Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pettämistä?

Vierailija
02.05.2011 |

määrittele oma näkemyksesti

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, että pettämisenä pidetään vain sitä, mitä ei toiselle voi sanoa. Mielestäni pettämisessä ei voi olla noin selkeää määritelmää. Mieheni petti minua eli kyseessä oli seksi toisen naisen kanssa. Hän kertoi siitä minulle heti sen jälkeen. Itse pussasin toista miestä ja kerroin siitä miehelleni. Näissä teoissa on mielestäni kuitenkin aika iso ero, vaikka molemmat tavallaan pettämistä. Hitaitten tanssiminen ei mielestäni ole pettämistä, vaikka toisesta ei kovin kivaakaan (eli varmasti kriisin paikka parisuhteessa olisi). Ei toisaalta ole kivaa sekään, jos juttelee toisen tytön kanssa. Se on mielestäni sallittua. Ja tarkennettakoon, että vaikka suhteessani on ollut kriisejä, niin tuomitsen kaikentyyppisen pettämisen kuitenkin. Itsetyydytys taas ei mielestäni missään nimessä ole pettämistä vaan oikein tervettä.

Vierailija
2/36 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertooko itse, vai kertooko vasta kun kysytään. Kyllä aikuinen ihminen tietää millä tavalla vaikkapa kosketetaan tai suukotetaan poskelle, ilman että se on pettämistä.

Minäkään en ymmärrä tuon yhden kommentteja nenän kaivamisesta tai itsetyydytyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljastuessaan toisi puolisolle sellaisen olon, että häntä petetään. Tai se samainen teko tuntuisi minusta itsestäni pettämiseltä, jos mies tekisi niin.

Niinpä tahän määritelmään mahtuu minulla tekstvistien lähettelyt ja sähköpostirakkauskin.

Vierailija
4/36 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jonkun mielestä kriisi parisuhteelle.

Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä vapaamielisemmäksi samalla. Raja menee siinä, ettei loukkaa kumppaniaan ja vahingoita parisuhdettaan. Lyhyt elämä, minusta siinä saa välillä tanssia, hiplailla ja pussailla toistenkin kanssa, jos se ei hajota parisuhdetta.

Vierailija
5/36 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki se mitä et voi tehdä miehesi läsnäollessa toisen miehen kanssa. Musta on hirveen outoa et joku sanoo että pettämistä on vaikka pussailu, että siinä menee raja. Tai pano. Totta helvetissä, mutta paljon "pahempaa" pettämistä mun mielestä on jos vaikka rakastuu johonkin oikein kunnolla muttei välttämättä edes pussaile tai mene sen kanssa sänkyyn. Ehkä jos ihmisellä ei oo mitään henkistä elämää niin joku paneminen on sitten pahempi. Eli fyysinen kanssakäyminen ilman tunteita ei oo musta NIIN paha. Toki en katsoisi mitään pettämistä hetkeäkään. Kunhan nyt vertailin.

Vierailija
6/36 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan halaaminen, poskisuudelmat ja tanssiminen mielestäni eivät ole.

Vierailija
7/36 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä pettämistä on kiihkeä/romanttinen suutelu/ rakastelu, suuseksi.

Vierailija
8/36 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pettämistä

-suutelu vieraan miehen kanssa

-Hitaiden tanssinminen

-Koskettelu

-pano ilman tunteita

Vierailija
9/36 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä miehesi nähden tai et voi kertoa hänelle. Tässä menee raja mulla.

Vierailija
10/36 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

netissä kirjoittelu?

Vierailija
11/36 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin pettää toista jos jättää kertomatta, se on pettämistä.

Vierailija
12/36 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tunteet toisen kanssa seurusteltaessa toista (sitä ns. kolmatta osapuolta) kohtaan!

En näe siinä konkreettista eroa että harrastaako seksiä toisen kanssa vai halaako vaan, hyvin voi vaikka työntää oman sormen toisen korvaan (tätähän ei yleisesti laskettaisi pettämiseksi) tai työntääko joku vehkeensä sinuun (tämähän yleisesti lasektaan pettämiseksi). Pettäminen, siksin ym harrastiminen, se pettäminen, ei kylläkään ole toivottavaa parisuhteessa ja jos sitä tekee siitä ei kerrota toiselle koska sitten se alkaa ällöttämään, mutta se mitä toinen ei tiedä ei voi sitä satuttaa.

Sekava teksit tuli mutta siinä jotenkin oma mielipiteeni.

P.s. en muuten itse ole mikää ns. vosu joka aina baarista ottaa miehn mukaansa ja pettelee

Vierailija
13/36 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämistä on mielestäni kaikki jota et voi tehdä miehesi nähden tai et voi kertoa hänelle. Tässä menee raja mulla.

Vierailija
14/36 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voisi tehdä kumppanisi läsnäollessa

Vierailija
15/36 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteisymmärtävä kokemus/neuvoteltu tai yhdessä määritelty raja. Missään nimessä ei voi tehdä mitään "gallupia" siitä, mitä muut pitävät pettämisenä ja soveltaa sitä sitten omaan parisuhteeseensa!! Parisuhteita ja keskinäisiä "sopimuksia" kun on niin monenlaisia.

Komppaisin muuten ylemmän vastausta, jossa pettämiseksi määritellään kaikki, mitä ei voi tehdä oman miehensä edessä, mutta toisaalta ihmisille kuuluu myös parisuhteessa tietty yksityisyys osa-alueilla, joiden olemassaolo ei kuitenkaan LOUKKAA TOISTA. Niinpä vielä hieman tarkentaisin tuota yllä mainittua, muuten erinomaista, määritelmää. Minusta pettämistä on kaikki se kumppanilta salaa tehty toiminta, mistä tietäisit kumppanisi pahastuvan, loukkaantuvan ym. Minä en esim. masturboi tai kaiva nenääni tai puristele finnejäni kumppanini edessä. Myös monet parhaan ystävän kanssa käydyt keskustelut on tarkoitettu vain tyttöystävän korville, ei oman miehen korviin (saatan tyttöjen kesken esim. kritisoida jotain osa-alueita vaikkapa parisuhdeseksielämässämme tai ihastella leikilläni hyväkroppaista Hunks-tanssijaa...).

Mieheni kuitenkin TIETÄÄ, että masturboin, kaivan nenääni, paskannan ja käyn näitä tyttöjen välisiä keskusteluja, eikä se loukkaa häntä, vaikken sitä teekään hänen edessään ja vaikka hän ei edes halua nähdä/kuulla noista asioista.

Vierailija
16/36 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen aloittamisessa menee raja.

Paneminen on ok, kunhan muistaa käyttää kortsua.

Vierailija
17/36 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin pettää toista jos jättää kertomatta, se on pettämistä.

Vierailija
18/36 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi pahastuisi, tai ei halua nähdä, jos masturboit hänen edessään? Oletko kysynyt sitä häneltä?

Olen siis mies ja minusta on toisinaan mukava katsella, esileikkinä vaikka, kun vaimokkeeni masturboi. Toisinaan taas hän pyytää minua tekemään niin.

Nenän kaivaminen ei kuulu esi- eikä jälkileikkeihimme mutta ei siitä nyt pitäisi kenenkään pahastuakaan, parisuhteessa siis. Ulostaminen on yksityisasia mutta pissalla on saatettu olla samaan aikaan kun toinen on paikalla, kiksejä ei siitä saada mutta ei sitä hävetäkään, tai aleta mykkäkouluun.

Höh.

Vierailija
19/36 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jokaisella on näitä asioita, joita ei halua tehdä toisen edessä tai toinen ei välttämättä halua edes nähdä/kuulla niitä (kuten ulostaminen, yksityiset seksifantasiat jne.), mutta me silti TIEDÄMME, että toinen tekee sitä ja siitä nimenomaan EI PAHASTUTA!

Kun joku siis määritteli pettämiseksi kaiken, mitä ei voisi tehdä kumppanin kanssa tai kertoa kumppanilleen, niin minä huomautin, että minä en ainakaan esim. kaiva nenääni kumppanin kanssa tai halua kertoa hänelle (ainakaan kaikkea), mitä ajattelen kun vaikka masturboin, mutta ei se silti ole pettämistä.

Taisit ymmärtää minut vähän väärin.

11

Vierailija
20/36 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tekisi sitä miehesi nähden, sitä ei kannata tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän