Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa ensisynnyttäjää hädässä! :S

Vierailija
14.04.2011 |

Harjoitussupistuksia ei ole koko raskauden aikana ollut joten en tiedä miltä supistukset tuntuvat, mutta nyt tänä yönä en ole voinut nukkua silmäystäkään kun maha on välillä niin kipeä.

Kipu on verrattavissa menkkakipuihin ja sellaiseen kipuun kuin maha olisi kovana. Maha ei kuitenkaan ole kovana kun äsken tuli hirveä ripuli kun vessassa kävin.

Mietin kuitenkin, että eikö supistukset yleensä ole sellaisia että kestävät vain vähän aikaa ja sit on pidemmän aikaa kivutonta ja taas tulee uusi kipu"kohtaus"? Kun mulla toi kipu vatsassa kestää kuitenkin aika pitkään kerrallaan, helpottaa kyllä välillä, mutta mitään täydellistä helpotusta ei tule.

Ja muutenkin on aikalailla paha olo ja oksettaa, oksennus ei kuitenkaan tule..

Kipu ei ole mitään ihan hirveää, mutta kuitenkin niin kovaa ettei nukkumisesta tai rauhassa makoilusta voi uneksiakaan.

Mitä mieltä kokeneet konkarit on? Enteileekö tää nyt synnytystä vai voinko olla muutenvain kipeä? Vai voisivatko nämä nyt olla raskausmyrkytyksen oireita?

Nyt on rv39+1.

Iso kiitos jos viitsitte vastata!! Olen aika huolissani täällä ja ei viitsi tähän kellonaikaan tuttaville tai omalle äidillekään soittaa..:/

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa.

soita sairaalaan ja kerro tuntemuksistasi. He varmasti osaavat neuvoa parhaiten (minulla on kaksi lasta mutta käynnistettyjä synnytyksiä niin ei voi oikein vertailla tilanteeseesi)

Vierailija
2/12 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ripuli ja oksettaminen voi liittyä synnytykseen myös. Raskausmyrkytyksessä kipu on ylävatsalla, niin kuin joku kiristäisi vyötä tiukalle. Luulen, että ovat supistuksia.. Ovatko kuinka säännöllisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta soitahan NYT äippäpolille :)

Vierailija
4/12 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun helpotti, niin ei tuntunut miltään =) mutta sulla voi olla erilaista. Tai sit on mahatauti..t.4

Vierailija
5/12 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittaa jo heti kun kuulee jotain kommenttia ettei tarvi yksin pyöriä ja kieriä mietiskellen täällä.

Nyt vähän on helpottanu olo kun kävelen ympäriinsä tai istun lyhyitä aikoja, mutta heti jos menee makuulleen ja yrittää rauhoittua nukkumaan tai vaikkapa lukemaan niin olo pahenee huomattavasti.

Odottelen täällä aamuun asti ja jos tää olo ei kohene niin sit kai se on soitettava ä-polille et mitä ne sanoo..

Kivut ei siis ole mitenkään säännöllisiä, vaan välillä tulee monta lyhyempää "kipuaaltoa" viiden minuutin sisällä, sit saattaa olla vaikkapa 20min ettei ole kipua muutakuin tää erittäin surkee ja pahoinvoiva olo. Ja sit taas saattaa olla minuutin-kahdenkin mittainen kipu.

Eli täs kivussa ei oikeestaan oo mitään säännöllisyyttä..

Turhauttavaa.. Mut kiitos avusta :))

Ap

Vierailija
6/12 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä kun synnytys on käynnistynyt ja supistukset alkaneet ym niin onko vauva enää juurikaan liikkunut vatsassa?

Ap

Vierailija
7/12 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin itse supistusten takia äpolille ja sieltä kysyttiin liikkeistä. Hoksasin etten ollut pitkään aikaan tuntenut mitään. Piti laskea liikkeet, juoda mehua ja kokeilla uudestaan ja painua suoraan sairaalaan jos ei mitään tunnu. Ja hei, mullakin oli supistusten välillä 4min ja sitten 20min =) ja ihan lopussakin saattoi olla pitempiä taukoja.. Ja mun supparit oli aika lieviä (siksi soitinkin äpolille että mitä nämä on). Seuraavana aamuna oli vauva sylissä. T.4

Vierailija
8/12 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla synnytys alkoi juuri tuolla tavalla ja sairaalaan mentäessä olin jo 7cm auki. Ei tullut koko synnytyksen aikana säännöllisiä supistuksia. Jos ei ala menemään ohi niin soita tosiaan sairaalaan ja kysy mitä ovat mieltä. Tsemppiä jos on tosi kyseessä! :-)

Vierailija
9/12 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi juuri noin, oli kuvotti ja oli vatsa kipea, taisin oksentaakin pari kertaa. Makuulla oli taysin mahdoton olla. Mulla oli kylla supistuksiakin, mutta ei ne alussa niin saannollisia olleet.

Eli vois olla kylla synnytyskipujakin. Soita sairaalaan! Siella on varmaan joku ympari vuorokauden.

Vierailija
10/12 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsa sekaisin.

Vierailija
11/12 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luulet, että synnytys on alkanut :)

Mulla tosta vaiheesta lapsen syntymään meni noin 10 tuntia. Toisilla vähemmän ja toisilla synnytys pysähtyy kokonaan.

Sairaalaan lähdin, kun en enää pystynyt kotona olemaan. Sairaalaan 30 min matka.

Kirjoita ylös supistusten tiheys ja väli, sitä kuitenkin sairaalan puhelimessa kysyvät.

Vierailija
12/12 |
14.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla naisilla synnytys käynnistyy juuri tuolla tavalla. Luonnollinen reaktio, että maha menee löysälle ja kuvottava olo. Tilannetta voi huoletta seurata kotona jos lapsi liikkuu hyvin. Oloa voi kokeilla helpottaa esim. lämpimällä suihkulla ja ottamalla Panadolia. Osalla saattaa olo vielä helpottua ja supistelut loppua joksikin aikaa ja alkaa myöhemmin napakampina sitten uudestaan. Perus sääntö on, että kun kotona ei enää pärjää tai jos supistukset tulevat säännöllisesti ja tiheään sairaalaan on hyvä mennä. Myös lapsiveden mentyä on hyvä mennä sairaalaan mahdollisimman pian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi