Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yksityinen perhepäivähoitaja saada näin paljon rahaa?

Vierailija
23.04.2011 |

Yhden lapsen hoitomaksu 700 euroa alle 3-vuotiaasta ja kun hoitajalla on neljä alle 3v lasta ja puolipäiväläinen puolikkaalla maksulla, hän saa 3150 euroa?

On mielestäni aika paljon.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini toimii yksityisenä hoitajana toiminimen alla. Perusti toiminimen ja tarjosi palvelujaan kunnalle, joka kyllä kilpailutti palvelun mutta jonka oli käytännössä pakko ostaa 4 hoitopaikkaa anopilta kun muita tarjokkaita ei ollut ja kunnassa on järkyttävä pula päivähoitopaikoista.

Anoppi sai käytännössä sanella yhden hoitopaikan hinnan ja se oli kyllä paljon enemmän kuin 700 euroa, lähempänä 1500 euroa. Kunta siis ostaa anopilta hoitopaikat, mutta vanhemmat maksavat kunnalle. Käytännössä tuon eri juttu kuin ap:n esimerkissä mutta tuolla systeemillä tienaa vielä enemmän.

Vierailija
2/16 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityinen maksaa sitten jonkinlaisen vakuutuksen itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen hoitaja saa laittaa vaikka minkälaiset hinnat palveluilleen. Jos löytyy vanhempia jotka sen maksavat, niin mitä pahaa siinä on? Eihän sen pitäisi kenellekään kuulua.

Haiskahtaa taas kateus....

Vierailija
4/16 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan siitä pitää maksaa verot ja eläkemaksut. Ja sitten lapset pitää ruokkiakin ja kaikki askartelutarvikkeet hankkia. Kulukorvauksia ei yksityiselle tule..

Vierailija
5/16 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken itse (vakuutus, kaikki lastenhoitorekvisiitta) eikä tietenkään saa kulukorvauksia mutta voi vastineeksi vähentää verotuksessa hankintojaan hiukan yhtiömuodosta riippuen.

Vierailija
6/16 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen hoito maksaa päiväkodissa Helsingissä alle 1000 euroa. Ei kai mikään kunta osta hoitopaikkaa kalliimmalla joltain yksityiseltä henkilöltä? Eihän kunnan ole mikään pakko järjestää yksityistä perhepäivähoitoa, päivähoitoa sen sijaan on pakko.

Vierailija
7/16 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen hoito maksaa päiväkodissa Helsingissä alle 1000 euroa. Ei kai mikään kunta osta hoitopaikkaa kalliimmalla joltain yksityiseltä henkilöltä? Eihän kunnan ole mikään pakko järjestää yksityistä perhepäivähoitoa, päivähoitoa sen sijaan on pakko.

Mutta jos sillä ei omissa resursseissaan enää ole varaa eli ei ole päiväkotipaikkoja eikä ole perhepäivähoidossa paikkoja, niin kunta voi ostaa ulkopuolelta päivähoitoa. Kyse on ns. ostopalvelusta, jonka kunta tarjoaa eteenpäin kuntalaisille julkisena palveluna. Jotkut kunnat ratkaisevat asian pistämällä auki esim. perhepäivähoitajien paikkoja, mutta voi käydä kuten tässä kunnassa kävi: ei tule hakijoita vaikka haku on päällä vuoden!

Vierailija
8/16 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sattuu asumaan esim. Helsingin kantakaupungin alueella, niin uskoisin kaupungin suostuvan aika herkästi. Täällähän on suurin ongelma se, että ei saada päiväkoteja perustettua kun ei löydetä kiinteistöjä. Pula hoitopaikoista on valtava.

Vierailija
9/16 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys vielä mitenkäs yksityinen pph hoitaa sairastuessaan lapset? jos itse maksaa kaiken ja on yrittäjä, niin saako sairasloma ajalta korvausta?

t.kolmonen

Vierailija
10/16 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat jo noin 20 % hoitajan saamasta tulosta. Lisäksi hoitaja tarvitsee muita vakuutuksia.

Vierailija
11/16 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys vielä mitenkäs yksityinen pph hoitaa sairastuessaan lapset? jos itse maksaa kaiken ja on yrittäjä, niin saako sairasloma ajalta korvausta?

t.kolmonen

ole samanlaisia etuuksia kuin palkansaajilla. Yrittäjän pitää päinvastoin itse järjestää varasysteemi ja myös kustantaa se siltä varalta, että sairastuu. Mutta periaatteessahan yrittäjä ei Suomessa saa sairastaa tai ainakaan yrittäjän ei kannata sairastaa.

Vierailija
12/16 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menoja on rutkasti joten uskon että yksityiselle tuosta 3000 jää käteen sellainen 1500e, niin kuin kunnallisen puolen hoitajillekin. aika epävarmaa on siis yksityisen pph työ...t.kolmonen

Vierailija
13/16 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen pph maksaa tuosta summasta verot, eläkemaksut, vakuutukset, lasten ruoat + muut päiväaikaiset tarpeet, jne.

Lisäksi hän sairastaa omalla kustannuksellaan (sairausvakuutuksessa aina ainakin muutama karenssipäivä), lomailee omalla kustannuksellaan (loma-ajalta ei saa palkkaa) ja lisäksi lapset saattavat lomailla eri aikaan kuin hoitaja, joten ei aina saa täyttä palkkaa joka kuukaudelta.

Eli ei kannata kadehtia.

Vierailija
14/16 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse ypph ja en järjestä varahoitoa. Vanhemmat hoitavat sen itse. Tämä on heillä tiedossa silloin kun allekirjoittavat hoitosopimuksen. Jos lapsi lomailee eri aikaan kuin minä=hoitaja niin siitä ei tehdä vähennyksiä.

Palkkamme ei ole suoraan tuo hoitomaksu. Maksamme siitä tosiaan verot, yel:lit, vakuutukset,ruoat, askartelut, lelut, retket, teatterit yms.

Ja jokainen hoitaja itse määrittelee maksunsa yms. joten eroja löytyy. Siihen vaikuttaa hyvin paljon asuinpaikka (Pääkaupunkiseutu vs. pohjois-suomi)Kannattaa siis kysyä suoraan hoitajalta.

Vierailija
15/16 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja maksaa työtulosta eläkevakuutusmaksua noin 22%, noin 2 % sairausvakuutusmaksuja ja oman sekä lasten tapaturmavakuutusmaksun sekä tietysti myös verot. Lisäksi hoitaja maksaa lasten ruokakulut ja lelut ja askarteluvälineet. Näin varsinaista palkkaa on vain noin 2200 e, josta hoitaja maksaa veroja kutakuinkin 500 e eli rahaa kuukaudessa jää kadehdittavat 1700 e. Työaika päivässä todennäköisesti noin 10 tuntia.

Vierailija
16/16 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo käteen jää ikävä kyllä emme tienaa kovinkaan paljoa kun maksamme tuosta summasta aika kovat verot ja yelin....ruoat ym muut totuus on ikävä kyllä ihan muuta:) Mutta minä teenkin tätä rakkaudesta lapsiin tätä työtä ei voi rahasta tehdä:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan