Mun koira pelkää lapsia ja mulla ärsyttää vanhemmat
jotka päästää lapsen tulemaan lähelle, vaikka varoitan asiasta. Koiran ollessa pentu 2 pikkupoikaa pääsi huitomaan koiraa kepeillä. Noin karkeasti sanottuna koira pelkää alle 7v lapsia eniten. Siitä isompia sietää jotenkin ilman täyttä paniikkia ja +10v lapset on ok.
Koira on söpön näköinen, keksikokoinen (7kg) ja kerrassaan hurmaava tapaus. Ei uskoisi, että saattaa uhatuksi joutuessaan näykätä pientä lasta. Ensireaktiona aina pakenee ennemmin kuin alkaa näyttämään hampaita.
Miksi se on siis niin vaikeata koirattoman ihmisen uskoa, ettei koiraa saa silittää? Meillä on lähikauppa tuossa puolen kilsan päässä jossa olisi iltalenkilläkin helppo käydä samalla koiraa ulkoiluttaen, mutta ei tule mieleenkään, koska ihmiset eivät opeta lapsilleen, että vieraaseen koiraan ei saa mennä koskemaan!
Kommentit (7)
mun tyttö sano kun tuli yksi nainen koiriensa kanssa vastaan että "taas noita koiria tulee" Oikein sellanen vihanen ääni.
ja mä olen aina vihannut kaikkia koiria. Koira on saastainen elän ja se suussa on ihmiselle vaarallisia bakteereja.
-jäykkäkouristuspiikin koirien takia ottanut-
saa kaikkia hyviä bakteereja, jotka auttaa torjumaan allergioita. Jäykkäkouristusbakteereja on maassakin.
Mun mielestä on käsittämätöntä että on koiranomistajia, jotka antavat koirien mennä haistelemaan lapsia ja lasten lähelle, kaikki lapset kun ei koirista tykkää tai jopa pelkäävät.
Ja sitten sama toisinpäin, älytöntä päästää niitä lapsia koirien lähelle. Ei ne koirat ole ostettu kaikkien naapurin kakaroiden iloksi vaan omistajalleen.
Toki jos haluaa opeteella koirien kohtaamista lasten kanssa, niin voisi kohteliaasti kysyä että saako teidän koiraa silittää (ja myös uskoa jos omistaja sanoo ettei koira pidä lapsista, koska sitä on joku kakara huitonut kepillä)
on ruveta ite karjumaan hulluna niille lähestyville ipanoille. Vanhemmat alkaa pelätä koiran omistajaa, eikä päästä jälkikasvuaan lähellekään. Kuka sitä nyt uskoo, että alle 10kg karvaturri osaa purra....
Joo, kokemusta on.
Noi muut voi ihan rauhassa pysyä eri puolella katua kuin minä ja koira, en häiriinny lainkaan.
koiranne hyökkää vastaantulijan kimppuun. Olin lenkillä, kun aivan varoittamatta koira hyökkäsi ja sai hihastani kiinni. Ja en kyllä tehnyt mitään uhkaavaa. Juoksin omalla puolella jalkakäytävää. Säikähdin niin kovasti, että en jatkoin pinkomista. Olisi pitänyt tehdä ilmoitus agressiivisesta koirasta.
Sen jälkeen olen pelännyt kaikkia tuntemattomia koiria. Joten sanonkin, pitäkää ne koiranne aisoissa ja lieat lyheinä, jotta eivät hätyyttele ihmisiä!
Jotkut narsistit juoksevat ja käyttäytyvät niin kuin omistaisivat koko maailman. Valitettavan suuri osa pyöräilijöistä kuuluu tähän samaan kastiin. Minä, minä, minä. En omista koiraa, mutta näitä ilmeettömiä robotteja käsivarteen kiinnitettyine vempaimineen tulee vastaan päivittäisillä kävelyilläni. Miksi nykyään ei polkupyörissä ole merkinantoa varten kelloa? Siis oikeasti ei ole. Pitäisiköhän siihen poliisin puuttua, kuten valottomuuteen? Myöskään liikennemerkkejä ei osata tai haluta noudattaa, toistuvasti pyöräillään kävelytiellä, jossa pyöräily on merkillä kielletty. Metsäpolutkin pyöräilijät ovat vallanneet paksuine renkaineen. Siis puhun nyt oikeasti poluista, jossa kävelijän on väistettävä pöpelikköön takaansa tulevaa hikipinko-pyöräilijää. Kiitosta näiltä on turha odottaa. Jotain on mennyt kasvatuksissa pieleen, siis ihmisten osalta. Jos ei osata ottaa muita huomioon, niin nämä ns. urheilut pitäisi suorittaa urheilukentillä ja velodromeilla.662
ja mä olen aina vihannut kaikkia koiria. Koira on saastainen elän ja se suussa on ihmiselle vaarallisia bakteereja.
-jäykkäkouristuspiikin koirien takia ottanut-