Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita rankasti alkuraskaudessa ryypänneitä??

Vierailija
24.04.2011 |

Vietin todella kosteaa opiskelijaelämää ja käytin e-pillereitä. En siis edes kuvitellut voivani tulla raskaaksi - se ei ollut suunnitelmissa muutamaan vuoteen. Silti tulin ja olin taatusti ryypännyt kuin pieni sika jopa alkion jo ollessa olemassa. Silti lapsesta tuli täysin terve ja vieläpä tosi fiksu! Joten ainakin meidän tapauksessamme riitti, kun lopetin dokaamisen silloin, kun raskaustesti näytti plussaa. Eli pientä lohtua teille, jotka pelkäätte pilanneenne lapsenne alkuraskauden juomisella.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sellainen kuukauden ryyppy- ja narkkausputki Euroopan-reissulla Välimeren lomakohteissa. Esim. Kyproksella Nissi Beachilla oltiin viikko josta en muista yhtään mitään. Olin silloin tietämättäni raskaana ja kumosin huonon olon vetämällä lisää viinaa ja kokaa.

Lapsesta tuli kuten sullakin täysin terve ja voin kyllä sanoa että on fiksukin! Tuo tapahtui opiskeluaikanani, enkä koskaan ryhtynyt yhteiseloon lapsen isän kanssa. Lapsi valmistuu kohta KTM:ksi Hankenilta ennätysajassa. Itse olen jo 41-vuotias.

Mullakin dokaaminen ja satunnaisnarkkaaminen loppui siihen kun sain tietää olevani raskaana. Se tapahtui kun olin palannut koto-Suomeen, eikä "kestokrapula" ottanut laantuakseen. Olin silloin 15 raskausviikolla eli todella kriittinen ajankohta osui tuohon viinassa ja kokassa rypemiseen. Saan laittaa kädet ristiin.

Vierailija
2/15 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaus on se vaarallisin vaihe kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sellainen kuukauden ryyppy- ja narkkausputki Euroopan-reissulla Välimeren lomakohteissa. Esim. Kyproksella Nissi Beachilla oltiin viikko josta en muista yhtään mitään. Olin silloin tietämättäni raskaana ja kumosin huonon olon vetämällä lisää viinaa ja kokaa.

Lapsesta tuli kuten sullakin täysin terve ja voin kyllä sanoa että on fiksukin! Tuo tapahtui opiskeluaikanani, enkä koskaan ryhtynyt yhteiseloon lapsen isän kanssa. Lapsi valmistuu kohta KTM:ksi Hankenilta ennätysajassa. Itse olen jo 41-vuotias.

Mullakin dokaaminen ja satunnaisnarkkaaminen loppui siihen kun sain tietää olevani raskaana. Se tapahtui kun olin palannut koto-Suomeen, eikä "kestokrapula" ottanut laantuakseen. Olin silloin 15 raskausviikolla eli todella kriittinen ajankohta osui tuohon viinassa ja kokassa rypemiseen. Saan laittaa kädet ristiin.

Ei tsissus mitä kusipäitä tällä palstalla on. Teiltä pitäs ottaa lapset kokonaan pois ja steriloida koko porukka.

Vierailija
4/15 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäksä sanoa että kun oikein kovaa ryyppää, lapsesta tulee poikkeuksellisen fiksu? Ei tsissus mitä kusipäitä tällä palstalla on. Teiltä pitäs ottaa lapset kokonaan pois ja steriloida koko porukka.

mutta ei mulle tullut mieleenkään, että kirjoittaja yrittää sanoa jotain tuollaista. Onko pakko kärjistää ja saivarrella?

Vierailija
5/15 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi siellä reissussa oli vaan helvetin kivaa, olin oikea bilehile siihen aikaan. Minä muistan sen reissun, siis sen mitä ylipäätään muistan, tosi hauskana. Mun kunniaks sanottakoon että käytin AINA kondomia! Se ei koskaan unohtunut.

Vierailija
6/15 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiennyt raskaudesta. Ja terve tyttö tuli ja nykyään luokkansa priimus.

Vierailija
7/15 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 6+2 (en siis tiennyt raskaudesta) = terve lapsi

en juonut pisaraakaan jopa jo ennen raskautta pariin kuukauteen = lapsi, jolla sydänvika

Vierailija
8/15 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan turvallista raskausaikana?

Vierailija
9/15 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäsin niin rankasti ja usein alkuraskausaikaan, että sain keskenmenon. Nyt kävi näin, ei voi mitään.

Vierailija
10/15 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan turvallista raskausaikana?

Ei varmaan kukaan nykymaailmassa voi kuvitella että alkoholi on turvallista raskausaikana, mutta onpahan niitäkin jotka soittaa hätäpäissään äitipolin päivystykseen, kun tajuaa juoneensa lasin viiniä viikkoa ennen kuin raskaustesti näytti plussaa ja pelkää saavansa sen takia sairaan lapsen...

Itse vedin kunnon perskännit viikonloppuna ja seuraavana maanantaina tein plussatestin. Vauva syntyi kyllä tosi pienenä keskosena, mutta alkoholilla ei taatusti ollut tähän mitään vaikutusta! Joinpahan vahingossa yhden siiderinkin raskausaikana, kun huomaamattani sekoitin alkoholittoman ja normisiiderin keskenään. Tämän kun kerroin sairaalassa silloin kätilölle, niin se vaan nauroi ja sanoi, että no oli varmasti parempaa kuin alkoholiton ;)

Vierailija
11/15 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei testi mitenkään suojaa.

Vierailija
12/15 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herranjestas, ei kukaan ole väittänytkään, että testi mitään suojaisi. Mutta eipä sitä voi tietää olevansa raskaana, ennen kuin on testin tehnyt. Ajatellaan nyt vaikka sitä joka on syönyt niitä e-pillereitä koko ajan ja kuitenkin oli raskaana, niin eipä varmaan tule kovin herkästi mieleen, että hetkinen olenkohan raskaana ja uskaltaakohan tässä ryypätä.

13

Vierailija
13/15 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kai nyt on oleellisin asia.

Vierailija
14/15 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun äpärälapsesi voidaan tunnistaa noiden tuntomerkkien perusteella. Ja äiti siis huora

Vierailija
15/15 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun äpärälapsesi voidaan tunnistaa noiden tuntomerkkien perusteella. Ja äiti siis huora

Äpäräjutuista ja huoritteluista en ole samaa mieltä, mutta muuten munkin mielestä vähän turhan paljon kerrottu tuntomerkkejä ja vielä omasta lapsestaan. Ihan sama jos itsensä täällä joku haluaa tuoda julki mutta että oman kersansa...