Kuinka yleistä on suorittaa lukio 3,5-vuodessa normaalin 3v sijaan?
Kun poika eilen ilmoitti, että hänesät tuleekin talviylioppilas, koska on ottanut niin paljon valinnaisia kursseja.
Kommentit (7)
ja heti sain seuraavan vuoden alkuun korkeakoulupaikan. veny koska tavallaan innostuin ylimääräisistä jutuista kuten pitkä saksa kaikki kemiat ja latinaa pari kurssia. ei niistä mistää yule olemaan hyötyä mutta tulipahan käytyä. Lukiohan on yleissivistävää.
suurin osa tietty tekee sen perus 3 vuoden kaavalla, johon opinnot on valmiiksi vähän jaksotettukin, mutta koko ajan enemmän tulee myös noita lyhyempiä ja pitempiä lukioaikoja.
Poikasi voikin jatkaa tuosta sitten kätevästi armeijaan.
normaalia, että useampi oppilas jäi vielä neljänneksi vuodeksi. Ja kaikilla syyllinen oli ruotsin opettaja! Jolla oli ne omat inhokkinsa ja se sitten näkyi numerossa (jos oppilasta ei kiinnostanut ruotsi, hänestä tuli tuon kusipään silmätikku) ja meitä oli useampi.
Itse olisin voinut suorittaa sen kevään aikana ne pari kurssia (enkun vika kurssi + ruotsin kurssit), mutta kun tuo muija oli sitä mieltä, että sinähän se et pääse ylioppilaaksi tänä vuonna, kun ruotsi lähti Iinä ja sun ei edes kannata yrittää suorittaa niitä ruotsin kursseja (tai oikeammin uusia olis parempi sana). Noh, koe tuli takaisin kahta pistettä vaille B;nä ja sen ämmän ilme oli kyllä silloin niiiiin näkemisen arvoinen! Mä en tiedä, että mistä hitossa mä sain noin paljon lisää pisteitä! Ja mua itseäni vitutti ja rankasti, koulupaikka oli jo valmiina jne. kun olin käynyt keväällä pääsykokeissa (ei sitä voinut perua, kun kutsu tuli) ja olisin nuo kurssit voinut suorittaa keväällä.
Mutta vuodeksi jäätiin ja uusin sitten muitakin kursseja, kun en viitsinyt olla koulussa vaan noiden parin kurssin takia. Samoin teki muutkin meidän luokkalaiset.
Poikasi voikin jatkaa tuosta sitten kätevästi armeijaan.
Miksi pitäisi mennä armeijaan? Miksei esim. siviilipalvelukseen?
Poikasi voikin jatkaa tuosta sitten kätevästi armeijaan.Miksi pitäisi mennä armeijaan? Miksei esim. siviilipalvelukseen?
Ja poika on menossa armeijaan, ihan omasta halustaan.
t.ap
3,5 vuotta. Hänelle tuli stressi, kuinka ehtii lukemaan kaikkia aineita, vaikka ei ylimääräisiä kirjoitakaan. Suosittelin samantein pidempää opiskeluaikaa, turhahan nyt on mihinkään kiirehtiä, kun työpaikatkin ovat kortilla.
Yliopiston pääsykokeisiinkaan ei olisi kuitenkaan jaksanut tänä keväänä lukea.
ihan yleistä nykyään, eikä ole mitenkään erikoinen asia :)