Lapsella keuhkokuume
Lapsella oli keuhkokuume jonka vuoksi oli sairaalassa yli viikon. Kotiutumisen jälkeen kuumetta oli vielä muutamana päivänä. Kuinka pitkään odottaisitte ennenkuin lapsi voisi mennä tanssiharjoituksiin? Itse se kyllä menisi mielellään vaikka heti..
Kommentit (8)
Vuokraa tai hanki vaikka tanssiaiheisia dvd/videoita, kirjoja tai kuunneltavaksi erilaista tanssimusiikkia - harjoitella voi muutenkin kuin fyysisesti!
Keuhkokuumeen kanssa ei ole leikkiminen.
Mutta olo kotona hoidossa. 2 viikkoa kesti. Sen jälkeen ei saanut viikkoon osallistua jumppaan eikä urheilla. Sen jälkeen kyllä, mutta lääkäri neuvoi ottamaan rauhallisesti, tyyliin kävely, pyöräily, uinti eikä mitään repivää tai esim varsinaisia pelejä (tyyliin sähly tia koris seuraavallakaan viikolla).
Mulle lääkärit sanoi että keuhkojen parantuminen vie 3-6 viikkoa ja kontrollikuvat keuhkoista on syytä ottaa siellä viiden viikon korvilla ja sitten hiljalleen liikkeelle. Olisiko siis harrastusta tukevat venyttelyt vaikka aluksi. Ei ole riskin arvoista hötkyillä.
Mulla on 4 vuotias serkku jonka äiti on ihan sekasin ja paniikissa serkkuni saatua kehkokuumeen. Kyllä tässä minullakin alkaa tulla pientä paniikkia. Onhan serkkuni vasta 4 vuotias. Tietääkö teistä kukaan että minkälainen on noin 5 vuotiaiden tavallinen ennuste keuhkokuumeesta? Kaikki apu kelpaa!
4- ja 5-vuotiaana. molemmat joutuivat sairaalaan n neljäksi päiväksi ja parantuivat ihan täydellisesti ja kokonaan.
Itse sairastin juuri keuhkokuumeen. Kuumetta oli 10 päivää. Ja sen jälkeen n. 3-4 päivää oli olo vielä ihan kipeä.
Nyt on hieman yli viikko viimeisestä kuumepäivästä ja olo aika normaali. Kunto tosin aika huono, kun kuumetta oli niin pitkään enkä oikein syönytkään mitään.
Mutta yskää on vielä. Sillon tällöin kauhea röhä. En todellakaan itse harrastaisi vielä mitään hikiliikuntaa.
Yskä saisi minusta olla kokonaan pois. Hengästyessähän varmaan enemmän käy yskittämään.
ei keuhkokuumeen kanssa ole leikkimistä. Parempi että varmasti on toipunut ennen kuin aloittaa kovemman urheilun
Siis oikeesti? Kyllä nyt järkevä vanhempi antaa pienen odottaa vähintään sen pariviikkoa mitä suunkauta otettava kuuri jatkuu himassa, ja sitten vielä hyvän tovin mahdollisien yskän jälkeen. Ei oo oikeesti leikin asia. Aika toisarvonen juttu joku tanssitreeni tollasen sairauden jälkeen, toipuminen vie kauan!
Itse veisin vasta kun kontrolliröntgenit on otettu.
Maltti on valttia.