Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huono parisuhde hyväksi?

Vierailija
03.05.2011 |

10 vuoden ja kahden lapsen jälkeen olemme tilanteessa jossa mies kertoo olevansa tyytymätön ja olleensa sitä koko pikkulapsi ajan. Olen ollut ilkeä akka, tyytymätön ja häntä huomioimatta. Mikä on varmasti totta.

Hän on harkinnut avioeroakin mutta haluaa silti jäädä ja yrittää. Rakastaa kuulemma vielä ja viihtyy kanssani. Romantiikka tai intohimo ovat kuitenkin jokseenkin kuolleet mielestäni. Tuntuu siltä että olen vain kaveri miehelleni.

On vaikea olla. pitäisi luottaa siihen että mies pysyy rinnallani. Mutta onko menty jo liian pitkälle?

Lapset ovat aiheuttaneet suhteeseen ongelmia, mutta nyt tuntuu että lapset ovat ainuita asioita jotka pitävät meitä yhdessä. Itse vielä rakastan miestäni mutta hänestä en ole enää varma.

Kommentit (3)

1/3 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta otsikkosi on ihana: huono hyväksi! Siinä ilmaiset toivoa asian muuttumisesta paremmaksi ja otat vastuun muutoksen realisoimisesta.

Perheasiain neuvottelukeskukset löydät tästä:

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/40D5B401E55B1785C225748000449ACD?Open…

Usein ammatillisesta, puolueettomasta terapeutista on apua!

Vierailija
2/3 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ollaan käyty viitisen kertaa tänä vuonna mutta edistystä ei juuri tapahdu. Tuntuu että mieheni antaa siellä ymmärtää että kaikki on suht ok, mutta sitten kun alan tivaamaan niin kaikki vanha paska tulee taas esiin. Hän tuntuu katkeroituneen eikä näytä tuntevan minua kohtaan kuin jotain tykkäämistä. En jaksa uskoa että hän rakastuisi uudelleen tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ollaan käyty viitisen kertaa tänä vuonna mutta edistystä ei juuri tapahdu. Tuntuu että mieheni antaa siellä ymmärtää että kaikki on suht ok, mutta sitten kun alan tivaamaan niin kaikki vanha paska tulee taas esiin. Hän tuntuu katkeroituneen eikä näytä tuntevan minua kohtaan kuin jotain tykkäämistä. En jaksa uskoa että hän rakastuisi uudelleen tms.

Jatkakaa siellä! Muutama sananen terapiaprosessista.

Ensinnäkin parisuhteen hoitamiseen viisi kertaa hyvin harvoin riittää. Usein terapiaan hankkiudutaan vasta, kun tilanne on jo päässyt pahaksi ja kaikenlaista mielipahaa on kertynyt jo ylitsevuotavaisesti.

Terapiassa myöskin aluksi saattaa olo vain huonontua. Se, mikä on ollut taka-alalla, otetaankin pengottavaksi esiin. Tämä huonon olon lisääntyminen ei kuitenkaan kerro siitä, että terapia ei toimisi. Vähän niin kuin rupeaisit siivoamaan kymmenen vuotta koskemattomana olevaa varastoa. Aluksi sieltä pöllähtää vain pölyä, likaa ja roinaa. Vasta pitkän raivausajan päästä lattia alkaa näkyä ja puhdistus voi alkaa.

On myös muistettava, että terapiakaan ei välttämättä johda siihen, että eroa ei tulisi tai rakkaus palaisi. Kuitenkin, terapian käyneillä on paremmat mahdollisuudet korjaantua erostakin ja olla siirtämättä samoja ongelmia uuteen suhteeseen mahdollisesti.

Voimia ja uutteruutta teidän tiellenne toivotan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi