Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaajistani kaksi on nykyään kouluavustajia, yksi LTO ja yksi luokanope

Vierailija
02.04.2011 |

niin että tällaisten kasvatuksen ammattilaisten huomaan uskotte lapsenne.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos linnakundi opiskelee kirurgiksi mitä se vaikuttaa luonteeseen????????????????

Jos sulla on korkeakoulututkinto voit olla vaikka millainen luonteeltas ja mieleltäs.

1900-luvun rotusorronkin takana on ollut filosofit, jotka keksi arjalaisen rodun paremmaksi kuin muut. Hitler lainasi valmista sivistyneiden oppia ja sai aikaan hirveitä.

Ajattele nyt vähän!

Vierailija
2/23 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita postikortti ja onnittele!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josta kai tässä ketjussa oli kyse.

Lähes kaikki ovat jossain tilanteessa elämässään kiusanneet jollain tavalla tai vähintäänkin olleet myötävaikuttamassa tai hyväksymässä kiusaamisen (ns. sivustakatsojina, hiljaisina hyväksyjinä).

Vierailija
4/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkäänkin jatkuneesta, aktiivisesta, tahallisesta ja systemaattisesta kiusaamisesta!

Kaikki kiusaaminen on kiusaamista ja tuomittavaa. Mutta läheskään kaikki joskus kiusanneet eivät ole mitään empatiakyvyttömiä sosiopaatteja. Se oli pointtini.

Josta kai tässä ketjussa oli kyse.

Lähes kaikki ovat jossain tilanteessa elämässään kiusanneet jollain tavalla tai vähintäänkin olleet myötävaikuttamassa tai hyväksymässä kiusaamisen (ns. sivustakatsojina, hiljaisina hyväksyjinä).

Vierailija
5/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jutellut useammankin kiusaajani kanssa aikuisiällä ja he kaikki ovat katuneet käytöstään,ovat myös kertoneet siihen johtaneet syyt(alkoholistivanhemmat,huomiontarve,huono itsetunto jne). En jaksa uskoa tuollaiseen että ihminen ei muutu

Vierailija
6/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970-luvulla siskoani kiusasi rehtori

ja

veljeäni englannin lehtori

---

alan ammattilaiset osavaat kiemurat eikä heitä saada yleensä kiinni kiusaamisesta

t. ope itsekin

Vierailija
7/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että repikää siitä.

Vierailija
8/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa toimiville ei.

Vierailija
9/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sain hillittömän raivarin, ni saatoin iskeä otsani seinään niin kovaa et tuli päähän haava. Sit yleensä lähdin raivoissaan juoksemaan naamat verillä koulun käytäville. Joskus paukutin nyrkeillä seinii ja panssarilasiovii ja helkutti, olin kuin rasvattu salama. Kaikki pelkäs mua, jopa koulun kovikset ja etenkin opet, enkä joutunu tarkkailuluokalle, ku olin niin hyvä kokeis.

t. punkkari äiti

Vierailija
10/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama mitä ovat tehneet lapsina. Tärkeintä on mitä tekevät nyt.

Vierailija
11/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kiusaaja (tosi ilkeä ämmä) on päiväkodin omistaja!

Vierailija
12/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisestihän ne eivät ole mitenkään kasvaneet ja muuttuneet, vaan jatkavat siihen samaan malliin kuin lapsenakin.

Vierailija
13/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei ehkä oo niitä hiljasimpia mahdollisia tyyppejä ollut koulussa, ja ovat myöntäneetkin olleensa ihan hirveitä vanhemmilleen ja kiusanneet koulussa.

Toinen puoli on sitten niitä, joita on kiusattu tai ovat muuten jääneet "seinäruusuiksi". Näitä seinäruusuja on enemmän lto- ja luokanopekoulutuksissa kuin aineenope tai erityisope.

Vierailija
14/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...näistä nuoruuden tapahtumista on varmaan monet saaneet potkua ja opiskelleet ammatteihin, joissa saattaisi pystyä vaikuttamaan ja estämään näitä surullisia kiusaamisia.

Kiusattuna olen itsekin opiskellut sosiaalialalle... oman koulutaustan omaavana olen varmaankin vielä enemmän tuntosarvet pystyssä ja kuulolla, kiusaamistilanteita ennakoimassa ja etenkin olla puuttamassa...

Vierailija
15/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäs luonteelleen voi!

Vierailija
16/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsena kiusaaja on sitä aikuisenakin minkäs luonteelleen voi!

Ja mua kiusattiin melkein koko ala-asteen ajan.

Vierailija
17/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäs luonteelleen voi!

Käyttäytymistään voi muuttaa, jos haluaa. Ja jos siihen puututaan jo lapsena.

Vierailija
18/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaajiin ja ei-kiusaajiin. Lähes kaikki ovat jossain tilanteessa elämässään kiusanneet jollain tavalla tai vähintäänkin olleet myötävaikuttamassa tai hyväksymässä kiusaamisen (ns. sivustakatsojina, hiljaisina hyväksyjinä). Minä ainakin myönnän, että joskus ala-asteella olen kiusannut muita. Sen jälkeen en kylläkään ole itse kiusannut, mutta teini-iässä en joskus puuttunut tilanteisiin, joihin olisi pitänyt (harmittaa vieläkin). Minua on myös kiusattu.

Ja ammatiltani olen (aineen)opettaja, ja teen kaikkeni, ettei koulusamme ketään kiusattaisi.

Jos lapsena kiusaaja on sitä aikuisenakin minkäs luonteelleen voi!

Vierailija
19/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiseksi, joka soveltuu lasten kasvattajaksi ja esikuvaksi?

Itseäni kiusattiin yläasteella ja siellä ollaan jo niin vanhoja, että kyllä se ihmisen perusluonne(vikaisuus) jo näkyy. Valitettavasti nämä ihmiset eivät ole muuttuneet.

Mulle on ihan sama mitä ovat tehneet lapsina. Tärkeintä on mitä tekevät nyt.

Vierailija
20/23 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin kuukausiliitteessä oli hyvä juttu entisestä linnakundista joka opiskeli kirurgiksi. Tietysti on olemassa ihmisiä joiden luonne ei muutu miksikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme