Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AARGH!! kun ihmiset ei noudata sovittuja kyläilyaikoja!!

Vierailija
19.02.2011 |

Ihan kun tällä lapsiperheellä ei olis muutakin tekemistä kun odotella vieraita. Tässä se päivä sitten taas meni.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon vierailuaikaa olit varannut jos klo12 vieraiden olisi jo pitänyt olla ovesta ulkona?

Vierailija
2/13 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden piti tulla 12 aikaan ja olin varannut aikaa 2-2,5 tuntia. Sen jälkeen on pakko laittaa lapset päiväunille viimeistään että ehtivät nukkua hetken ennen illan menoa.

Vieraat ilmotti että tulee yhden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdanko saada niitä nukkumaan kun ovat niin odottaneet vieraita.

Ap

Vierailija
4/13 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko ajan teet selväksi, että lasten päiväuniaika on ihan kohta, joten juodaan nämä äkkiä ja todella kiva, kun tulitte, mutta kurjaa, kun joudutte lähtemään melkein samantien.

Meillä talo elää tavallaan eli vieras saa tuta, että tuo tunti vierailuajasta meni jo.

Vierailija
5/13 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko ajan teet selväksi, että lasten päiväuniaika on ihan kohta, joten juodaan nämä äkkiä ja todella kiva, kun tulitte, mutta kurjaa, kun joudutte lähtemään melkein samantien.

Meillä talo elää tavallaan eli vieras saa tuta, että tuo tunti vierailuajasta meni jo.

se täytyy tehdä. Olen kyllä sanonutkin että meillä on illasta menoa ja lapset menevät päiväunillekin.

Ap

Vierailija
6/13 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisti hommaa vaikka ihmisiä tulee ja menee miten sattuu.

Viikonloppuisin vähän samaan malliin.

Mulla on hommat jotka teen vaikka olisi kavereita käymässä. Jos mun täytyy vaikka laittaa pyykit kuivumaan niin röhnöttävät sohvalla sen aikaa.

Valitettavasti minä en tajua, että pitää kyläillä kello kaulassa!

Vierailija
7/13 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan ihmisten aika ei yleensä riitä moniin vierailuihin. Vierailulla on sopivinta käydä aamupäivällä, klo 2-4 välillä, kuitenkin huomioonottaen paikalliset tavat ja olosuhteet, esim. ateria-ajat. Aivan muodollisen ensivierailun ei tulisi kestää neljännestuntia kauempaa. Tämän vuoksi ei ole tarpeellista tarjota mitään vieraille.

Ennen olivat naiset ensivierailulla aina mustassa puvussa, nykyjään sopii mikä yksinkertainen, hillitynvärinen, pitkähihainen puku. Hattu pidetään tavallisesti päässä. Herrat esiintyvät käyntipuvussa.

Vastavierailu on, jos suinkin mahdollista, tehtävä viikon kuluessa. Jos vierailuun ei vastata, voidaan sitä pitää merkkinä siitä, ettei haluta jatkaa seurustelua.

Kiireisen aikamme syytä on, että muodollisia vierailuja yhä vähemmän tehdään ja sen sijaan kuullan ystäväin ja tuttavain kuulumiset joko kutsuilla tai puhelinkeskusteluissa.

Kun vieraitten tuloaika lähestyy, on perheen aikuisten jäsenten oltava valmiina vastaanottohuoneessa, missään tapauksessa ei isäntä eikä emäntä saa antaa vieraitten heitä odottaa.

Emännän on pidettävä mielessä, ettei tarjoilun ylenpalttisuus suinkaan takaa onnistumista. Pääasia on, että se mitä tarjotaan, on huolellisesti valmistettu ja sievästi pantu tarjolle ja että isäntäväki ja erikoisesti talon emäntä unohtaen omat mahdolliset huolensa ja väsymyksensä iloisesti omistautuvat vierailleen ja saavat nämä tuntemaan olevansa tervetulleita.

Vierailija
8/13 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun "ystäväni" ei pidä sovituista tapaamisista kiinni edes silloinkaan kun on itse tarjoutunut tulemaan kylään tai lähtemään kanssani johonkin.

Hänellä ei ole lapsia, eikä ikinä hyvää syytä olla tulematta sovittuun ajan kohtaan tai tulematta ollenkaan.

Hänellä on yleensä aina jotain muuta kun pitäisi treffata minun kanssani.

Siis miksi edes kysyä jos tekee mielummin jotain muuta?

Eilen piti lähteä kahville. EI osannut sanoa mihin aikaan vaikka itse pyysi ja tällä kertaa päätin etten soittele perään että joko jo sopisi lähteä.

EI menty. HÄn ei soittanut, eikä lähettänyt mitään viestiä, eli ei voinut edes ilmoittaa ettei olekaan lähdössä kanssani minnekkään. Sen sijaan pyyteli kaikkia muita auttamaan yhdessä sun toisessa asiassa ja pyysi ihmisä kahvittelemaan hän kanssaa.

Taisin siis olla kaiken varalta... Huh huh

Vierailija
9/13 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisina päivinä vieraita, kun on sekuntipelissä asiat. Välillä vain tulee viivytyksiä, se kannattaa huomioida jo kutsuessa.

Hyvä, että sentään ilmoittivat, siinä vaiheessa olisit voinut kertoa, että valitettavasti ei enää onnistu niin myöhään, sen sijaan, että harmittelet nyt pieleen mennyttä päivääsi.

Vierailija
10/13 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä ottaisi pulttia.

Pienten lasten äiti minäkin.

Vierailija
11/13 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teillä on varmasti ihanaa käydä kylässä. Onneksi et kuulu minun tuttaviin. Miksi kyläilystäkin on tehty niin vaikeaa? Meillä ei lasketa kellosta aikaa vieraille. Ei lastenkaan maailma kaadu siihen jos kerran jää päiväunet välistä tai siirtyy.

Vierailija
12/13 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan luontevaa pitää sovituista ajoista suurin piirtein kiinni. Ei se sekunnin tarkkaa ole, mutta yli tunnin heitto ei kyllä enää ole sinne päin.

En mä koe, että mulla olisi oikeus yksipuolisella sopimuksella muutta aikatauluja noin paljon. Ja tietysti koska itse toimin sovitun aikataulun mukaan, niin kyllähän minä sitä silloin muiltakin odotan. Olkoonkin, että tiedän, että jotkut ihmiset suhtautuvat aikaan jotenkin aivan toisella tavalla.

Kyllä muakin harmittaisi, että koko päivä menee odotellessa. Vaikka päivälle ei edes olisi muita menoja suunniteltu, niin ei se koskaan ole kivaa odottaa toisia tuntikausia. Jos tuollaisen tietäisi ajoissa, niin se voisi vaikuttaa päivän tekemisiin.

Vierailija
13/13 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aamu, JOKA IKINEN aamu odotan erään perheen lasta hoitoon.

Koskaaan, EI SIIS KOSKAAN tule silloin kun on sovittu.

Kyllä ärsyttää! Voisin nukkua aamulla tunnin pidempään jos kertoisivat oikean ajan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi