Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka pian Propral auttaa ja kauanko vaikutus kestää?

Vierailija
12.12.2007 |

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

temesta on hyvä siihen

Temesta aiheutta riippuvuutta, joten mieluummin Propral tmv beetasalpaaja, jos kyse satunnaisesta, silloin tällöin tarpeesta esim. esiintymisjännitykseen.

Vierailija
42/78 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa paria tuntia ennen. Itse käytän nk. 'kahvikuppineuroosiin', eli esiintymisjännitykseen aika arkisissa tilanteissakin; haastattelut, puhe, isot kokoukset, tärkeä tapaamiset, esiintyminen tmv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ihan järkyttävän pahanmakuisia

Vierailija
44/78 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiminäkin kirjoitti:

Kauheeta miten pieniä annostuksia teillä. Pojalleni 11v määrättiin migreenin estoon 40mg vrk mut entistä huonompi olo pojalla joten lopetin sen.

Ja kokoajan poika valitti ettei jaksa tehä mitään. Pulssi niin alhaalla.

Migreenin esto on ihan eri asia. Puhukaa lääkärin kanssa annostuksesta, mikä pojallesi sopii. Outoa ominpäin lopettaa lapsen lääkitys, kuten kerroit. Migreeni on tosi kurja. Jospa aloitus pienellä annoksella auttaisi alkuun?

Jännitykseen sen sijaan löytyy kokeilemalla itselle sopiva, mahdollisimman pieni annos lääkärin ohjetta pienemmälläkin annoksella. Ei ikinä isommalla! 

Vierailija
45/78 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

useamman tunnin. En nyt muista tarkkaa puoliintumisaikaa, ja omaan kokemukseen vaikuttaa se, että kun lääke laskee pulssia, sitä rauhoittuu muutenkin ja pulssi pysyy alhaalla lääkkeen vaikutuksen loputtuakin. Yleisin ohjeistus on kai 3-4x vuorokaudessa, ja silloinkin vaikutus kumuloituu, joten kyllä kai teoriassa ainakin tuon 6-8h.

Migreeninestolääkkeeksi Propralia otan yhden tabletin aamulla. 3-4 kuulostaa aika tujulta annostukselta. Itse en noteeraa enää mitenkään Propralia vaikutusta.

Minkä kokoinen vahvuudeltaan on tämä käyttämäsi yksi tabletti aamuisin?

Vierailija
46/78 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taina vaan kirjoitti:

Minulle annettiin Propral 10mg lääke jännitys-oireisiin 1-2 tapl 3x vuorokaudessa. Olen puolitoista kuukautta ottanut, eikä mitään vaikutusta mihinkään. Jännitys isommissa tilausuuksissa pelaa kuin aiemminkin. En ole kokenut masennusta tai muuta pahaa oloa, ei ole verenpainetta tms. Lääkäri tän kuin puoli pakolla minulle määräsi ja kannusti ottamaan. Kertoi muunmuassa sen, että näyttelijät tätä käyttää.. En tarvitse joka päiväseen käyttöön jännytys-lääkettä, vain silloin tällöin. Nyt tätä lääkettä syön useat lääkkeet päivässä, eikä ihan mitään vaikutusta. Sama on vointi kuin ennenkin, no paras tässä se, ettei pahoinvointia ole ollut. 

Minulle lääkäri neuvoi käyttämään vain silloin, kun kyseinen jännittävä, vaikkapa esiintymistilanne on kohdalla, ei jatkuvaan käyttöön. 

Joidenkin sydänsairauksien hoidossa käytetään jatkuvana lääkkeenä.

Vierailija
47/78 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus maximus kirjoitti:

Jos otan sydämen tykytykseen/ahdistukseen (vanne rintakehässä ns.) esim klo 16 10mg tabletin ja klo 19 oireet jo palaa niin tarkoittaako tää, että annostusta pitää nostaa? Jos pitäisi riittää teho 6-8h ajaksi?

Jotenkin vierastan ajatusta, että söisi kovin isoa määrää, mutta pitäisi saada tämä pahin ahdistus pois, jotta saan nukuttua. Sitten vois laskea määrää hiljalleen.

Lääkärin ohje oli 1-2 tablettia 1-3x päivässä tarvittaessa. Tää on niin epämääräistä, että en nyt tiedä paljonko söisin. Kokeilin yksi ilta ottaa 20mg yötä vasten ja nukuin vaan entistä huonommin. Pitäisikö kuitenkin ottaa sama määrä tasaisesti pitkin päivää? Aamulla en oo ottanut, kun silloin ei ahdista.

Puhelu terveysneuvontaan selkiyttäisi parhaiten. Itse ainakin kysyisin ammattilaiselta.

Vierailija
48/78 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko tää hyvin esim työhaastattelutilanteissa tai työpalavereissa? Mulla jännitys katkaisee hyvät ajatukset ja alan änkyttämään sanoissani.

Mulla toimii hyvin 2,5 mg.

Vierailija
49/78 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 mg annos on niin pieni, että mitään fysiologista vastetta tuolla ei tule, mutta plasebovaikutus tälläkin lääkkeellä toki tulee. 

Vierailija
50/78 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaako verenpainetta sekä ylä ja ala? 

Vierailija
51/78 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostaako verenpainetta sekä ylä ja ala? 

Ei kai nosta vaan laskee, jos verebpainelääkkeenäkin käytetään

Vierailija
52/78 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei minkäänlaista vaikutusta :( Joskus määrätty muiden lääkkeiden ohella ja kokeiluna paniikkihäiriön hoitoon ja joskus aiemmin jännittämiseen. En huomaa mitään vaikutusta vaikka ottaisin lääkkeen.

Ei jatkoon. 

Vierailija
53/78 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle selitettiin lääkärissä tämä propralin vaikutus joskus näin: Hidastaa sydämen sykettä. Kun minä kiihdyn ja ahdistun, sydämen syke nousee. Kun syke on lääkkeen avulla etukäteen laskettu alas, ei muka pitäisi ahdistuakaan. 

Ei toiminut minulla mitenkään! 

Vierailija
54/78 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei mitenkään vaikka kuinka paljon söisi.

Vierailija
55/78 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei mitenkään vaikka kuinka paljon söisi.

Niin siis vaikutusta ei ole.

Vierailija
56/78 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä tämän kanssa urheillaan?

Vierailija
57/78 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiminäkin kirjoitti:

Kauheeta miten pieniä annostuksia teillä. Pojalleni 11v määrättiin migreenin estoon 40mg vrk mut entistä huonompi olo pojalla joten lopetin sen.

Lopetit oman poikasi? Kauhistus! 

Vierailija
58/78 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2mg xanor auttaa paremmin jännittäviin tilanteisiin 

Vierailija
59/78 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiminäkin kirjoitti:

Lopetit oman poikasi? Kauhistus! 

Elämässä ei aina saa kaikkea mitä itse haluaa.

Vierailija
60/78 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa paria tuntia ennen. Itse käytän nk. 'kahvikuppineuroosiin', eli esiintymisjännitykseen aika arkisissa tilanteissakin; haastattelut, puhe, isot kokoukset, tärkeä tapaamiset, esiintyminen tmv.

Mä olen kävellyt päin ovea, kun käytin ennen haastattelua. 

Sen jälkeen en ole halunnut käyttää ennen vastaavia. ellei päin jotakin kompuroiminen voisi sopia kuvaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi