11kk ikäinen kuumeessa (38*C), voiko olla ulkona?
siinä se tulikin. Pitääkö jotenkin muuten "hoitaa"? toki siis vien lääkäriin, jossai parissa päivässä meni ohi.
Kommentit (7)
ja jos peräsuolesta mitattu, vasta 38,5 ja yli on kuumetta, siihen asti vain lämpöä.
Kunhan siis ei leiki jossain puistossa tms, jossa voi jättää pöpöjä muille kävijöille. Mutta ulkoilmassa voi olla,
kainalosta on mitattu. on jotenkin tosi kipeän oloinen, vaikkei tuo paljon kuumetta/lämpöä olekaan. No, nyt tosin jo nukkuu, katsotaan josko huomenna olisi jo parempi.
ap
niin antaisin lapsen levätä sisällä rauhassa. Sitä paitsi kainalosta mitattuna 38 voi olla jo yli 38,5. Riippuu miten mittari on ollut asetettuna. Yli 38,5 lämpöä itse laskisin jo panadolilla (tiedät varmaan oikean annostuksen). Toki jos on tottunut nukkumaan vaunuissa, niin ehkä sitä voi päiväunet nukkua varjoisassa paikassa. Itse en kyllä vahtimatta uskaltaisi jättää hetkeksikään minkään hälyttimien varaan. Lämmönsäätely on vielä kuitenkin kuumeessa vaikeampaa. Sisällä voi olla helpompi nukkua, jos huoneilma on ulkoilmaa viileämpää.
että lapsi voi kyllä olla ulkonakin.
on juuri viikon verran ollut flunssassa. Alkuun ensimmäisenä yönä hän oli selvästi kuumeessa, sanoisin, että ehkä 39 asteen paikkeilla näppituntumalla. Tämän jälkeen hän on tuntunut normaalilämpöiseltä, en katso mittailua tarpeelliseksi, ja olen tehnyt aivan normaalit vaunulenkit. Hän nukkuu flunssassakin ulkona selvästi paremmin kuin sisällä.
eli siinä ei mitään ongelmaa. Mietin lähinnä, että voiko käydä pienellä kävelyllä, pihalla keinumassa ja semmosta. Annoin Panadolia ennen kuin meni nukkumaan, kun vaikutti niin kipeältä pieni.
ap
Pitää vaan katsoa että jos lapsi väsähtää niin pitää kantaa kotiin lepäämään, joten vaunut mukaan tai sylissä valmiina kantamaan.
Vaatteita voi pitää vähissä, kuumelääkettä antaa ohjeiden mukaan, juottaa paljon nesteitä (siis usein) ja syöttää mutta juominen on oleellisempaa.
Meillä lapset tykkää syödä kuumeessa kiisseliä, jätskiä, mehujäätä, hedelmiä, teen lempiruokia yms.
38 kuume alle vuoden ikäsellä ei ole paljoa kuumetta.