Muita näin pahasta raskauspahoinvoinnista kärsiviä?!?
Kävin oksentamassa vain siksi, koska luin sanan "KERMAN"-vaalea...(en provoile).
Kommentit (11)
Kesti molemmilla kerroilla reilut puoli vuotta. Kyllä se ennen synnytystä loppuu... Vinkkinä vaan, että syö ihan mitä tahansa tekee mieli. Jos aamulla maistuu 5 juustonaksua ja lasi limsaa, syö ihmeessä ne! Se voi olla ainoa ruoka, mikä koko päivänä pysyy sisälläsi. Unohda vähäksi aikaa neuvolan ruokaohjeet, mieti vain omaa oloasi. Ja jos vointi menee ihan hirveäksi, hakeudu tiputukseen. Kurjaa se on, mutta helpottaa hieman.
Ei kaikilla lopu ennen synnytystä! Nyt menossa toinen raskaus ja olen viikolla 35 ja vielä yrjö lentää. Sama juttu ekassa raskaudessa, mutta tällä kertaa vielä pahempi
Pahoinvointi alkoi viikkoa ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja loppui synnytykseen rv 42+1. Viimeiset puolitoista kuukautta pystyin syömään keitettyjä perunoita, jotka oli maustettu suolalla ja vaniljajäätelöä. Ne oli helpointa oksentaa pois.
Meille ei tule toista lasta.
En tosin ole yrjönnyt kertaakaan, vaikka se varmasti helpottaisi oloa.
Paha olo tulee aaltoillen ja mitä kauemmin on edellisestä ruuasta, niin sitä pahempi olo ja taas vaikeampi syödä.
Välillä pukkaa kylmää hikeä ja tärinää, sekä kurkkua kuristaa ja pötsissä velloo sekä hampaista valuu kitkerää kuolaa.
Tuntuu, että just nyt tulee hissi ylös, mutta ei vain tule.
t: rv12
Kesti molemmilla kerroilla reilut puoli vuotta. Kyllä se ennen synnytystä loppuu... Vinkkinä vaan, että syö ihan mitä tahansa tekee mieli. Jos aamulla maistuu 5 juustonaksua ja lasi limsaa, syö ihmeessä ne! Se voi olla ainoa ruoka, mikä koko päivänä pysyy sisälläsi. Unohda vähäksi aikaa neuvolan ruokaohjeet, mieti vain omaa oloasi. Ja jos vointi menee ihan hirveäksi, hakeudu tiputukseen. Kurjaa se on, mutta helpottaa hieman.
ei siis muut aikakauslehdet, vaan nimenomaan Vauva- ja Kaksplus -lehdet. Kahvin haju oli myös paha. Voimakkaan raskauspahoinvoinnin vuoksi paino nousi vain 2.5 kg raskausaikana, ja synnytettyäni olin 13 kg kevyempi kuin ennen raskautta.
mulla oli kans tollasta, kesti tosiaan sen seitsemän kuukautta. Olin sairaalassa aika paljon, raikas ulkoilma helpottaa ja pidä huoli, että saisit suolaa tarpeeksi. Natriumin puute aiheuttaa pahoinvointia myös. Salmiakki on hyvä tähän. Millä viikoilla olet? Mitä pystyt syömään? Mitkä ovat pahimpia yökötyksen kohteita?
ja se ajatuskin niistä liha- sekä makkaratiskeistä. En oikeasti voinut kävellä sellaisen tiskin ohi tulematta tosi huonovointiseksi. Jälkeenpäin naurattaa mutta silloin ei ollenkaan. Niinpä mies hoiti lihan oston ja kokkauksen meillä, jostain 3kk eteenpäin söin vain pastaa erilaisisilla vihanneskastikkeilla. Alkuun söin ainoastaan jugurtteja sekä croisantteja.
Voi ostaa apteekista tai tilata netistä. Toisilla auttaa.
Suolasta tosiaan kannattaa huolehtia. Jos salmiakki menee alas niin sitä.
Jos mikään ei pysy sisällä, niin sitten vaan tiputukseen.
aikaan pahimmat yökötykset..ap
ja se ajatuskin niistä liha- sekä makkaratiskeistä. En oikeasti voinut kävellä sellaisen tiskin ohi tulematta tosi huonovointiseksi. Jälkeenpäin naurattaa mutta silloin ei ollenkaan. Niinpä mies hoiti lihan oston ja kokkauksen meillä, jostain 3kk eteenpäin söin vain pastaa erilaisisilla vihanneskastikkeilla. Alkuun söin ainoastaan jugurtteja sekä croisantteja.
Sain syötyä vain banaania ja punasta jaffaa. Ei MITÄÄN muuta.
Meillä oli iso asuntovaunu, jossa oleilin koska en voinut olla kotona kun mies keitti kahvia ja se haisi mun nenään aina vaan.
Makasin vaan päivät hiljaa koska pelkkä asennon vaihto sai voimaan enemmän pahoin. Yrjööminen ei auttanut.
Lääkäri anto vaihtoehdon syödä tai lähtee tiputukseen. Valehtelin syöväni vähän. Lopulta sain syötyä jotain kovaa mahdollisimman vähän hapanta näkkäriä ja pikkuhiljaa muutakin.