Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mulla on taas virtsatietulehdus ja sain antibiootiksi Kefexin-nimistä lääkettä. Aikaisemmin mulla on ollut toisennimistä lääkettä, joka on auttanut oireisiin heti. Nyt tuntuu että oireet ei oo kokonaan hävinneet vaikka oon syönyt lääkettä jo 2 päivää. Aikaisemmin oireet hävisivät heti.

Tehoaako toi Kefexin todellakin virtsatietulehdukseen? Meidän lapsella oli Kefeksin-liuosta muistaakseni jonkun keuhkoputkentulehduksen tms. hoitoon, pitäisikö sen auttaa siis virtsatulehdukseenkin?!?!

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

melkoinen määrä eri bakteereita. Lääkkeen määrääminen ilman viljelytulosta on aina hakuammuntaa. Kyllä Kefeksin auttaa, jos aiheuttaja bakteeri on siihen reagoiva. Jos ei, niin sitten ei.

Soita lekuriisi ja kysy viljelyn tulos, sillähän se selviää. Jos ko. lääke ei auta siihen bakteeriin, saanet toisen lääkkeen.

Ei se lääkeen nimi ole oleellinen, vaan se vaikuttava lääkeaine...

Mulla otettiin kyllä virtsanäyte (onko se siis "viljely"?). Sanottiin että minulle soitetaan niistä tuloksista jos tarvitsee. Eli tarkoittaako se sitä että minulle soitetaan jos Kefexin ei tehoa minulla olevaan bakteeriin? Näkeekö sen siis tosta viljelystä?

ap

kefexin ei missään nimessä ole ykkösvalinta virtsatie-infektioon. käytetään paljon silti. ole tarkka että otat tarpeeksi usein ohjeen mukaan muuten teho häviää.

Mulla kefexin auttoi vasta 3 hoitopäivänä virtsarakontulehdukseen! samalla sain tuloksen että on juurikin oikea antibiootti ko. bakteeriin...meinasi jo usko loppua!!

Vierailija

Riippuu kokonaan siitä, mikä virtsatieinfektion aiheuttaa. On ikävää, ettei edelleenkään selvitetä tulehdusten aiheuttajia, vaan ammutaan ns. tykillä hyttystä, etenkin kun antibioottien käyttöä tulisi vähentää.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat