealla, jos on oikeakätinen). Astioita kuitenkin kertyy siihen altaaseen, jossa isommat tähteet huuhdellaan ja on tylsä nostaa vettä valuvat astiat puhtaan altaan yli koneeseen.
Käsitiskinkin kannalta pesulalla on parempi oikealla, koska harja on oikassa kädessä ja vasemmalla siirrellään astioita. Meillä kyllä on käsitiskiä niin vähän, että en yleensä laska huuhteluvettä (enkä tiskivettäkään) altaaseen, vaan huuhtelen hanan alla. Veden kulutus on aika sama.
jos kädet eivät mene ristiin vaikka oikeassa kädessä tiskiharja, vasemmassa tiskattava astia ja huuhteluallas oikealla puolella?!
En vaan tajua, olenko jotenkin yksinkertainen?
Toisaalta en kyllä laittaisi pientä ollenkaan, vaan kaksi isoa. Meillä on nyt iso (oikealla) ja pieni ja se pieni ei ole käytännöllinen. Jos kyse on tilanpuutteesta, niin sitten ymmärrän. Muuten kaksi normaalikokoista.
Itse olen tiskannut aina niin, että olen nostanut puhtaat vasemmalla olevaan altaaseen huuhteluun. Jotenkin luonnollisempi suunta.
Itse olen tiskannut aina niin, että olen nostanut puhtaat vasemmalla olevaan altaaseen huuhteluun. Jotenkin luonnollisempi suunta.
Miten sen teet?!
sullakaan ei tiettykään mene kädet ristiin?
Miten sen teet?!
Luin jotenkin että vasemmalta oikealle olisi oikea suunta.
Laitan sille puolelle tiskiveden ja vasempaan altaaseen siitten nostetaan kun on näytetty tiskiharjaa astialle :)