onko miehen erotilanteessa pakko maksaa elatustukea?
Mies on uhkaillut erosta puhuttaessa, ettei aio maksaa penniäkään ja meillä on 2 lasta. =(
Kommentit (21)
kunnalta vain sen minimin, et sitä, mitä miehen tulojen mukaan saisit, jos on hyvätuloinen.
täällä yleistä elatuksesta :
http://www.yvpl.fi/index.php?page=ero&sivu=elatus
ja jos asiat eivät suju:
http://www.yvpl.fi/index.php?page=eisuju&sivu=elatusongelma
että tuskin mitään puhuu muuta kuin paskaa minusta ja ei ole varmaan yhteistyöhaluinen missään erotilanteessa. Ei varmaan enään koskaan halua nähdä tai puhua. On sanonut ettei halua lapsiakaan jos vaan näkee joka toinen vk-loppu. =(
se on elatusmaksu. Sun miehen täytyy olla tosi pienituloinen, että se saisi vapautuksen elatusmaksuista, suunnilleen peruspäivärahalla. Ns. minimielatusmaksu on sama kuin Kelan elatustuki eli 142 ja sentit päälle per lapsi / kk. Joa miehesi elatusmaksu määrätään tuota pienemmäksi, niin saat vähintään elatustuen summan.
Mutta sinun on tehtävä erotilanteessa elatussopimus sosiaalitoimiston lastenvalvojan luona. Sen jälkeen elatusmaksu on ulosottokelpoinen.
Miehesi ei voi lusmuilla tästä asiasta. Sinä tilaat ajan lastenvalvojalle, ilmoitat sen miehellesi ja jos ei saavu paikalle, menet itse. Siitä eteenpäin lastenvalvoja hoitaa asiaa. Rahat kyllä saat.
Lastenvalvojalla tehdään myös tapaamis- ja huoltosopimus. Jos ette pääse asiasta yhteisymmärrykseen, sen jälkeen sosiaalitoimiston sosiaalityöntekijöiden kanssa, sellaisten jotka ovat erikoistuneet lapsiperheasioihin. He auttavat riitatilanteissa ja jos jompikumpi teistä lähtisi käräjöimään jostakin lapsiin liittyvästä, niin he sitten antavat lausuntoja sinne.
Voimia, kyllä viranomaiset panee sunkin miehen järjestykseen, jos tulee riitaa, mutta aikaa se vaan voi sitten viedä.
- esim jos sinulla on asuntolainaa- mies maksaa 60 000 e hyvitystä eikä tartte maksaa senttiäkään elatustukea
80 000 mk elareita kertaheitolla ja se oli sitten siinä.
Lasta ei halua nähdä, koska lasta ei halunnut. Nainen, ei siis tyttöystävä tai avopuoliso, oli laskenut päivät ja eikun miehen iskuun. Seksin jälkeen oli sanonut, haha lapsen teit.
ps. elatustuki lasketaan 18 v asti eli jos 2 lasta on nyt 8 v ja 9 v niin 200 e/ lapsi/ kk x 2= 4800 e/ vuosi x 10 v= 48 000 e + 1 v = 4800e=
noin 50 000 e
miehen ennakkona vaimolle hyvittämä ositus eikä yhtään senttiä miehen tarvitse maksaa elatustukea
ps. elatustuki lasketaan 18 v asti eli jos 2 lasta on nyt 8 v ja 9 v niin 200 e/ lapsi/ kk x 2= 4800 e/ vuosi x 10 v= 48 000 e + 1 v = 4800e=
noin 50 000 e
miehen ennakkona vaimolle hyvittämä ositus eikä yhtään senttiä miehen tarvitse maksaa elatustukea
Lasteni isä maksaa elatusmaksua 350€/ kk / lapsi
eli yhteensä 700 €/ kk.
Miksi täällä aina puhutaan minimeistä? Tuo lasteni saama elatustuki ei ole edes mitenkään korkea. Keskitasoa lähinnä.
Lasteni isä maksaa elatusmaksua 350€/ kk / lapsi
eli yhteensä 700 €/ kk.
Miksi täällä aina puhutaan minimeistä? Tuo lasteni saama elatustuki ei ole edes mitenkään korkea. Keskitasoa lähinnä.
[/quote]
exä kyllä maksaa 140 ja miesystävä saman verran. Tuttavapiirissä korkein on 250 euroa ja maksaja hyväpalkkainen ekonomi.
omista rakkaista lapsistani eron tullen, vaikka en saisi sentin senttiä rahaa mieheltä. Itsepähän siinä häviää, jos ei lastensa elämää halua taloudellisesti tukea. Kunnia-asia olisi mulle, että pystyisin lapset pienellä palkallani elättämään. En hukkaisi energiaani rahasta riitelemiseen.
riipu äidin tuloista.
Mun tulot 1500 ja saan 140 elareita.
Miesystävä maksaa saman ja hänen exän tulot 4000.
ei ole voitto, jos lapset jää nuolemaan näppejään
t. nro 10
ps laita rahat vaikka lasten korkeakorkoisille säästötileille, jos ei ole käyttöä
omista rakkaista lapsistani eron tullen, vaikka en saisi sentin senttiä rahaa mieheltä. Itsepähän siinä häviää, jos ei lastensa elämää halua taloudellisesti tukea. Kunnia-asia olisi mulle, että pystyisin lapset pienellä palkallani elättämään. En hukkaisi energiaani rahasta riitelemiseen.
sitä luulee. Mutta jos sulle sattuu jotakin, joudut vaikka sairaslomalle pitkäksi aikaa ja oikeasti tarvitset rahaa lapsesi elatukseen, niin sinä et saa Kelalta elatustukea, jos sinulla ei ole elatussopimusta miehesi kanssa.
eli euromaaräiset luvut eivät ole merkkaavia vaan niiden suhde toisiinsa.
ei ole voitto, jos lapset jää nuolemaan näppejään
t. nro 10
ps laita rahat vaikka lasten korkeakorkoisille säästötileille, jos ei ole käyttöä
raha on tarkoitettu lasten elatusta varten ja vaikka pystyisikin ne nyt elättämään, niin onpahan tulevaisuuden varalle.
eli euromaaräiset luvut eivät ole merkkaavia vaan niiden suhde toisiinsa.
kun tehtiin sopimusta, niin lv kysyi vaan miehen tuloja, ei minun. Minulta kysyttiin vuokran suuruutta eli näin laski lapsen asumismenot.
Ja mies maksaa minimin.
80 000 mk elareita kertaheitolla ja se oli sitten siinä.
Lasta ei halua nähdä, koska lasta ei halunnut. Nainen, ei siis tyttöystävä tai avopuoliso, oli laskenut päivät ja eikun miehen iskuun. Seksin jälkeen oli sanonut, haha lapsen teit.
Joka menee panemaan paljaalla vierasta naista? Mä ainakin aion opettaa omat poikani 3 kpl siihen, että jos ei lasta ( tai tautia) halua, niin huolehtii itse ehkäisystä.
Ja muutenkin, vaikka naisella olisi kuinka hedelmälliset päivät, ei todellakaan ole itsestäänselvää, että lapsi siitä syntyisi.
miehen on huolehdittava (toivottavasti) rakastaisiomista lapsistaan he tänne jää me mennään pois kukin aikanaan hitsi kun ei ole silleen että jokusetätäti pitäis niistä huolen kun minä en jouda/halua perkeleheitä on niin paljon lapsia mitä ei kukaan halua ovat sukulaisien nurkissa laitoksissa tai jossain perkele arvot on meillä ...sellainen pieni toive jossattuu semmonen että meidän lapset ja heidän kaverit ystävät niin pidetään huolta näistä lapsista eihän sitä kukaan muu tee me isät ja äidit yhdess'
silloin sinun täytyy maksaa elarit miehelle. Muuten hänen täytyy maksaa. Perinnän kautta jos ei muuten (sinä saat rahat Kelalta).