Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Äänestän aina naista, tietenkin" Miksi?

Vierailija
08.04.2011 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole juuri sitä epätasa-arvoa, kun sukupuolella on niin suuri merkitys?

ap

Vierailija
2/16 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa äänestän naista, koska mulla on hyvä ehdokas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teesiä. Aikoinaan ollut ehkä ihan hyväkin juttu, mutta eikös nykyään eduskunnassa ole melkoisen tasaiset lukemat sukupuolen suhteen?

Mä oon sattumalta äänestänyt naisia, mutta tänä vuonna aion äänestää nuorta miestä, ihan sen takia, että mun mielestä eduskuntaan pääsee enemmän nuoria naisia kuin nuoria miehiä.

Vierailija
4/16 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse äänestän sopivinta, joskus naista, joskus miestä.

Vierailija
5/16 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestin naista, vaikka olen mies.

Vierailija
6/16 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teesiä. Aikoinaan ollut ehkä ihan hyväkin juttu, mutta eikös nykyään eduskunnassa ole melkoisen tasaiset lukemat sukupuolen suhteen?

Mä oon sattumalta äänestänyt naisia, mutta tänä vuonna aion äänestää nuorta miestä, ihan sen takia, että mun mielestä eduskuntaan pääsee enemmän nuoria naisia kuin nuoria miehiä.

Vierailija
7/16 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä, lue viestisi. Itse tuet nyt miehiä eduskuntaan?

koska heitä siellä ei juuri ole. Nuoria naisia on kyllä eduskuntaan päässyt enemmän.

Vierailija
8/16 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koska miehet tutkitusti äänestävät usein sukupuolen mukaan eli miestä Jos miehet suosivat omaa sukupuoltaan tässä ja monessa muussakin asiassa, niin miksen tekisi samaa. Ei se tasa-arvo tule sillä, että odotellaan miesten tekevän asialle jotain...

Vierailija
9/16 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen jälkeen kun Halosesta tuli presidentti, olen luopunut tuosta periaatteesta. Tasa-arvo näyttää olevan niin hyvällä mallilla, ettei minun tarvitse enää huolehtia siitä.

Vierailija
10/16 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä, lue viestisi. Itse tuet nyt miehiä eduskuntaan?

koska heitä siellä ei juuri ole. Nuoria naisia on kyllä eduskuntaan päässyt enemmän.

Vierailija
11/16 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eivät aja yhtään sen enempää naisten etujen mukaisia asioita. Siksi nykyään äänestän henkilöä ja ehkä jopa mieluummin miestä sillä olen naisiin vähän pettynyt.

Vierailija
12/16 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänestävät periaatteen vuoski vain miestä, äänestän minä vain naista.

Mutta en ole niin periaatteellinen, että äänstäisin epäpätevän naisen pätevän miehen sijaan. Aina vaan olen löytänyt mieleiseni ehdokkaan naisten joukosta.

Vierailija
13/16 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä naista sen takia että pitää naisena äänestää naista. Sukupuoli ei pätevöitä yksistään ketään mihinkään tehtävään. Eli kyllä ne ansiot on löydyttävä muista asioista kuin sukupuolesta.

Mahtaako moni naista naisena äänestävä tutkia mitä asioita ehdokkaat haluavat edistää? Ei ole mikään itsestäänselvyys että nainen ajaisi naisten asioita. En myöskään näe että tasa-arvo tässä maassa olisi niin huonossa jamassa että tasa-arvo olisi niin tärkeä kysymys.

Itse olen äänestänyt useimmiten fiksua miestä.

Vierailija
14/16 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnassa on vähemmistö naisia, väestöstä puolet, joten nykyisellään eduskunnan edustuksellisuus ei toteudu. Siksi. Kun naisia on puolet, niin sitten voin äänestää vain asiasisällön mukaan, tosin todennäköisesti äänestän sittenkin naista, koska vaalikoneet nyt vaan tarjoavat aina kköseksi naisia... kaipa se sukupuoli vaikuttaa myös mielipiteisiin, en tiedä.

Vierailija
15/16 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että en usko, että työelämässä oleva nainen voi ajaa kotiäidin asiaa. Minä äänestän aina miestä, jolla useampi lapsi (alle kouluikäisiä ja alakouluikäisiä) ja kotona oleva vaimo.

Vierailija
16/16 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- naisella on todennäköisemmin kyky ymmärtää ja arvostaa äitiyden ja vanhemmuuden merkitystä yhteiskunnassa ja tehdä tähän liittyvien arvojen mukaisia päätöksiä

- naiset ovat yhteistyökykyisempiä kuin miehet

- naiset ovat vähemmän väkivaltaisia ja vallanhaluisia kuin miehet

- luotan naisiin enemmän kuin miehiin siinä, että he ottaisivat muunkin kuin oman etunsa huomioon

- tasa-arvo ei ole toteutunut Suomessa aikä maailmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi