Miltä supistukset tuntuvat ?
Su iltana tunsin ihan hirveää kipua masussa... niin ylä-kuin alavatsassakin. Sellanen kiristävä "rengas" aika ajoin. Ensimmäistä odotan,ei ole ollut kokemusta suppareista vielä. Kipu yltyi niin hirveäksi et jouduttiin lähtemään päivystykseen...saatiin sitten todella tyly kohtelu. "No kai me sit joudutaan ottaa sut yöks tänne..hohhoijjaa...mihinköhän mä sut laitan ku on paikat niin täynnä..hohhoijaa..." jne.
Mitään ei saatu tietää koko illan ja yön aikana, unilääkkeen ja mehua sain. Aamulla lääkäri katto ultralla ja kaikki ok. Sano et lähtekääs nyt jo kotia siitä.
Sen jälkeen ollu jotenki typerä olo..tehtiinkö sit tyhmästi kun lähettiin sairaalaan, kun kipu oli niin kova et teki mieli repiä tukka päästä ? Nyt on vieläkin masu tosi arka ja kipeä, kun nousee tai käy istumaan tai kääntyilee sängyssä.
M+ Napsutin
rv 21
Kommentit (4)
En minä kyllä olis kotiin voinut jäädä, kaiken sen epätietoisuuden kanssa kun ei ole koskaan tällaista tapahtunut . Harmi vaan että kohtelu oli tosiaan sellaista et ihankuin olisin tehnyt väärin....
Sairaala oli kyllä itseasiassa pieni aluesairaala, mutta olen kuullut k.o synnäristä aika paljon huonoa muutenkin :/
Siis onko kipu kun liikut nopeasti tai kun käännyt sängyssä niin sellanen repivä?? Meneekö vatsa ihan kovaksi kun sattuu??
Paras apu on tietenkin lepo...mutta sinulla voi myös olla liitoskipuja mulla niitä on aina alkanut tulemaan juuri noilla viikoilla.
JA lantionlöystyminen se voi myös olla silloin on paikan ihan sika kipeenä. Tiedän kokemuksesta.
Kunnon supistukset ovat yleensä kivuliaampia kun menkkakivut..tietty riippuu ihmisestä...Harjoitussupparit ei tunnu niinkään ne vaan sillain huomaa kun vatsa menee kovaksi..
Jouduin itse ravaamaan ensimmäisessä raskaudessa monesti sairaalassa kun olin niin epävarma asioista....nytten odotan kolmatta ja nytten menee jo rutiinista.. Aina kannattaa soittaa ja kysyä asioista etukäteen niin ei tule turhaan mentyä... kaikki tietenkin omien tuntemuksien mukaan.
Hyviä loppu odotusaikoja teille molemmille
T:Lootuskukka ja pörriäinen rv 8+3
En osaa oikein tuosta repivyydestä sanoa, mutta kipu tuli "aaltoina" ja tuntui vatsan kovuutena. Vois melkein sanoa että kouristuksenomaisena.
Ja kipu oli kyllä niin hirveä että en pystyny puhumaan tai edes hengittämään kunnolla !
Joo näistä kun ei tiedä,niin mielummin menee ja varmistaa... ku ei tiedä mikä on vaarallista ja mikä taas normaalia..
Onhan se nyt tutkittava onko jotain vikaa, jos noin paljon sattuu. Mulla oli suunnilleen samoilla viikoilla suunnilleen samanlaista kipua kun olin päivällä vähän liikaa rehkinyt, soitin silloin synnärille (joka meillä näissä asioissa päivystää iltaisin ja viikonloppuisin, kuten silloin oli). Siellä sanottiin että ota panadoli, vuodelepoa kaksi tuntia, nouse liikkeelle ja katso mitä tapahtuu. Ja jos ei helpota niin "herkästi" pitää lähteä tulemaan. Siis silloin ihan keskellä yötä puhuin heidän kanssaan eikä kätilön mielestä voinut odottaa aamuun ja ä-polille jos kipu tuollaisena jatkuu.
Mutta eikö ole kuitenkin hyvä tietää ettei supistelu (sellaiselta tuo minusta kuulostaa vaikken synnyttänyt vielä olekaan) ole aiheuttanut vielä mitään vahinkoa kohdunsuulla? Joten ajattele positiivisesti jos voit että sen suhteen saat nyt olla rauhallisin mielin... Inhottavaa silti että kohtelu oli noin tylyä - kyllä sulle sattui sellainen henkilökunta joka on väärällä alalla tai väärässä paikassa töissä!!! Saako kysyä missä sairaalassa? Ei tietty tartte kertoa, mutta aika isolta ja laitosmaiselta paikalta (tyyliin Naistenklinikka tai Jorvi) tuo mun korvaan kuulostaa... Pienessä aluesairaalassa, jossa me on käyty, on nimittäin aina saanut tosi hyvää ja yksilöllistä kohtelua, mutta noista mainitsemistani on kyllä molemmista kokemuksia keskenmenojen yhteydessä.