Minusta tuntuu että Fazerin sininen ei maistu samalta kuin lapsuudessani
Kommentit (19)
Miä olen kanssa huomannut saman; se maistuu jotenkin makeammalta ja äitelämmältä - hieman virolaiselta suklaalta.
Tehdään huonompi laatuisista raaka-aineista nykyään.
Tuplan syömisen lopetin kokonaan, maistuu vain pelkälle sokerille yöks
Ei siinä ole enää sitä persoonallista ominaismakua, jonka takia oli hyvää.
Ei se enää olekaan niin hyvää kuin ennen. Eikä edes se punainen maitosuklaa ole niin hyvää. Fazerin suklaat ovat paljon väkevämpiä ja kitkerämpiä. Silloin joskus 90 luvullakin vielä ne suorastaan suli suussa.
Minusta maun lisäksi rakenne on jotenkin muuttunut. Tulee jotenkin epämiellyttävän suutuntuma, kun se ennen suli suussa. Maussa on tosiaankin jotain outoa nykyisin, en tiedä mitä.
Maistuuko sininen teistä samalta "formaatista" huolimatta? Mun mielestä se maistuu parhaalta levyinä. Sitten irtokonvehteina. Patukoissa maku on jotenkin mitäänsanomaton. Harmittaa, sillä en haluaisi ostaa kokonaista levyä, vähempikin kertaostoksena riittäisi (mielestäni avattu levy ei säily kauaa hyvänmakuisena).
Sinisen makuun vaikuttaa olellisesti tuoreus. Mitä tuoreempaa sen parempaa
mitä tuollainen muumio tekee täällä, vauvapalstalla?
t. ap, alle 40-vuotias äiti.
Ihan on lapsentekoiässä vielä. Kaikki eivät saa lapsiaan heti peruskoulun päätteeksi.
Ap:lle, mun veikkaus on että suolan määrää on vähennetty. Sitä on siinä vieläkin, verrattuna esim. toffeemaisempaan Marabouhun, mutta mun mielestä vähemmän kuin ennen..
Mutta 90-luvulla mun lapsuudessa maistui samalta
(ja edelleen ihan lapsentekoiässä jolloin vauva-aiheet vielä kiinnostaa ;-)) ja myös minut Fazerin sinisen maku aina jotenkin yllättää nykyisin. Olisiko piirun makeampaa ja kuten jo aiemmin ehdotettiin, vähän vähemmän suolaista?
Toisaalta syön sinistä niin harvoin että ehkä se vaan maistuu sen takia nykyisin niin ätläkältä.
äitini? Hän aina taivastelee miten ennen karkit oli paremman makuisia, ja ennenkaikkea isompia.. "Miten on nääki menny onnettomiksi, kyllä nämä ennen oli..."
Tosin äitini oli 70-luvulla jo nuori aikuinen.
eivätkä makuhermosi ole enää niin herkät.
Jos olisit vähän aikaa syömättä sokeria niin ehkä kaikki alkaisi maistua taas paremmalta.
siitä kun nykyään on niin paljon paksummat palat, makuhermot aisti erilailla sen ihanan ohuen levyn.
t. äiti 1969
johtuu siitä että kaakaon määrää on vähennetty kuten muitakin arvokkaampia aineita. Tilalle tullut sokeria ja lisäaineita. Siksi ei maistu enää yhtä hyvälle. Sama on tapahtunut esim jäätelöissä. Ne ovat ihan kuraa nykyään. Jäädytettyä lisäainelitkua, jossa sokeria ja lisäaineita, muttei esim marjaa nimeksikään.
oma maku muuttuu vuosien myötä - kaikki ei maistu enää samalta kuin silloin joskus ennen.
Raskauden aikana suklaa närästi, enkä psytynyt syömään sitä vaikka mieli tekikin, ja raskauden jälkeen suklaa ei ole enää tuottanut sitä samaa nautintoa kuin ennen. Lienevätkö hormonit syynä?
Joitakin vuosia sitten kaakaon hinta nousi niin paljon, että muistaakseni Fazerilla korvattiin kaakaota kaakaovoilla. Tämän ansiosta suklaa pysyi halpana, mutta menetimme kaakaonmaun. Tilalla on nyt hailakkaa suklaata, joka maistuu rasvalta eli kaakaovoilta. Olisivat vaikka tehneet rinnalle pienemmän erän perinteistä sinistä, josta me makuihmiset olisimme voineet maksaa enemmän. Jos paikalla on Fazerin väkeä, niin saa korjata jos olen esittänyt väärää tietoa. Muistaisin vain lukeneeni tästä uutisartikkelin ja tyrmistyneeni.
Eipä maistu samalta, vaan joltakin halpissuklaamössöltä. Oletan, että raaka-aineissa on tapahtunut muutos. Voisiko Fazerin edustaja vastata.