Ystäväni on sairaaloisen laiha, mutta
ei tajua sitä itse. Nauraa tai hymistelee vaan. Tai sitten se on anorektikko.
Olemme 30+ ja molemmilla on lapsia. Ystäväni painaa n.38kg ja on 164cm pitä. Hän on todella sairaan näköinen, luinen, kalpea ja "veretön" mutta lenkkeilee ja jumppaa joka päivä ahkerasti. Ja sairastelee koko ajan.
Olen sanonut hänelle mutkan kautta asiasta, mutta hän kuittaa sen tosiaankin huumorilla tai kaiketi luulee että minä (ja pari muuta) olemme vain kateellisia.
Eli nyt ei puhuta hoikasta ja hyvännäköisestä, vaan sairaalloisen laihasta ja kuihtuneesta yksilöstä.
No, paha puuttua näillä eväin, mutta eihän kenenkään kroppa oi kestää tuollaista loputtomiin...?
Kommentit (6)
Jos nyt jo sairastelee älyttömästi, niin jotainhan on vialla. Varmaan lääkäritkin sitten huomauttelevat, joten ehkä sinun ei tarvitse.
Oma ystäväni on vuosien mittaan laihtunut huomattavasti ja nyt yllättäen siitä hyvin hoikasta olemuksesta laihtunut todella laihaksi. Mietin jo, että sanoisin jotain, koska hänen suvussaan on anoreksiaa, mutta sitten tajusin, että ystäväni urheilee mielettömästi ja jos todella olisi jo liian laiha, ei vain jaksaisi urheillakaan, koska sitä energiaa ei ole. Jätin siis sanomatta, mutta vahvasti olen sitä mieltä, että kohtuus kaikessa. Ystäväni oli puoli vuotta sitten hyvin hoikka ja urheilullisen näköinen, nyt hän on vain todella laiha ja ryppyinen.
Sanot että onko kaikki kunnossa kun olet mennyt noin huonon näköiseksi?
mutta on paha juttu että ystäväni ottaa sen "kohteliaisuutena". En tiedä kuinka 4 lapsen äidin saisi ymmärtämään, että nyt liikutaan jo tosi vaarallisilla vesillä.
-ap
perhepiirissäkin ettei esim. syöpä tms. ole mahdollinen vaihtoehto. Toisekseen olemme aika läheisiä ystäviä, tiedämme toisistamme (no, näköjään...) lähes kaiken. Ja tätä on jatkunut nyt pari vuotta. Kolmanneksi meillä on sama työnantaja (terveydenhuollon piirissä) eikä tämä ystäväni ole isommin saikkuillut sairastelustaan huolimatta.
-ap
Onko enää kuukautisia. Itselläni loppuu kuukautiset 45 kiloisena (olen 159cm pitkä).