Rintavauvan vieroitus
Hei konkarit!
7,5 kk esikoisen äiti täällä kyselee, että miten saada täydellinen rintavauva vieroitettua yösyönnistä (2-3 imetystä)?
 Pituus ja paino vauvalla normaalit, ryömii, kierii, istuu ja hiukan jo konttaakin. Syö aamupuuron, iltaisin välillä kaksi puuroa ja lounaan, illallisen ja välipalahedelmän. Joten ruokahalu on hyvä ja lisäksi liikettäkin vauvalla riittää. Rintamaito kelpaa ruuan ohella 3-4 kertaa eli n. puoli litraa sitäkin tullee juotua päivällä. Lisäksi ruualla hörppii vettä tai tutteli-maitoa kahvikupista/ensimukista.
Tuttipulloa on vihattu laitokselta lähtien ja viha ei ainakaan ole laantunut tähään päivään mennessä.
Miten siis rintavauvan saa lopettamaan yöimetykset?? Yöllä huutaa suu tissiä varten auki kunnes se sinne työnnetään. Äidin pitäisi lähteä pari kertaa kuussa vuorokaudeksi töihin eli kotoa poissa 24 h kerrallaan ja kotona vain tissimaidoton isi.
Onko edessä täysin imetyksen lopetus? 
Kommentit (8)
Olisi kiva rauhoittaa yöstä pois nuo syötöt /tai päästä vain yhteen), koska muutenkin on n. kolme kertaa lisäksi vielä nuo "tuttini karkasi" ja "olen huonossa asennossa" herätykset. Nukuttaako iltavelli iltapuuroa paremmin?
velli nukuta paremmin kuin puuro, sehän on vain "paksumpaa maitoa".
Vauvasi on iässä, jossa opitaaan paljon uutta ja levottomuus tulee usein yöuniinkin. Eipä sille oikein muuta voi kuin antaa aikaa.
Muuten pidätte huolen, että vauva saa syödä illalla mahansa pullolleen puuroa ja sopivasti maitoa.
Isänkin kanssa saattavat yöheräilyt loppua, kun huomaa, ettei ole äidin tissiä tarjolla.
Miehesi pystyy kyllä hoitamaan vauvaasi yöt, kun olet poissa.
Puuro on parempi. Ja minä olen samoilla linjoilla ensimmäisenä vastanneen kanssa että on normaalia että 7kk syö öisin. Jospa annatte asioiden mennä vielä jonkin aikaa omalla painollaan ja isä hörpyttää maitoa sitten yöllä sinun poissaollessasi jos kriisi tulee eikä sylittely tms. auta?
ikäinen voi tarvita vielä maitoa yöllä, sanoi neuvola mitä tahansa. Ja oikeasti varmaan 90 % mun tuntemista vauvoista syökin yöllä 7 kk iässä.
Itse olen vieroittanut lapset yötissistä vasta noin vuoden iässä.
Meillä huomasin että oli pelkästä tavasta eikä nälästä kyse, koska poika nukahti lähes saman tien kun sai rinnan suuhunsa, ei siis jäänyt imemään.
Ei vain osannut nukahtaa ilman tuttua turvallista rintaa.
Tehtiin niin että mies siirtyi nukkumaan sille puolelle missä pinnasänky ja hän huolehti yöllä tutin laitosta.. en ollut minä maidolle haisemassa ihan vieressä. Tarjottiin myös hörppy vettä nokkiksesta ja jatkoi sillä nukkumista, ei ollut vaikeuksia kuin ekana yönä, aamusta kuuden maissa sitten annoin aamuhörpyt mutta muut syötöt yöllä jäi sillä pois.
Meillä poika oli silloin noin. 7kk ikäinen.
Näillä aamusyötöillä jatkettiin sitten ikään 1v4kk jolloin jäi sitten sekin pois.
Mikäli heitä on uskominen, eikä av-mammaa, niin sitten voi yrittää tassutella öisin. MLL:n sivuilla on ohjeet kotiunikouluun. Illalla vaan reippaasti puuroa ja maitoa.
Päivisin kannattaa tietysti edelleen imettää. Ei se vauva pulloa tarvitse, vaan maitoa. Että, jos juo ensimukista silloin kun olet töissä, niin ei hätää.
Itse tein ehkä tyhmästi, ehkä viisaasti, mutta vähensin yöimetyksen ensin yhteen, ja sitten lopetin kokonaan. Eli pidin tiettyä kellonaikaa rajana, jota ennen en antanut rintaa. 
lausunnot ovat ajalta, jolloin kiinteät aloitettiin 4kk iässä ja 6kk iässä meni viisi ateriaa. Jos vauva vasta harjoittelee kiinteitä, ei voi olettaa että pystyy nukkumaan yöt syömättä. ja vaikka söisikin, on yksilöllistä milloin vauva on kypsä yösyömisestä luopumaan. Ei ole mitään maagista rajaa, jonka ylitettyään ei varmasti tarvitse ruokaa, tuleehan aikuisellekin joskus yöllä nälkä. Minä menisin tässä lapsentahtisesti niinkuin muutenkin syömisissä, nykyään vaan on niin kovin tärkeää monesti vanhemmille että vauva on tosi pienenä "iso" eikä tarvitseva.
Miksi yöimetyksistä pitäisi luopua? Toki voitte yrittää (ja nimenomaan mies) tassutella jne kun vauva herää mutta minusta on ihan ok että tuonikäinen vielä syö öisin. Jos olet noin harvoin poissa, isä kyllä pärjää vauvan kanssa. Nälkään se ei kuole.