Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksijat/hölkkääjät pystyttekö käydä lenkillä ennen aamupalaa?

Vierailija
09.04.2011 |

Vai onko siinä mitään järkeä kunnon kannalta taikka läskien lähdön kannalta?

Aamulla kun vien lapsia pk:hon niin silloin syön sen jälkeen kun tulen käymään kotona ennen töihin menoa. välillä menen iltaan ja käyn aamulla lenkillä mutta musta tuntuu et on pakko saada jotakin syötyä aamulla ja hetken odotella ja sitten lähteä lenkille.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään banaani on syötävä ennen lenkkiä. Banaanin jälkeen tosin pääsisin heti juoksemaan, isomman aamupalan jälkeen on pakko odotella. Tosin kovin pitkää lenkkiä ei kroppa jaksa ilman aamupalaa.

Vierailija
2/9 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten hankittiin koira, jota oli pakko käyttää heti herättyä aamupisulla pentuna. Siitä sitten aamulenkit pikkuhiljaa piteni, ja nyt voin käydä noin tunnin juoksulenkillä koiran kanssa ennen aamupalaa. Tosin syön yleensä aika myöhään iltapalan niin ei vatsa ihan täysiä kurni kun herään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta max. 10 km. Ja useimmiten jos käyn ennen aamupalaa niin sellainen puolen tunnin lenkki riittää.

Aamulenkissähän on se hyöty, että silloin rasva alkaa palaa nopeammin kuin muulloin, kun keholla ei ole polttoainetta hommattuna ruoalla. Se on siis painonpudotuksessa hyödyllistä. Tosin silloin ei kai tarvitsisi välttämättä juosta, olen kuullut että 20 min reipas kävely aamuisin ennen aamupalaa on riittävän tehokasta kun rasvaa halutaan poistaa. Syömisten jälkeen menee kai se puolisen tuntia liikkuessa ennen kuin rasva alkaa palamaan, jolloin tuo 20 minuuttiakin vastaisi jo melkein tunnin normilenkkiä. Siis teoriassa ainakin..

Vierailija
4/9 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkin jälkeen (10 km) aamupala.

Vierailija
5/9 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee huono olo, siis alkaa oksettaa jos en syö edes jotain ennen lenkkiä. Pari kertaa on tullut myös sellasia sydämentykytyksiä, jossa syke nousee kuin nappia painamalla yli 200:aan.

Vierailija
6/9 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkuten pystyn, mutta tuntuu paljon inhottavammalta olo varsinkin jos on pitkä yli tunnin lenkki. Mieheni on personal traineri ja jaksaa aina paasata miten rasva palaa kun on tyhjä vatsa... mutta mä vaan tulen kiukkuiseksi kun joutuu nälkäisenä liikkumaan.

Oon kyllä huomannut, että tää kiukkuisuus (eli alhainen verensokeri) on pahinta jos olen syönyt illalla paljon ja myöskin jos noudatan vähähiilihydraattista ruokavaliota.

Vierailija
7/9 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei siis ole ylipainoa mutta lenkkeilyhän muokkaa vartaloa kun säännöllisesti harrastaa. Mä taidan koittaa lenkkiä ennen aamupalaa.

Kannattaiskohan mun ainakin juoda vettä ennen lenkkiä.

En siis jaksa ihan koko lenkkiä hölkätä(ainakaan vielä;) mutta ehkä reipasta kävelyä kuitenkin välillä.

Innostus on kova.

ap

Vierailija
8/9 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

useamman kerran viikossa.

Tuli vaan mieleen tuo rasvanpalamisjuttu. Olen muistaakseni joskus kuulut että ennen aamupalaa se palais parhaiten.

ap

Vierailija
9/9 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuu parhaiten kun mikään ei hölsky siellä :) Joskus juon pari suullista vettä ennen kuin lähden. Nämä ovat puolen tunnin aamulenkkejä.

Viikonloppuna syön usein aamupalan ja luen lehteä ennen pidempää lenkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan