Raskaana Mirena-kierukasta huolimatta?!?
En uskalla mennä hakemaan testiä. Minulla on ollut kierukka noin 6kk ja nyt selkeät raskausoireet. Oksettaa, väsyttää ja yölläkin ravaan pissalla.
Lapsia kolme, kaikki vielä pieniä (1,3,5). Apua.
Entä jos olen raskaana, onko kierukka vahingoittanut lapsen kehitystä?
Kommentit (12)
Tiedän, että selviäsin neljästä pienestä. Mieheni on osallistuva ja hyvä kumppani/isä. Tilaa riittää jne.
Ongelma on se, että olen juuri järjestänyt asiani niin, että kesän jälkeen jatkan opintojani. Lastenhoitaja on palkattu kotiimme jne.
Ja taas pitäisi aloittaa alusta. Kaikki. Niin mielelläni keskittyisin hiukan jo itseenikin välillä.
Jos kuitenkin jostain ihmeen kohtalon oikusta olen raskaana, lapsi tulee olemaan toivottu lopulta, tiedän sen jo nyt. Silti, jos pienen toiveen saan lähettää yläkertaan, niin toivon, että en olisi raskaana.
Meillä neljäs oli myös ylätys, mutta ah niin rakas kuitenkin:)
Pidän asenteestasi:)
kertomaan että oletko raskaana vai et? Kiinnostaa koska itselläni myös Mirena kierukka ja lasten määrä ja iät samat, mutta elämäntilanne sellainen, ettei millään nyt voisi/haluaisi saada uutta, vaikkakin neljäskin toki olisi lopulta toivottu ja rakastettu tietenkin. Itsellä ollut myös raskauteen viittaavia oireita, muttei niin selkeitä että uskoisin oikeasti olevani raskaana.
parillakin tutulla näitä "antennipää-lapsia" eli ei taida edes olla kauhean harvinaista. Tsemppiä!
Ei kerinnyt montaa päivää olla, kun sitten alkoi hirvittävät menkat ja uusi testi näytti negaa.
Oireita olis just nuo, ihan kunnon oksennuksineen, ja tissit lisänä kipeät.
Että kai se voi olla mahdollista.
Testi tehty ja ruutuun paukahti teksti "ei raskaana" :) Huh.
Mies näytti vähän haikealta :D
T: Ap
PS Kiitos tsempeistä ja myötäelämisestä!
kun annetaan mahdollisuus. Mirena kierukka ollu 8 vuotta ja en ole raskautunut. Luotan täysin tähän ehkäisyyn.
Tätä palstaa lukiessa tuntuu, et alvariinsa kierukan käyttäjät paukahtaa raskaaksi. Olis kiva tietää, et miten monta raskautta per vuosi alkaa Mirenahormonikierukalla..
Just siksi säikähdin, kun oireet aivan kuin olisin raskaana. Joku hormoonihäiriö siis vaan kyseessä onneksi.
Käsittääkseni kierukan kanssa raskautuvia on todella vähän vuosittain.
Minipillereiden aikaan tulin raskaaksi, mutta raskaus oli kohdunulkoinen. Sekin on harvinaista, muttei tavatonta.
T: Ap
Mirena toimii hyvin, jos pysyy paikoillaan. Monella tutullani ei ole pysynyt, mutta onneksi ovat välttyneet vahinkoraskauksilta.
ei yleensä vahingoita lasta. Yleensä se jätetään paikalleen raskauden ajaksi.
Kipaiset vain rohkeasti hakemaan testin ja tuloksen jälkeen jos tarve, aikaa pikapikaa lääkärille.
Tsemppiä sulle, kyllä neljästä pienestäkin selviää. Kokemuksella sanon:)