Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis voi v miten noloa! vauvan hampaista!

Vierailija
05.04.2011 |

oltiin sitten eilen neuvolassa ja th kyseli, onko hampaita tullut. Mä siihen sitten, että ei vielä. Kun th kurkisti vauvan suuhun, niin alaleuassa nökötti kaksi pientä hampaanalkua!

Miten voi olla, etten ole niitä huomannut!?

En kylläkään ole joka päivä vauvan suuta tarkasti tutkinut, mutta nyt kun osaa katsoa niin kyllähän ne alut ihan selvästi jo näkyvät (muutaman millin hampaat).

Kuinka nopeasti ne on voineet puhjeta? Siis ovatko jo viikkotolkulla möllöttäneet ikenessä vai tulevatko ne hyvinkin nopeasti esiin?

Tulipa VÄHÄN sellainen paskamutsi-olo. Ihan kun en yhtään huolehtisi vauvastani, kun en tollasta asiaa ollut huomannut. :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää hävetä ihan niin paljoa! :)

ap

Vierailija
2/14 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuna päivystyksessä ja en millään meinannut muistaa sen syntymäpäivää. Ainokainen vielä on... Takeltelin luukulla ja jankkasin ja tankkasin ja lopulta sain ulostettua jotain suustani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut hampaita 6 kk päivänä. Seuraavana päivänä oli yksi alahammas ja sitä seuraavana kaksi. Että teidänkin vauvan ovat voineet puhjeta vaikka edellisenä yönä.

Vierailija
4/14 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähes kaikki hampaat tullut yllättäen, sitä vain on jossain katsonut suuhun ja huomannut,että ahas nyt on ylähampaat puhjennut, jaahas nyt on kulmahammas tullut läpi...

että näin...

Vierailija
5/14 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka olisivat olleet siellä jo viikkoja, ei se silti sinusta mitään paskamutsia tee! :)

Itselläni ei ole aavistustakaan kuinka monta hammasta nuorimmalla lapsellamme on, koska hän ei vapaaehtoisesti suuhunsa anna katsoa ja jos sormella kokeilee, tulee hammasta välittömästi. Koen silti olevani ihan hyvä äiti, eikä neuvolassakaan ole koskaan tästä asiasta kritisoitu, korkeintaan naureskeltu tai kerrottu miten voi oloa helpottaa jos pienen ikeniä kiristää.

Onnittelut tuoreista kakkotapeista ja ole onnellinen että teillä hampaat tulevat noin helposti ilman itkuja, kuumeita ja valvomisia!

Vierailija
6/14 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein huomaa vasta sitten kun lusikka alkaa kilahdella syöttäessä.

Mulla kävi vastaava vauvan istumisen kanssa. Th kysyi että istuuko (8kk vanha) jo ilman tukea. Sanoin että ei. Th nosti vauvan hoitopöydälle istumaan ja siinä se istua nökötti ihan tukevasti horjumatta...

Vierailija
7/14 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
8/14 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit uskoa että niitä kytättiin ja odoteltiin, et missä ne viipyvät. Ja kyllä, ihan yhden yön aikana sitten puhkesi se eka alahammas. Ei se vielä illalla siinä ollut. ;)

Vierailija
9/14 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele jos olisi mennyt toisinpäin: olisit sanonut, että juu, on hampaita, ja terkka olisi tutkinut vauvan suuta ja todennut, että ei täällä kyllä mitään näy :)

Eli toisin sanoen: et ole paskamutsi.

Vierailija
10/14 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa miten nuo lapset onnistuu välillä yllättämään meidät vaikka ihan vaan tuolla hampaiden tulolla :). Meillä niitä on kyllä itketty ja valvottu monta viikkoa kutakin, että sinänsä oot tosi onnellisessa asemassa ja ennenkaikkea tietysti sinun lapsi on!

:)

Vierailija
11/14 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin muistan, kun stressasin neuvolakäyntejä silloin kun lapsi oli vielä vauva. Ei tuossa ole mitään hävettävää. Mä vein kerran tytön neuvolaan ja vasta vaatteita riisuessani huomasin, että bodyn selkämyshän on kakassa :) Ei neuvolan täti siihenkään mitään sanonut. Itseäni potutti kyllä ihan hirveästi!

Vierailija
12/14 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään noloa! ne on voinut oikeesti tulla ihan yhdessä yössä sinne suuhun. :)

Vierailija
13/14 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein huomaa vasta sitten kun lusikka alkaa kilahdella syöttäessä.

Mulla kävi vastaava vauvan istumisen kanssa. Th kysyi että istuuko (8kk vanha) jo ilman tukea. Sanoin että ei. Th nosti vauvan hoitopöydälle istumaan ja siinä se istua nökötti ihan tukevasti horjumatta...

Tosin ei ollut th vaan neuvolalääkäri, joka vieläpä totesi vähän syyttävästi, että tämähän on istunut jo viikkoja...

Vierailija
14/14 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kukapa sitä vauvan suuhun kokoaikaa katselisi, jos ei ole mitään syytä :)

Tää on sen sijaan noloa, mitä mulle tapahtui!

Olin tilaamassa lääkäriaikaa lapselle ja kysyttiin nimeä ja syntymäaikaa. Sanoin nimen, mutta vahingossa ilmoitin lapsen sisaruksen syntymäajan. Sitten peruin että ööö, ei se ollutkaan se kun, ootas nyt... tää onkin syntynyt 2 vuotta aikaisemmin. Sain oikein syntymävuoden ja -kuukauden, mutta jouduin miettimään syntymäpäivää vähän aikaa.

Kai se vastaanottotäti ajatteli että olen ihan pönttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi