Jäätkö flunssassa kotiin jos ei ole kuumetta?
Kommentit (11)
En todella. Duunipaikka ei sellaista salli, on annettu ymmärtää että pitää olla 37,5 tai joku niuhompi vielä sitä mieltä että pitää olla se 38 että pois voi jäädä, viis muusta voinnista, jos siis flunssasta on kyse.
Tyossani pitaa olla hereilla, joten puolikuntoisena ei kannata tulla paikalle muita tartuttamaan. Olen itsekin lahettanyt tyokavereitani kotiin lepaamaan.
Olen myos toisaalta ollut muutaman kerran kuumeisena toissa, kun meille on lentanyt vieraita ja olen johtanut kokousta. Talloin olen vain napannut aamulla tarpeeksi sarkylaaketta ja kofeiinia, jotta vaikutan normaalikuntoiselta, ja pyyhkinyt kateni aina ennen kattelya ja aina niistettyani desinfiointiaineella.
Minulla on ms-tauti, ja jos en lepää flunssaa (tai muitakaan pikkutauteja) niin ms alkaa oireilemaan. Siitä seuraakin sitten äkkiä parin kuukauden (tai jos huonosti käy niin koko loppuelämän) sairasloma.
En todellakaan lähde puolikuntoisena töihin, en tee edes kotitöitä vaan makaan vain sohvalla.
työssäni tartutan mahdollisesti huonokuntoisia potilaita joten sinne ei voi flunssaisena mennä.
koska minulle ei nouse kuume flunssassa, mutta ääni lähtee. Asiakaspalvelutyössä raakkuvana tai totaalisen äänettömänä ei työn teosta tule oikein mitään. Lisäksi en halua tartuttaa työkavereita tai asiakkaita.
koska työssäni huonokuntoisten osastolla voin muuten tartuttaa potilaalle "kuolemantaudin". Joillekin pikku flunssakin voi olla kohtalokas.
T: sh
kun ensin meni ääni ja nyt hillitön yskä. En voi puhua tai liikkua paljonkaan kun saan yskänkohtauksen. Pari päivää sitten oksensin sen takia. Olen opettaja, joten työnteko on mahdotonta.
olo on voimaton niin jään kotiin. Työni on ruumiillisesti sen verran raskasta, että työskentely puolikuntoisena ei onnistu. Ja sairaana rehkiminen johtaa helposti vakaviinkin jälkitauteihin. Lähipiirin tapahtumista viisastuneena en ota sydänlihastulehduksen tms. riskiä.
tilanteesta riippuen. Ikävä kyllä mulle ei nouse kuume. Ylittänyt 37 ehkä kaks kertaa 10 vuoden aikana. Mun normaali ruumiinlämpötila on usein alle 36...
Mutta haluaisin usein jäädä. Siksi ärsyttää kun toi kuume on se ainoa kriteeri millä mitataan milloin on "oikeasti" kipeä.
eli voinnin mukaan, jos on täysin vetämätön olo / ääni pois tms. työkyvyttömyyttä aiheuttavaa niin jään kotiin. Hyvin harvoin näin kuitenkaan tapahtuu, ei edes joka vuosi.